Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_141Nagyon régen láthattunk már Trabantot hazai rallye bajnoki futamon, de a Rallye2 mezőnyében Balázs Kornél megszakította ezt a sorozatot és egy gyönyörű, gyári állapotú, kék zwickaui remekművel örvendeztette meg a rallyesport szerelmeseit. Célba sajnos nem értek vele, de a tervek szerint idén még láthatjuk őket a pályán, legközelebb az év végén, a Mecsek Rallye-n. Balázs Kornélt kérdeztük.

Rallye2.hu: Sikerült rendesen felkészülnetek a Székesfehérvár Rallye-ra?

Balázs Kornél: Valójában nem sikerült a legjobban a felkészülésünk. Még pénteken késő délután, este is állítgattuk az autót, de 20 óra után feladtam a harcot és úgy döntöttem, hogy elindulunk a versenyen, lesz, ami lesz. Már az első körben kiderült, hogy üzemanyag adagolási gondjaink vannak és az sem szolgálta a javunkat, hogy egy utcai váltót is be kellett raknunk. Féltünk tőle, ha ezt nem tesszük meg, akkor az etapokon nagyon sokat fog pörögni a motor, de sajnos ez az utcai váltó nagyon rányomta a pecsétjét a versenyünkre.

Rallye2.hu: Mit szerettetek volna beállítani, amit végül nem sikerült?

Balázs Kornél: A karburátort kéne végre rendesen behangolni. Ám jól tudjuk, hogy ez egy öreg autó. Körönként lehetne a fúvókákat cserélni és a többi. Ez nem nagyon sikerült eddig. Gyerekcipőben jár még az autó ez volt az első versenye, dolgozunk rajta, hogy a következő futamra jobban be tudjuk hangolni.

Rallye2.hu: Hogy tetszettek a pályák?

Balázs Kornél: Normálisan sikerült a pályabejárás és mi azok közé a versenyzők közé tartoztunk, akik rendesen betartották a tréningre előírt sebességhatárokat. A Csákberény-Kőhányást elég jól sikerült felírnunk ez tetszett is nagyon. Ez volt az a pálya, amin a versenyen tudtunk kétszer is menni. Az Oroszlánnyal semmi gondom nem volt, viszont a Bakonycsernye-Nagyveleg az nekem nem jött be. A hosszú egyenesek a mi autónknak egyáltalán nem kedveztek.

Rallye2.hu: A versenyről mik voltak a tapasztalataid?

Balázs Kornél: Mi nagyjából a verseny bő felét teljesítettük, de azt láttam, hogy jó volt a szervezés. Meg voltam elégedve. Pörgősnek, zökkenő és csúszásmentesnek értékeltük, amíg mentünk. A szervizpark is kulturált helyen volt, nincs panaszom a rendezésre.

Rallye2.hu: Mi történt veletek a pályákon?

Balázs Kornél: Rögtön az első gyorsaságin a murvás részen megúszott az autó hátulja, nagy ramazuli nem volt belőle, de lehetett gépészkedni.  A kalandok közé leginkább azt a hibát sorolnám, ami végül megállásra is kényszerített minket. A negyedik gyorsasági rajtjában eltört a laprugónk és bár végig mentünk a több, mint 18 kilométeres szakaszon, de ezzel valójában véget ért számunkra a Székesfehérvár Rallye.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_138

Rallye2.hu: Következő versenyetek?

Balázs Kornél: Ha minden igaz, akkor csak a Mecsek Rallye maradt nekünk a Rallye2-es évadból. A Baranya Kupán nagyon szeretnék ott lenni, de az augusztus 1-2-i időpontban nekem más elfoglaltságom lesz, nem tartom valószínűnek, hogy ott tudunk lenni a komlói versenyen. A Mecsek Rallye-ra készülünk. Előtte még jó lenne szeptember környékén valamelyik sprintversenyen rajthoz állni, hogy tudjunk az autóról a pécsi megmérettetés előtt további versenytapasztalatokat gyűjteni. Addig szeretnénk a karburátor problémáját orvosolni, néhány dolgot felújítani, a motoron is akad még bütykölnivaló, de az évadzáró Rallye2-es versenyre szeretnénk egy maximálisan felkészített autóval érkezni és átgurulni a pécsi céldobogón.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!