Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_406Hibákkal tarkított első körük után produkáltak egy elsöprő másodikat Ifj. Vizelli Karcsiék Veszprémben, aminek hozományaként, Nagy Petivel be is gyűjtötték a P12-es géposztály első és az abszolút értékelés harmadik helyét. Megállás természetesen náluk sincs, készülnek a Baranya Kupára és Komlón szeretnék megerősíteni a bajnokságban frissen megszerzett vezető pozíciójukat, hiszen a Kassa Rallye-n nem tudnak ott lenni és ha már megvan, akkor nem óhajtják senkinek sem könnyen átadni a dobogó legfelső fokát. Ifj. Vizelli Károlyt kérdeztük.

Rallye2.hu: Milyen munkátok adódott a Székesfehérvár rallye után, mit kellett javítani az autón a veszprémi rajt előtt?

Ifj.Vizelli Károly: A váltót kellett alaposan átnéznünk és az autó gyenge pontjait megerősíteni, mert a székesfehérvári verseny után szét volt itt-ott szakadva a karosszéria. A lakatosmunkán és a futómű cseréjén kívül a legnagyobb feladatot a régi, megszokott motorunk visszaépítése jelentette, ami Havassy Péternek és a Havassy Motorsportnak köszönhetően készült el és mint az eredményünkön látszik nagyon jól szerepelt, remekül működött.

Rallye2.hu: Mit tapasztaltatok a pályabejárás során?

Ifj.Vizelli Károly: Voltak helyek, ahol sajnos csak 50-el lehetett menni, de ettől függetlenül elég jó itinert tudtunk írni. Jobb lett volna, ha valamivel gyorsabban lehet tréningezni, mert az segítette volna a munkánkat, pontosabban lehetne úgy érezni a kanyarok erősségét. A pályák minőségét illetően pozitívan csalódtunk, egész jó volt a minőségük, a lőtér hozta a megszokott formáját a sok-sok ugratóval.

Rallye2.hu: Az első körötök hogy sikerült? Szabó Norbiék akkor titeket 13 másodperccel kalapáltak el, három gyorsasági után.

Ifj.Vizelli Károly: Pontosan. Az első körünk elég kalandosra sikerült. Az első gyorsaságin, Kislődön egy picit bealudtunk. Aztán próbáltunk volna gyorsulni, ami majdnem össze is jött, csak az volt a baj, hogy Hegyesden defektet kaptunk, a felnink is eltört, így újabb másodperceket voltunk kénytelenek a szakaszon bent hagyni. Konkrétan 7 másodpercet kaptunk Norbiéktól, ezért azt gondoltuk, hogy nincs még veszve semmi. Kijöttünk a defekttel, kicseréltük, a harmadik gyorson, Hajmáskéren még jobban be akartunk keményíteni, de hibáztunk, mert rossz irányba mentünk egy kanyarban. Tolatni is kellett. Eztán jött a szerviz, de a félidőre már 13 másodperces hátránnyal kellett számolnunk.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_220

Rallye2.hu: A második körben viszont sokkal több szerencsétek volt, az eredményeket nézve ott már magatokra találtatok.

Ifj.Vizelli Károly: Miután a szervizcsapatunk rendbe tette az autót, amiért nagy köszönet a fiúknak, sokkal jobban sikerült a második kör. Tiszta gyorsaságikat futottunk, nem hibáztunk, az autóval sem volt baj, egyetlen gondunk az önindítóval volt, mivel nem akart indítani, ezért mindig be kellett tolnunk a kocsit. A lényeg, hogy a gyorsaságikon minden rendben volt és a hátrányunkat le tudtuk dolgozni.

Rallye2.hu: Kategóriagyőzelem és az abszolút 3. hely lett a tiétek. Elégedettek voltatok ezzel?

Ifj.Vizelli Károly: Persze, természetesen. Már csak attól is elégedettek voltunk, hogy célba tudtunk érni Veszprémben. Eddig nem sokszor sikerült. Szerencsére az autó kibírta a versenyt, bár tudtuk, hogy ez egy túlélő verseny lesz. Ezt az is bizonyította, hogy rengetegen kiestek, de nekünk szerencsénk volt, célba tudtunk érni.

Rallye2.hu: A győzelmen kívül milyen kellemes netán kellemetlen emlék maradt meg benned a veszprémi futamról?

Ifj.Vizelli Károly: Amit az imént említettem, önindítóhiba, az azért okozott némi fejfájást. A negyedik gyorsasági rajtjában nagyjából egy perc volt hátra a rajtig, és akkor még nem tudtuk beindítani a kocsit. Elég takaros pánikhangulat alakult ki emiatt, de be tudtuk tolni az utolsó pillanatokban a kocsit, így el tudtunk rajtolni. Volt egy pici emelkedő is, ami nem könnyítette meg a dolgunkat. De az egész verseny kalandos volt. Tetszettek az ugratók, szépen lehetett rajtuk reptetni az autót.

Rallye2.hu: Akkor Peti megdolgozott a kenyérért… 🙂

Ifj.Vizelli Károly: Meg. Ez holtbiztos! 🙂 Kitett magáért.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_850

Rallye2.hu: Sok munkátok lesz Veszprém után az autóval?

Ifj.Vizelli Károly: Elég sok mindent kell majd javítanunk. A lengőkarok elhajlottak, a segédkormánymű sérült, jóformán az autó teljes alját fel kell újítani majd, hogy csak mazsolázzunk egy kicsit a hibák listájáról. A következő versenyünkre nem is ezzel az autóval megyünk, hanem a kék VFTS-el.

Rallye2.hu: Ez verseny pedig a Baranya Kupa lesz, ha jól tudom.

Ifj.Vizelli Károly: Igen. A veszprémi győzelmünkkel átvettük a vezetést a bajnokságban és szeretnénk ezt a pozíciót egy kicsit megerősíteni, mert a Kassa Rallye-n biztosan nem tudunk ott lenni, így nagy szükségünk van minden pontra. Mi maximálisan fel fogunk készülni a Baranya Kupára, de bízunk benne, hogy a szerencse ezúttal is mellénk szegődik, mert ugye ehhez a sporthoz az sem árt egy jó nagy kalappal.

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő zRt., Hídépítő zRt., Novomatic, Bomba! Energy Drink, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, G-Roby, Frimedia Kft, Garmin, Szerszámbróker Kft, Csomagtartoaruhaz.hu, Surgi Care Kft, BHS Medical, Music Engine Kft, Variocommerce Kft, VitaPlus Kft, Noa-Ép Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Gulyás Gépgyártó és Kereskedelmi Kft., Alexovics Kft, Auto-Szoft Kft, K-P-K TransCoop, BDA Trans Kft, Stefani Hungária Kft, Lánchíd 19 Hotel, BWS Belső Tér Kft, Credit-cash Faktoring és Pénzügyi ZRt, Duna Resort Kft, FEOL Industrial Kft, Gordius Kft, Perfekt Motorfelújítás KFt, RAORG Translog Kft, Sinus-Networks Kft, Schnell Autó Kft, Tibuktu Bt, Versbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, VIWA Product Europa Kft, Charlie hűtő KFT

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!