Tamás Gyuszó és Sztrakon Bence a Zemplén Rallye rajtja előtt mindent alárendelt az évzáró futamnak, ennek köszönhetően megszerezték első ORB2-es futamgyőzelmüket az év végén pedig pályafutásuk legjobb eredményeiért vehetnek majd át bajnoki serlegeket. Tamás Gyulával beszélgettünk.
Gyuszó! Elég komoly csata várt rátok a Zemplénben. Fel tudtatok rá készülni fejben?
Nagy volt a tét, mi pedig megpróbáltunk alaposan felkészülni, ami hál’ Istennek sikerült is. Ezúttal jobban összpontosítottunk, mint az idei évben bármelyik versenyre. Tudtuk, hogy a 6-os kategória bajnoki címe, valamint az abszolút második hely sorsa forog kockán, az ellenfeleink pedig nagyon ügyesek. Mindenre oda kellett figyelnünk, kipihentük magunkat, nem mentünk szórakozni, nem csináltunk semmi olyasmit, amitől fáradtak lehetnénk, csakis a tökéletes felkészülés lebegett a szemünk előtt.
@rallye2.hu Tamás Gyula-Sztrakon Bence Győr Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Óhuta-Regéc-Fony Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Ezek szerint maximálisan rá tudtatok hangolódni a versenyre…
Persze, figyelmesebben jártuk le az összes pályát, nem úgy, mint mondjuk év közben. Nem volt kapkodás meg késés, rohanás, olyan, hogy éppen csak odaértünk valahová. Szerencsen tényleg odatettük magunkat mindent átnéztünk többször is, elemeztük, hogy hogyan lehetne minél gyorsabban egy-egy kanyarba befordulni.
Az alaposságotoknak meglett az eredménye, hiszen pályafutásotok első ORB2-es, abszolút győzelmével megszereztétek a bajnokságban, az abszolútban a második helyet, és a 6-os kategóriában pedig elsők lettetek az év végén. Milyen volt nektek a verseny, mi történt veletek, hogyan alakult a két nap?
A péntek esti rajtceremónia után a megszokott módon rajtoltunk el szombaton reggel, ám a 201-es rajtszámot, azért egy kellemes tehernek éreztük, nyomta a vállunkat az, hogy mi megyünk a mezőny élén, ilyen se fordult még velünk elő korábban. Miután lejöttünk az első, mádi gyorsaságiról, utána már valamivel felszabadultak voltunk, de volt némi szomorkásak is az autóban, mert kaptunk jó pár másodpercet Faltusz Dávidéktól, és Várnai Dávidéktól is. Rónavölgyi Endréék megforogtak, tőlük ezen a szakaszon nem kellett tartanunk, de az eredménylistát látva elég kilátástalanul néztünk kifelé a fejünkből, mert nem tudtuk, hogy akkor most ez, hogy lesz? Felkészültünk, alaposak voltunk, siettünk, de mégis kikaptunk. Nem tudtuk, hogy mi lesz erre az ellenszer. Szemerének még nagyobb elánnal futottunk ki, úgy letoltuk, ahogy bírtuk, keményen lejöttünk, sikerült is sokat adnunk az ellenfeleinknek, Endrééknek csaknem 8, Dávidéknak pedig több, mint 12 másodpercet. Ez jó volt, kellett is a lelkünknek. A Fony-Óhuta se volt rossz, azt is letoltuk erősen. A nap végén Erdőbénye nem lett a szívünk csücske, mert a fehér aszfalt nagyon csúszott, pedig még nem is volt akkor vizes. Viszont a völgy felőli oldalon az új útburkolatot, még rosszabbnak éreztük, hol nedves volt, hol csak párás, az ultrabrutális módon csúszott, alig lehetett menni rajta. Az nekünk annyira nem jött át, pedig azt is felírtuk normálisan, csak nem lehetett rajta menni. Beesni meg nem akartuk, nem terveztük, hogy sokat kockáztatunk, vagy nagyon feszegetjük a határokat.
Jól döntöttetek, ezért úgy tértetek nyugovóra, hogy az összetettet értékelést vezettétek a félidőben. Vasárnap?
Erdőbényére készültünk, hogy vizes, nedves lesz, de meglepő módon szárazabb volt reggel, mint a szombati napon délben, viszont a fehér aszfalt, az továbbra is nagyon vicces volt. Az Óhuta-Fonyt, megint letoltuk, ismét kaptak az ellenfelek pár másodpercet, jól jött nekünk az újabb szakaszgyőzelem. Szemerén tartottuk a lendületet, de beestünk az árokba, az utolsó nagyobb visszafordítóban, ám valahogy kijöttünk onnan. Azt meg ne kérdezze senki, hogy hogyan sikerült, de visszajutottunk az útra. Ekkor kaptunk Várnaiéktól, 9,9-et de aztán felszívtuk magunkat megint, mert az előnyünk megfeleződött, csak 9,5 másodperc maradt Mádra. Figyelni kellett, hogy ne kapjunk sokat Várnaiéktól, mert velük csatáztunk a géposztály elsőségéért, Rónavölgyi Endréék pedig már biztonságos távolságban voltak tőlünk. Az abszolút értékelésben megnyertük a power stage-et, hatalmas örömmel gurultunk a cél után a Huszárvár felé, hiszen a kitűzött céljainkat teljes egészében elértük, ráadásul pályafutásunk első összetett sikerének örülhettünk.
@rallye2.hu Tamás Gyula-Sztrakon Bence Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy1 Mád-Mezőzombor Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Amikor beértetek a verseny céljába, azok igencsak érzelmes pillanatok voltak. Hogy éltétek meg a céldobogót?
A céldobogó elég hihetetlen volt, kérdezte is Marosréti Ervin tőlem, hogy mi a baj? Mondtam, hogy nincsen semmi baj, csak elég nehéz volt földolgozni, elhinni ezt az egészet. Nem volt egyszerű fölfogni, hogy mi lettünk az elsők, és tényleg megnyertük a Rallye2-ben a Zemplén Rallye-t. Jó volt ünnepelni, nem volt semmi baj, csak tényleg, még a mai napig sem tudom feldolgozni, hogy mi lettünk az elsők az évzáró versenyen. Az pedig még egy újabb megbeszélést igényel majd önmagammal, hogy év végén megszereztük az összetettben az ezüstérmet, a géposztályunkban pedig mi lettünk a bajnok! 🙂
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor