Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ifj. Fogarasi Attila: Nehéz volt úton maradni, de nyertünk a 2WD kupában

Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Peti emberfeletti küzdelem árán tudott csak nevezni a Miskolc Rallye-ra, de megérte, hiszen a tavalyi 8-as kategória bajnoki címvédő móri párosa a vadiúj 2WD kupában azonnal győzelemmel mutatkozott be és a Hondájuk sérült futóművének ellenére még a sokak által rettegett R2-es autót hajtó versenyzők bajszát is meghúzogatták az N/3-as kocsival. Ifj. Fogarasi Attilát kérdeztük a Miskolc Rallye-ról.

Szeretetek volna tesztelni a Miskolc Rallye előtt, sikerült e végül?

Egy héttel az évadnyitó versenyt megelőzően teljesítettünk, nagyjából 20-30 kilométert egy nyúlfarknyi teszten, ezzel csak annyi célunk volt, hogy visszarázódjunk a ritmusba, különösebben nem fordítottunk túl nagy figyelmet a beállításokra. Inkább a pályabejárásra, a miskolci feladatokra koncentráltunk. Ezért már csütörtökön elutaztunk a verseny helyszínére, hogy pénteken, illetve szombaton is a pályabejárással foglalatoskodhassunk. A mályinkai, hosszú gyorsaságira igyekeztünk minél több figyelmet fordítani, ami meg is térült, hiszen ott volt egy abszolút negyedik időnk is.

Nem spóroltatok tehát a gázzal egy csöppet sem. Milyen volt a versenyetek?

Küzdelmes. Nem kezdődött a legjobban a Miskolc Rallye-nk, mert már az első gyorsaságin azt tapasztaltam, hogy valami furcsa, mert nem a megszokott módon működik a futómű. Azt tudtam, hogy elég régi lengéscsillapítók vannak az autó alatt. Rángatott ide-oda, nem volt az igazi az úttartás. A második gyorsaságin, a rossz útminőség miatt még inkább érezhető volt ez a hiba, még erősebben jelentkezett. Emiatt a szokásosnál kicsit többet is kaptunk az ellenfeleinktől. Az egyenesekben is szenvedés volt a Hondával autózni, ároktól-árokig bejártunk mindent, nehéz volt az úton tartani. A szervizben jöttünk rá, hogy el van törve valami az egyik gátlóban és az kotyog. Cserélni, javítani nem tudtuk, így teljesítettük a második kört, de mondhatom, hogy az egész versenyt. Annyira hű, de rossz nem volt, tőle az autó, de komoly munka volt az úton maradni. Ez sikerült, célba tudtunk érni. Ebben óriási segítség volt számunkra szervizcsapat és a támogatóink. Roppant hálásak vagyunk nekik mindenért.

Sikerült megnyernetek a 2WD kupát, ami Miskolcon mutatkozott be.

Igen, így van, a miénk volt a leggyorsabb, nem szekvenciális váltóval felszerelt kétkerékhajtású kocsi a Miskolc Rallye-n. Az új szabályoknak köszönhetően az egykori N/3-as, majd tavaly 8-as géposztály néven futó kategóriából 2017-re átkerültünk a 6-os kategóriába, ahol az új R2-es autókkal kell megküzdenünk. Abszolútban és kategóriában is csak R2-esekkel tudtak minket megelőzni, így mindkét értékelésben a hatodikak lettünk, a 2WD kupában pedig megszereztük a győzelmet, aminek örültünk, de összességében jobbra számítottunk a rajtot megelőzően. Be kellett látnunk, hogy még jó futóművel sem tudtunk volna maximum csak egy, esetleg két hellyel előrébb végezni. A mi autónkkal képtelenség a mezőny elejét utol érni ezeken a pályákon.

Hol láthatunk titeket legközelebb?

Tervben volt és valamennyire van is a következő forduló, de előbb a futómű problémáját, a gátlók cseréjét kell elvégeznünk. Erre a projektre viszont lehet, hogy rámegy egy-két verseny ára, úgyhogy nem biztos, hogy a javítás és a salgótarjáni verseny is bele fog férni a büdzsénkbe. Az április végi nógrádi futamról azt mondom, hogy egyelőre erőteljesen kérdéses.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.