2016_egerA szabályok módosításának következtében hatalmas változásokon esett át a Rallye2 Bajnokság szabályrendszere és mezőnye egyaránt a téli holtszezonban, de ezektől függetlenül a megszokott izgalommal, rengeteg Ladával és új építésű BMW-vel készülődik az utánpótlás mezőny az évadnyitó Eger Rallye-ra.

A tavalyi évben a rajthoz álló versenyzőpárosok létszáma lapján az Eger Rallye-t nevezhettük az év versenyének, mivel a rajtlistán szereplő 91 magyar páros mellett 8 szlovák duó is a Rallye2 mezőnyét gyarapította, aminek köszönhetően majdnem a 300-as rajtszámot is ki kellett osztani, amire már hosszú-hosszú évek óta nem volt szükség a Rallye2-ben. Az idei évre bevezetett új Rallye2-es szabályok miatt erre biztosan nem lesz szükség, mivel a 2015-ben még a P14-es géposztályba tartozó Mitsubishiket, Subarukat, és nagy köbcentis kétkerék meghajtású versenyautókat kiemelték a Rallye2-ből, az ilyen autóval versenyző párosok idén már a Rallye Challange-ben küzdhetnek a pontokért. De a mezőny így sem lesz kicsi, hiszen Egerben 62 Rallye2-es párost buzdíthatunk majd a pályák mentén és ezen felül még 7 szlovák egység is a Rallye2 mezőnyével vonatozik majd az egri erőpróbán. A P14-es géposztály távozásával a BMW-k kora azonban nem áldozott le ezzel a Rallye-2-ben, hiszen ezzel a módosítással a nagy M3-asok helyett ezentúl a kisebb löktérfogatú bajor autók színesíthetik majd a mezőnyt. Ezekből már az évadnyitó versenyen is láthatunk néhányat. Többek közt a Baksai László-Ifj. Kuncz Dezső és a Forgács László-Bálega Tamás páros is ilyen technikával áll majd rajthoz a 13-as géposztályban. Előbbi pilóta Ladáról utóbbi pedig egy szép M3-asról váltott új, a friss szabályozásoknak megfelelő autójára. A Rallye2 Bajnokság résztvevőire hat speciális szakasz és hatvan versenykilométer vár. Ez mindent összevetve nem mondható soknak, de a versenyzők többsége szerint a Szarvaskő-Egerbocs, Bátor-Terpes és Egerszólát-Egerszalók szakaszok csöppet sem egyszerű, vagy könnyen teljesíthető klasszikus egri rallyepályák, garantáltan sok izgalmat tartogatnak versenyzőknek és nézőknek egyaránt. Véleményük szerint mindegyiknek megvan a maga pikantériája, de a helyezések sorsa jó eséllyel a Bátor-Terpes szakaszon fog eldőlni, mivel az egy, a többitől jóval hosszabb és nagyon tempós szakasz. Aki elég merész lesz a második és negyedik gyorsaságin az bizonyosan nagy előnyre tehet szert a vetélytársakkal szemben. A rajtlistát böngészve meglepetésként érheti az utánpótlás bajnokság rajongóit, hogy az utóbbi években a Rallye2 abszolút bajnoki címeit sorra nyerő Berényi László nevét nem találhatjuk az indulók között. Reméljük ez azért az év során változik majd, hiszen a Rallye2 húzóembere marad most távol ezzel az évad nyitófutamától. Érdekes csatákat, sőt nem túl nagy merészség azt állítani, hogy a Rallye2 legnagyobb küzdelmeit fogják produkálni a 12-es géposztály közönség kedvenc, ladás versenyzői. Nem kevesebb, mint 17 Zsiguli áll majd a rajtvonal mögé, olyan szenzációs pilótákkal, – a teljesség igénye nélkül- mint Vizelli Károly, Szauer Gergő, Ruszó Krisztián, Kis Ubi, vagy Balogh Balázs, azaz Csigoly. Érdekes színfoltja lesz újra a mezőnynek Molnár Feri bácsi Kása Ferenccel a jobb1-ben, miután az utánpótlás korosztályt csupán néhány éve elhagyó Feri bácsi pontosan egy év kihagyás után tér vissza pályákra.

Rajt tehát vasárnap reggel 8 óra 4 perckor a Szarvaskő-Egerbocs gyorsaságin, ahol első ízben ismerkedhet meg mindenki az átalakított, ám így is színes és sok izgalmas csatát ígérő Rallye2 Bajnokság mezőnyével.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!