Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_0148Kilincsel előre! Ennyi szerepelt Kató Józsiék tervei között, amikor belevágtak a 2015-ös évadba a Rallye2 mezőnyében és úgy Józsi véli, hogy a tervek megvalósultak, jól érezték magukat a pályákon. A Ladájuk folyamatosan gyengélkedett, nem találták a VFTS-ben az elveszett lóerőket, de ez nem szegte kedvüket, vidáman falták a versenykilométereket. Végül a P12-es géposztály nyolcadik helyén zárták az évet. 2016-ra azonban már egy szinte a végletekig felhúzott erőforrással készülnek, ám nem biztos, hogy ezúttal is a Rallye2 mezőnyét választják. Hogy miért és, hogy miként emlékszik vissza Kató Józsi az elmúlt esztendőre, azt az alábbi interjúból ti is megtudhatjátok.

Rallye2.hu: Legjobb tudomásom szerint nem a bajnoki cím megszerzéséért szálltatok harcba 2015-ben a P12-es géposztályban…

Kató József: Valóban nem ez volt a terv. Elsősorban a kellemes autózásra, a jókedvre és a nézők maximális kiszolgálására fektettük a hangsúlyt és ez szerintem elég jól sikerült is.

Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_063

Rallye2.hu: Akkor 2016-ban is a Rallye2 mezőnyében láthatunk titeket?

Kató József: 2016-ban erősen gondolkodunk, hogy a Historic Bajnokságba tesszük át a székhelyünket. Terveink szerint ott akarnánk indulni, de még nem tudjuk pontosan, hogy ezt a lehetőségeink megengedik e majd. Szeretnénk többet, hosszabb versenytávokat autózni, mert 2015-ben, a Rallye2-ben több verseny is rövidebbre sikerült az etapok miatt a versenyünk, mint ahogyan azt a versenykiírások alapján tervezhettük. Volt, hogy ezt csak a szerencsének köszönhettük. Ezen felül azt éreztük az elmúlt év megmérettetésein, hogy a Rallye2 nagyon meg van különböztetve, amolyan mostohagyerek sors jutott a mezőnyünknek. Ezt főleg a Mecsek Rallye-n érezhettük. Mondom ezt annak ellenére, hogy mi minden gyorsaságin mehettünk, sokakkal ellentétben egy gyorsunk sem lett etap. De a kevés gyorsasági szakasz, az éjszakai versenyzés, az etapok, a Komlóra kihelyezett, a Historictól és az ORB-től teljesen különválasztott szervizpark óriási megkülönböztetés volt. Emiatt hatalmas csalódás volt nekünk az évadzáró megmérettetés.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_00651

Rallye2.hu: Mire emlékszel vissza a 2015-ös versenyeitekből?

Kató József: Három aszfaltos versenyen a Székesfehérvár Rallye-n, a Baranya Kupán és a Mecsek Rallye-n álltunk rajthoz a murvásak közül pedig csak szombathelyi Iseum Rallye-t teljesítettük, kizárólag az élmények kedvéért. Ahogy a futamok során azt éreztük és az év végén ki is derült, mindössze 160 lóerő volt a VFTS-ünk teljesítménye. A többieké pedig 185, úgyhogy ezzel a 25 lóerőnyi hátránnyal nem is lehettek túl vérmes reményeink. Szombathelyen többször is elrepültünk, mint Gagarin, minden elgörbült a landolásnál, elhajlott, ami csak lehet, de a szervizben rendbe tudták szedni a srácok az autót. Köszönet nekik ezért és az egész éves áldozatos munkájukért is. Az árkot sem egyszer látogattuk meg Szombathelyen, de nagyon jól éreztük magunkat és még így is beértünk a géposztály harmadik helyére. Székesfehérváron a meleg nagyon megkínzott minket, a pályák közül viszont csak a leghosszabb csákberényi nyerte el a tetszésünket, a többi az egyáltalán nem volt az ínyünkre való. A Csákberény-Kőhányás viszont mindenért kárpótolt, mert egy szenzációs gyorsasági szakasz. Ötödikek lettünk a végén. Veszprém ugye kimaradt, a Baranya Kupán az üzemanyag rendszer tömődött el az autóban ezért fel kellett adnunk a versenyt. Itt Marcsa Niki segített nekem a jobb1-ből Taky Zoli barátom helyére ő ugrott be a komlói versenyre. Pécsett nagyon bántuk, hogy a Rallye2 mezőnyének a verseny több, mint fele etap lett, nekünk szerencsénk volt, mind a négy szakaszt teljesíthettük. A sarat és az esőt figyelembe véve tapostam neki, ahogy a csövön kifért, keresztbe-kasba, éjszakára feltekertük a rendszert is azért, hogy nagyobbakat durranjon és lángoljon rendesen a kipufogónk vége. Hálás is volt érte a közönség. 🙂 Az óra viszont már kevésbé tolerálta a látványt, de nem is azért mentünk oda, hogy belekotnyeleskedjünk a bajnoki címért folytatott csatákba. Végül negyedikként térhettünk haza az évzáró keserédes versenyről.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_030

Rallye2.hu: Említetted, hogy 25 lóerő hátrányotok volt a csoport élmezőnyéhez viszonyítva. Utcai szemmel nézve annyival már vidáman el lehet kocsikázni egy Trabant kormánya mögött. Na jó nem a Bicskei emelkedőn az biztos… 😀

Kató József: 🙂 Hát igen. Gyengécske volt a VFTS-ünk. Kilométerenként 1-1,5 de volt, hogy 2 másodpercet is kaptunk a Ladás kollégáktól. Az pedig rengeteg. Nem siettünk mi sehová, de mégis jó lett volna néha ha egy picit jobban bele tudunk szólni az élmezőny csatáiba is, de erre most nem volt lehetőségünk. A kigyorsításoknál éreztük nagyon az erő hiányát.

DSC_05171

Rallye2.hu: Régen vége már a bajnokságnak, tudtatok már valamit javítani ezen a helyzeten?

Kató József: Már elővettük a gépet, dolgoztunk rajta, jelenleg 183 lóerőnél tartunk. Reméljük ezáltal jóval gyorsabbak lehetünk kilométerenként. Bízunk benne. De lehet már az első gyorsasági végén ott fogok sipákolni, hogy már megint kaptunk Vizelli Karcsiéktól vagy 40 másodpercet. 😀 De idén csak az első három helyezett volt jellemzően partiban, a többiek kapták a magukét.

Mecsek-Rallye-2015-Salánki-Gábor_084

Rallye2.hu: A 183 lóerő is nagyon szép eredmény, de úgy fogalmaztál, hogy most itt tartotok. Csak nem további erősítésen töritek a fejeteket?

Kató József: Nem, nincs már ötlet, hogy mivel, vagy mitől erősödhetnénk tovább. Szerintem a végén járunk. Mástól tartok inkább.Székesfehérvár-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_004

Rallye2.hu: Az biztos, hogy tavaly az egyetlen üzemanyagrendszer problémátokon kívül nem akadt kiállásra kényszerítő technikai gondotok. Kihegyezve minden sokkal hamarabb elpukkan.

Kató József: Ahol elindultunk – a Baranya Kupa kivételével- ott célba is értünk, semmi gond nem volt a motorral. És mással sem. Most jól sejted, tényleg nagyon ki van húrozva a motor, nem tudom, hogy mi és pláne azt nem, hogy mikor fogja elhagyni magát. Mi megteszünk érte mindent, hogy ne így legyen, de tisztában vagyunk vele, hogy nem sok tartalék maradt benne.

Rallye-díjátadó-ünnepség-2014-Park-Inn-Radisson-Budapest-Salánki-Gábor_0611

Rallye2.hu: Mi volt az évetek csúcsa és volt e esetleg, hogy mélyponton éreztétek magatokat?

Kató József: Alapvetően nekem tetszettek a versenyek, még a nagyon csúszós, nagyon ködös Mecsek Rallye is, ha az egyéb problémákat nem számítjuk. Az időeredményeket különösebben nem nézegettük, jól éreztük magunkat, nem nagyon tudnék különbséget tenni a versenyek között. Komlón nem esett jól kiállni, de ott is fülig ért a szánk, imádtuk a prológot, a sok nézőt, füstöltek is az autó alatt a gumik a komlói főutcán. Egyedül a rövid versenytávokat furcsálltam az évben. Gondolok itt az etapokra. Ezért is éreztem a már korábban említett megkülönböztetést.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_0143

Rallye2.hu: Említetted, hogy a Historic Bajnokságban képzeltétek el az idei éveteket. Esély nincs a Rallye2-re?

Kató József: Elsősorban azt szeretnénk. Mondják, hogy mehetnénk az ORB mezőnyében is, de nem tudom, hogy azt mennyire tenné lehetővé az autónk felszereltsége. Nem akarok én furkálni és dolgozni rajta hónapokig. Ha így ahogy most van elmegy Historicban, akkor megyünk ott, ha nem, akkor marad a Rallye2. Szeretjük mi a Rallye2-t, egy teljesen jó kis brigád alkotja a mezőnyt, ha nem éreznénk a megkülönböztetést még jobb lehetne a hangulat és az egész bajnokság. Most viszont ráadásként még jönnek az új gumiszabályok is.

Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_595

Rallye2.hu: Ez titeket mennyire érint?

Kató József: Annyira, hogy a Mecsek Rallye-ra négy új Michelinnel érkeztünk, de vettünk még belőle tartalékot is és nem tudunk igazából mit kezdeni a zsír új gumikkal. Jók, nem nagyon kopnak, az első versenyen nem biztos, hogy rajthoz állunk, aztán ott maradnak a nyakunkon. Ha indulnánk is mit csináljak? Menjek tökön-paszulyon keresztül, hogy elkopjanak? Murva gumink is van. Nem sok kedvem lenne kiüríteni a garázst, a készletet meg aprópénzért eladni, majd újra vagyonokért bevásárolni az idei szabályoknak megfelelő abroncsokból. Jelenleg ez is a Historic felé irányít minket, mert úgy tudom, hogy ott nem lesz ennyire szabályozva a gumiabroncsok használata. Meglátjuk. Mi már nagyon várjuk, hogy végre rajthoz álljunk. Akármilyen gumival. A lényeg, hogy a fara csússzon keresztbe, a szánk pedig a fülünkig érjen. Akkor már nagyon nem csalódhatunk tapasztalataink szerint. 🙂

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!