Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_364Papp Laci és Papp Csabi egy Székesfehérvárról hozott, de azóta sem feltárt technikai hibával vágott neki a Veszprém Rallye-nak, ami nem is hazudtolta meg magát Hegyesden némi pihenőre kényszerítette a Volvo C30-as versenyautó legénységét. De Laciék ügyesen kiküszöbölték a gondot, amit egy másik váltott fel és ez már végleges feladásra kényszerítette a őket. Ám a srácok már a Baranya Kupát várják és ha a Veszprémben „elhunyt” gátlójukat sikerül feltámasztani, akkor az utolsó akadály is elhárul az indulásuk útjából. Papp Lacival beszélgettünk.

Rallye2.hu: Hogy sikerült a felkészülésetek a Veszprém Rallye-ra?

Papp László: Szerintem azzal minden rendben volt. Kicsit tartottunk a pályáktól, tetszettek és örültünk, hogy új is volt köztük. A hegyesdi szakasznál azt éreztem, hogy nekünk egy kicsit csúszott. Az autóval nem volt különösebb gondunk, de Székesfehérvárról maradt még egy problémánk. Amikor ott lejöttünk az utolsó gyorsaságiról, elkezdett dadogni a motor, de ez a hiba, ami csak nagy melegben jelentkezett. Ezt nem tudtuk a Veszprém Rallye előtt megjavítani. Idő kérdése volt, hogy kijöjjön a hegyesdi gyorsaságin jelentkezett újra, időt hagytunk bent miatta, ám szerencsére a cél után meg tudtuk oldani, most már ezzel sem lesz problémánk.

Rallye2.hu: Mi volt ez a technikai nehézség?

Papp László: Az egyik gyújtótrafó melegedett túl, ami miatt két henger nem kapott szikrát. Emiatt félre kellett állnunk a szakasz közepén, mert két hengerrel a Volvónk nem akart felmenni a kisebb dombokra sem. Amíg ott álltunk szerencsére lehűlt annyira, hogy ki tudtunk vele menni a gyorsaságiról és aztán megjavítottuk, mert vittünk magunkkal másikat.

Rallye2.hu: Tetszettek e a pályák és melyik volt a kedvenced?

Papp László: Igen, nagyon. Én még sosem versenyeztem a lőtéren, de igazolta most is azt, hogy nem véletlenül kapta az autógyilkos elnevezést. De ettől függetlenül nagyon tetszett ez a hírhedt hajmáskéri gyorsasági. Technikás, dobálós, szeretjük az ilyet.

Rallye2.hu: A szerviz előtt még beszélgettünk, de a második körre már nem indultatok el. Mi történt veletek?

Papp László: Így van, nem tudtunk kimenni. Eltört a jobb hátsó lengéscsillapítónk. Mivel tartalék nem volt belőle feladtuk a Veszprém Rallye-t, mert egy nem működő gátlóval nem mertünk elindulni. Nem akartunk úgy járni, mint sok más versenyzőtársunk, mert rengeteg autót láttunk az út menti árkokba és a sziklafalon. Nem kockáztattunk inkább. Nagyon köszönünk minden munkát, amit szervizes barátaink végeztek és partnereink nyújtottak és nyújtanak nekünk.

Rallye2.hu: Hogy éreztétek magatokat ezen a fél versenynapon?

Papp László: Nagyon jól! Pláne miután rátaláltunk Hegyesden a hibás trafóra. Igyekeztünk gyorsulni, de mi a murvával úgy vagyunk, hogy nem tudunk rá eleget tesztelni és mindig a versenyen kell, élesben abszolválni a tesztet. Emiatt általában mindig a verseny végére tudunk rendesen felgyorsulni, illetve relatív jó időket menni. Élveztük a versenyt, amíg lehetett. Sajnáljuk, hogy nem tudtunk végig menni és ki kellett állnunk, de mivel szenzációsak voltak a pályák nem kellett rossz szájízzel hazatérnünk a Balaton partjáról.

Rallye2.hu: Következő versenyetek?

Papp László: Komlóra készülünk, a Baranya Kupára. Bízunk benne, hogy addigra elkészül a lengéscsillapítónk és valóban ott is tudunk majd lenni.

Rallye2.hu: Csak a lengéscsillapítón múlik az ottani szereplésetek?

Papp László: Igen.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_361

Rallye2.hu: A veszprémi 0 pont után milyen tervekkel vágnátok neki a Baranya Kupának?

Papp László: Szeretnénk célba érni, a lehető legjobb helyen. Kategóriánkban is jó lenne előrébb lépni. Bár a géposztályt igazából nem nézzük, mert a Mitsubishikkel nem tudjuk felvenni a harcot, lehetetlen velük tartani a lépést. De nem adjuk fel.

 Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!