Forrás: TMC RallySport/Facebook
10173745_1164711126873872_3262680851092071544_n
Forrás: TMC RallySport/Facebook

A tavalyi év elején a szó szinte minden értelmében kezdőként várta az Eger Rallye startját Takács Olivér, aki mellett segítségként egy tapasztat navigátor, Kulcsár Dani ült és a Rallye2 Bajnokság egyik legprofibb csapata a TMC RallySport állt. Olivérnek akkor minden új volt és az újdonságból idén is kijut neki. Mégpedig egy új autó képében, hiszen a 2015-ben használt Honda Civicjüket egy igaz, versenyautónak született kocsira tudták cserélni a srácok a télen. A dolog szépséghibája „csupán” annyi volt, hogy a új szerzemény kosárban érkezett a csapathoz, ezért néhány hónapot legózni kellett vele. Az autójuk újjászületéséről és egri terveikről faggattuk Takács Olivért.   

Rallye2.hu: Egy hét van hátra az Eger Rallye rajtjáig. Legutóbbi beszélgetésünkkor lázasan dolgoztatok a versenyautótokon. Elkészültetek e már vele?

Takács Olivér: Pont a mai napon készültünk el a kocsival teljesen és holnap már ki is próbáljuk majd ezt a kis méregzsákot a tököli rallye edzésen.   

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_0163

Rallye2.hu: Milyen munkák maradtak a legvégére?

Takács Olivér: Volt dolgunk bőven, hiszen, amikor megvettük a autót, akkor az darabokban volt. Igazából újjá kellett építenünk az egészet. Hiányoztak kis apróságok a nagy alkatrészkupacból. Ilyenek voltak az üléstartóbakok a navigátor oldalán, a tűzoltópalack is most érkezett meg, ezeket beszereltük, úgyhogy már tényleg csak apró-cseprő feladatok maradtak a legvégére. Köszönöm a csapatom és a szüleim hosszú és kitartó munkáját, valamint a támogatók segítségét, hiszen nélkülük ez a projekt soha sem jött volna létre.  

Rallye2.hu: Hondát terveztetek tavaly a 2016-os évre, de mi is lett végül belőle?

Takács Olivér: Egy első generációs Citroen C2R2. A tervezett Hondánk végül Borza Tamáshoz került, a csapatunk szervizeli és szintén a Rallye2 mezőnyében lesz látható.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_0163

Rallye2.hu: Az autó kész, te egész télen tréningeztél, minden készen áll, ahhoz, hogy nekivágjatok az év első versenyének.

Takács Olivér: Így van, nagyon várjuk már a rajtot. Örültünk volna neki, ha valamivel több  gyorsasági kilométerrel várják a rendezők a Rallye2 mezőnyét Egerben, de alapvetően tetszik, amit a kiírásban láttam. A pályák jóknak ígérkeznek. Ezt azért mondom így, mert személyes tapasztalatom még nincs róluk, de a youtube-on utánuk néztem, több belsőkamerás videót is kielemeztem. Rendkívül gyorsnak és helyenként technikásnak láttam a szakaszokat. Csak sajnos – ahogy már említettem- kevés a versenykilométer. Bemelegítésnek biztosan elég lesz. A kategóriánkban sokan leszünk, a kiélezett csaták remélem mindenért kárpótolnak  majd.

Rallye2.hu: Hányan is lesztek a géposztályban?

Takács Olivér: 14 páros adta le a nevezését a 6-os kategóriába. Elég erősek és ügyesek is az ellenfelek, így én már akkor nagyon boldog lennék, ha az első ötben tudnánk autózni és célba érni. Szokni kell az autót, de ettől függetlenül próbálunk majd Kulcsár Danival gyorsan menni, ám semmiképpen sem ész nélkül.

Forrás: TMC RallySport/Facebook
Forrás: TMC RallySport/Facebook

Rallye2.hu: Mennyire tetszenek neked ezek  gyors, lobogós szakaszok?

Takács Olivér: Jó a kérdés. Mivel még nem mentem az autóval így nehéz erre válaszolni. A verseny után majd megmondom. A Hondámmal szerettem az ilyen jellegű pályákat. Abban olyan áttétel volt, hogy a tempós speciálisokat jól lehetett vele teljesíteni, kedvelte az efféle kihívásokat a régi autóm. A C2R2-ről viszont azt hallottam, hogy teljesen más lesz. Rövidebb tengelytáv, rövidebb és másabb váltó, más motor, minden eltér a tavalyi kocsimtól. A holnapi teszt után kiderülhet, hogy mire lehetünk mi így együtt képesek.   

Rallye2.hu: 2015-ben életed első versenye volt az Eger Rallye. Hogyan emlékszel rá vissza?

Takács Olivér: Nem kezdődött jól, mert az első gyorsasági rajtjában elkezdett felforrni a motor, mivel nem működött a hűtőventilátor. Az első kör két gyorsaságiját tűzforró motorral teljesítettük. Küzdöttünk vele. Sokszor leállítottuk és újra beindítottuk az autót. Emiatt nem volt minden fenékig tejföl, de eljutottunk a szervizbe, ahol megoldottuk a  problémát. Az autó megszokására, a Rallye2 Bajnokság megismerésére fektettük a fő hangsúlyt. De meglepetésünkre így is a géposztály ötödik, hatodik helyéért csatáztunk. Úgy, hogy akkor kb. 20-an voltunk  a kategóriában! Én pozitívan gondolok vissza a tavalyi egri versenyre, mert sokat tanultunk, jót autóztunk és az eredménnyel is elégedettek lehettünk. Remélem most sem lesz ez másképpen idén is élményekkel, tapasztalatokkal gazdagon térhetünk majd haza az évad  első versenyéről.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!