Sokakhoz hasonlóan Toma Zolinak és Szász Tinának sem volt szerencséje a hegyesdi gyorsaságival, hamar kiestek a Veszprém Rallye-n. Azt viszont, hogy technikai vagy vezetői hiba okozta a bajt netán egyszerre mindkettő azt nem lehet tudni. Végül is mindegy. A legfontosabb, hogy sértetlenül szálltak ki az autóból egy igen tempós csattanás után és már a Baranya Kupára készülnek, dolgoznak az autójukon, ami napokon belül újra teljes harci díszben várja majd, hogy a Mecsekben falhassa a versenykilométereket. Toma Zolit kérdeztük.
Rallye2.hu: Hogyan sikerült a felkészülésetek a Veszprém Rallye-ra?
Toma Zoltán: Többször is részt vettem már korábban a veszprémi futamokon, illetve a Mikulás Rallye-kon is, ezért tökéletesen tudtam, hogy milyen munkákat kell elvégezni az autón a verseny előtt, ahhoz, hogy minden rendben legyen. Azt mondhatom, hogy nagyon jól sikerült a felkészülésünk. Nagy reményekkel és azzal a szándékkal vágtunk neki a Veszprém Rallye-nak, hogy mindenképpen pontokat szerzünk, mert ezelőtt a verseny előtt kettőt is ki kellett hagynunk – a Miskolc Rallye-t és az Iseum Rallye-t- de még így is jó esély mutatkozott arra, hogy ha jól szerepelünk Veszprémben, akkor akár a táblázat második helyére is előre tudunk lépni.
Rallye2.hu: Hogy sikerült az első és, mint később kiderült az utolsó teljes gyorsaságitok?
Toma Zoltán: Egy kicsikét talán elspóroltuk a kislődi nyitószakaszt. Amikor beértünk a beíróba és néztem az eredményeket, akkor láttam, hogy jelentős időkülönbség alakult ki köztünk és a Citroen C2R2Maxokkal versenyző vetélytársaink között. Azt ugyan be kell kalkulálni, hogy azok az autók fényévnyire vannak a mi Hondánkhoz viszonyítva, ami egy régebbi technika, egy szerényebb autó, de mégis csak velük kell versenyeznünk, ellenük kell tudnunk jó eredményeket felmutatni.
Rallye2.hu: Jött a második, hegyesdi szakasz, ami számotokra a végállomás lett.
Toma Zoltán: Hegyesden 10 kilométeren keresztül minden rendben volt. Egy gyors lejtmenet előzte meg azt a jobb3-as kanyart, amiben a nyomvályú kidobott és nem tudjuk, pontosan, hogy műszaki hiba okozta e ezt – közben a féltengelyünk is eltört- vagy az én hibám volt, de a gond végül abból adódott, hogy sokáig autóztunk az árok szélén. Pontosan addig, amíg egy nagyjából kétmázsás kilométerkövet el nem találtunk az út szélén.
Rallye2.hu: A kilométerkő győzött, ti kiestetek. Milyen károtok lett a találkozóból kifolyólag és ti hogyan éltétek meg az ütközést?
Toma Zoltán: Elég nehezen vészeltem át ezt a történetet, pláne a verseny végeredményét ismerve. A Veszprém Rallye kapcsán van egy nagy mondás, Berényi Laci barátom szokta azt mondani, hogy aki siet, az hamar megáll. Ez Veszprémben ezúttal is maximálisan beigazolódott, mert nyolcan rajtoltak el a géposztályunkban, de csupán két páros gurult át a céldobogón. Közülük is az egyik vészvillogóval. Úgyhogy ha sétagaloppban mentünk volna végig – bár a rallyesport az nem erről szól és az én vérem sem engedi a sétakocsikázást- spórolósan autóztunk volna, akkor egy elég jó eredménnyel térhettünk volna haza. Ezt meg kell fontolni máskor. Sok pontot vesztettünk, konkrétan szerintem a második helyért járó pontokról beszélünk, mert ha megfontoltabban megyünk, azok jó eséllyel meg lehettek volna. A kérdés technikai részére válaszolva elmondhatom, hogy külsérelmi nyom nem sok látszik az autón, csak a lökhárító sérült meg jobban, de a motortérben már nagyobb károk keletkeztek. A motor a váltó, a hűtő, a hűtőventilátorok, minden sérült. Említettem, hogy eltört a féltengelyünk is. A váznyúlványok is elmentek, a húzatópadon van az autó jelenleg is. Jelentősek tehát a károk, bár számomra nem annyira súlyos, mert autójavítással foglalkozok, rendbe tudjuk hozni a Hondánkat. Csak hát nagy munka és lelkileg nehéz ezt feldolgozni. Nem ma kezdtem már és érzem a hibámat, tanulni kell belőle.
Rallye2.hu: Lelkileg tehát megviselt az eset, de testileg semmi baj nem volt?
Toma Zoltán: Testileg nem sérültünk, csak lelkileg. Az új navigátorom, Szász Tina vigasztal és hajt tovább, hogy gyerünk, gyerünk, ez benne van, fel a fejjel. Ez most így alakult, mi nem sérültünk meg és ez a legfontosabb.
Rallye2.hu: A Baranya Kupára elkészültök az autóval?
Toma Zoltán: Meglesz az autó, készen lesz, néhány nap és a Hondánknak rajtkész állapotban kell várnia a Baranya Kupát. Össze kell még raknunk a kocsit, amire készül egy új kartervédő is. A régitől egy erősebb és pontosabb lesz fölrakva, CNC géppel gyártják, egy lakatosüzemben. Az egyik barátom készíti és be volt már ez ígérve régebben. Lehet, ha Veszprémre elkészültünk volna vele, most kevesebb lenne a dolgunk, mert kisebb lenne a kár, de nem zárnám ki annak sem a lehetőségét, hogy ha ezt az új kartervédőt használjuk, akkor felrepülünk a levegőbe. 35-40 centiméter magas lehetett a beton kilométerkő, ami úgy megfogta a kartervédőt, hogy letépett mindent, amivel találkozott. A 12-es csavarokat úgy cibálta szét, mintha késsel vajat vágnánk.
Rallye2.hu: Visszakanyarodtunk egy kicsit Veszprémbe. Mekkora volt ez a tempó, amivel ütköztetek?
Toma Zoltán: Nagy. 120 km/óra körül lehetett. Nulla méter féktávval kombinálva.
Rallye2.hu: Komlóra milyen tervekkel érkeztek?
Toma Zoltán: A lehető legtöbb versenykilométert akarjuk gyűjteni ezért már a pénteki teszten is ott leszünk. A cél, hogy még jobban összeszokjunk a navigátorommal, korábbi versenyeinkről vannak már negatívumok és pozitívumok egyaránt, de jól alakulnak a dolgok olyan őrült nagy probléma nincsen. Az a fontos, hogy egy ilyen kaland után ne szakadjon össze az ember lelkileg és legyen ereje a folytatáshoz. Ezért megyünk. Ám, ha úgy fogunk állni a versenyben, hogy egy kicsit harcolnunk kell a jobb helyezésért, akkor megküzdünk érte, de nem mindenáron. A lényeg, hogy menjünk és célba érkezzünk. Nagyon szépen köszönöm a támogatóknak, szponzoroknak, a szervizcsapatnak, a segítőknek, Tina szüleinek és nem utolsó sorban a családomnak a kitartást és a hozzáállásukat, illetve hogy ott lehetünk és versenyezhetünk.
Salánki Gábor