Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_740Takács Olivér és Kulcsár Dani az apokaliptikus körülmények ellenére is bronzéremmel tért haza Veszprémből, ahonnan a hosszú szünet ellenére is át tudták menteni a lendületüket Székesfehérvárra és egy rendkívül küzdelmes nap után újra a dobogón értek célba. A csatákat nagyon élvezték a srácok, pláne úgy hogy elég sokat meg is nyertek közülük. A székesfehérvári élményeikről valamint a komlói terveikről Takács Olivér beszélt nekünk.

Mivel Veszprém volt az előző állomásunk, így az elsődleges feladatunk a kocsi kitakarítása és átépítése volt murváról aszfaltra. Sajnos murván még nincs túl sok tapasztalatom, ráadásul felhőszakadásban mentünk, így nem maradtak jó élményeim arról a versenyről. Harmadikak lettünk, végre célba értünk egy murvás versenyen, bejött a taktikánk, de úgy éreztem, hogy nagyon sok maradt benne. Éppen ezért nagyon vártam a székesfehérvári megmérettetést, mivel az aszfalton már bizonyítottan gyorsabbak tudunk lenni, mint a laza talajon. Elemeztem a tavalyi fehérvári belsőkamerás felvételeinket, majd a versenyt megelőző pénteki napon elutaztam navigátoromhoz, Kulcsár Danihoz, hogy egyeztessünk, kicsit ráhangolódjunk a versenyre. Tesztelni sajnos nem volt lehetőségünk, ezáltal múltbéli tapasztalatainkra kellett hagyatkoznunk.

Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_377

A kiadott nevezési lista alapján hat Citroen C2R2 gyűlt össze a 6-os kategóriában, szóval nagy meccsezésre számítottunk, de mindenképpen fel akartunk állni a dobogóra, ami 2015-ben is sikerült itt. Akkor másodikak lettünk a géposztályban, Hondával. Pályabejáráson azt tapasztaltuk, hogy a tavalyihoz képest sokkal rosszabb minőségűek voltak a pályák, de mindent felírtunk és megbeszéltük a stratégiánkat. Az első körre izgatottan mentünk ki, kíváncsiak voltunk, hogy mire leszünk képesek. Az első gyorsaságin jöttünk egy 4. időt, ami ahhoz képest, hogy végig csúszkált a kocsi hátulja, jobb első defektet kaptunk nem volt rossz. A második gyorsaságin óvatosan mentünk rá azokra az erős fehéraszfaltos kanyarokra, de az se lett rossz, állítottunk a guminyomásokon és már meg is oldódtak a csúszkálásaink. A harmadik gyorsaságin – ami egyben a kedvencem is volt- azt éreztem, hogy rengeteg maradt benne, de mégse maradtunk le sokkal az élmezőnytől. A második kört a kategória 4. helyről vártuk. Nagyon felszívtuk magunkat, úgy mentünk ki, hogy mindenképpen javítanunk kell. Sajnos a 4. gyorsaságit kivették etapnak, mert megszakadt a rádiókapcsolat a sportbírók között, és így veszélyes lett volna leengedni rajta a mezőnyt. Itt tudtuk, hogy az első, második hely már biztosan elúszott, ugyanis ez volt a verseny leghosszabb szakasza, de a harmadik helyért még küzdhettünk. „Elgurult a gyógyszer”.

Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_203

A maradék két gyorsaságin kategória 2. időket autózva sikerült megelőznünk Jánosa Ákosékat, így felállhattunk a dobogó harmadik fokára. Elképesztő érzés volt. Óriásit küzdöttünk a többiekkel, ilyenben még nem volt részem. Hajszál választott el minket egymástól, nagyon kiélezett volt a küzdelem, de sikerült felülkerekednünk. Nagyon tanulságos és jó versenyen vagyunk túl és, ami a legjobb, hogy tudom, hogy még mindig tudunk gyorsulni. Következő versenyünk a Baranya Kupa. Nagyon készülünk rá, mivel rengeteg „hazai” pilóta lesz az ellenfelünk, akik csukott szemmel is letalálnának a pályán. Szeretnénk írni egy tökéletes itinert, amivel talán megcsíphetjük őket. A célunk mindenképpen az, hogy dobogóra állhassunk, de nekünk is, mint mindenkinek az álmunk természetesen az első hely. Jó lenne érte küzdeni. Bár tudjuk, hogy ez Komlón különösen nehéz feladat lesz.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!