Trencsényi Vince és Pannuska Dávid ügyesen és megbízhatóan gyűjtögette egész évben a pontokat, többször is közel jártak már az abszolút futamgyőzelemhez, és nem volt ez másképp a Veszprém Rallye-n sem. Vincéék örülnek a sok begyűjtött pontnak, és a géposztályuk győzelmének, de szívük mélyén nagyon vágynának már egy összetett győzelemre is, ami a srácok tudását és autóját elnézve bármikor összejöhet nekik. Talán már a Baranya Kupán is, ahová a sikerért, közvetlenül a Veszprém Rallye után azonnal megkezdte a felkészülést a páros. Trencsényi Vincével beszélgettünk.
Elég komoly elvárásokat fogalmaztatok meg magatokkal szemben a Veszprém Rallye előtt.
Szerettünk volna ráhajtani a legjobb eredményre, az első helyet tűztük ki magunknak célként, az abszolút értékelésben és a 6-os géposztályban egyaránt, a Veszprém Rallye-ra. Erre a szokásosnál egy kicsit több esélyt is láttunk, mert volt időnk foglalkozni az autóval, tudtunk tesztelni is, a körülmények adottak voltak, megvolt a lehetőség a kiemelkedő szereplésre. Ez végül tükröződött is az eredményeken, bár az első abszolút győzelmünk Veszprém után is tovább várat magára. Nem voltunk vidámak a célban, de szomorúak sem, mert tudjuk azt, hogy az összetett második helyének, valamint a kategória győzelmünknek is nagyon örülnünk kell, értékes helyezések ezek, fontosak lesznek év végén, a bajnokságban.
A végét tehát már tudjuk, de oszd meg velünk kérlek, hogy milyen volt a futamotok a rajttól, a célig!
A pályák nagyon tetszettek. Kislőd annyira nem volt a kedvencünk, de szó-szó, elment egynek. Az eredményeinkkel nem voltunk kibékülve az első és a negyedik szakaszon. Hegyesd viszont annyira tetszik, hogy minden általam eddig látott gyorsasági közül – ideértve az aszfaltosokat is – az abszolút kedvencnek nevezhető. Ez a legjobb pálya, amin valaha mentem.
Nem volt bennetek egy kis félsz a tavalyi, hegyesdi bukásotok után?
De igen, ám ez a végére, a második körre már lazult valamelyest, de még mindig maradt egy kicsi belőle. A beláthatatlan kanyaroktól tartottunk leginkább. De nem hinném, hogy ez befolyásolta a végeredményt. Annyira „megvoltunk ijedve” 🙂 Hegyesden, hogy első nekifutásra abszolútban megnyertük ezt a szakaszt. 🙂 Másodikra pedig csak 1,7-el kaptunk ki Krehlik Nándiéktól.
A lőtér már más világ volt…
Mégis tetszett, mert Hajmáskér egy ritmusos gyorsasági. Főleg a második körben nyerte el a szimpátiánkat, csak sajnáltuk rajta gyepálni az autót. Ennyire ugratós, dobálós pályán nem mentem még korábban soha. A verseny során, a tempónkból adódóan voltak kisebb-nagyobb csúszkálásaink, valamint a lőtér nagy ugratója lepett meg elsőre, mivel nem fékeztem meg előtte rendesen az autót, a vártnál nagyobbat ugrottunk. Egy kis kozmetikai sérülés keletkezett mindössze, a Fordunk aljáról leszakadt a difúzor, ezt leszámítva jól kezelte az autónk a váratlan helyzetet. Az ötödik szakasz végére bemondta a hűtőventilátor az unalmast. A beíróban, a lámpáknál és egyéb álló helyzetű eseteknél elkezdett melegedni a motor, figyelni kellett rá, hogy ne álldogáljunk sehol sem sokat, járó motorral, ha nem muszáj. Menet közben pedig a szél megtette a hatását. A célban elégedettek voltunk mindketten, de azt éreztük, hogy lehetett volna jobb is, emiatt nem volt felhőtlen az örömünk. A cél után is előztünk egyet, mert mi a harmadikak lettünk, de Krehlik Nándiék késtek a célból, amiért 10 másodperc büntetést kaptak, így a bronzérmünket elcserélhettük velük az ezüstre és mellé szereztük meg még a géposztályunk győzelmét. Az utolsó szakaszon óriásit mentek Ráti Gergőék, még az ORB mezőnyében is bőven helytálltak volna a hajmáskéri eredményükkel, mert a Mitsubishi Lancer Evo-kat ijesztgették volna az első osztályban. Ezen a szakaszon nyerték meg végül a futamot.
A Baranya Kupa következik, ami nektek nem lesz kis feladat…
Nem, mert messze is van, új is lesz, de nem tartunk tőle. Ott leszünk, a Veszprém Rallye után azonnal megkezdtük rá a felkészülést, és az utolsó pillanatig szeretnénk folytatni a ráhangolódást, mert a verseny előtti teszten is tervezzük a részvételt. Nekünk ez lesz az első komlói futamunk, ezért nagy hangsúlyt fogunk fektetni már azelőtt a pályák megismerésére, mielőtt megérkeznénk a Mecsekbe. Sokat videózunk majd, szeretnénk alaposan feldolgozni a gyorsaságikat, hogy gyorsan, de biztonságosan autózhassunk. Odatesszük magunkat és a másfélszeres szorzójú futamon újra nekiveselkedünk, hogy megszerezzük pályafutásunk első abszolút futamgyőzelmét. Biztos, hogy komoly meccs lesz, de igyekszünk majd augusztus elején is minden tőlünk telhetőt megtenni a sikerért.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük a szervizcsapatunk segítségét és Édesapám tanácsait, amik kivétel nélkül nagyon hasznosak voltak.