Takács Márk és Czékmány Norbi már a bemutatkozó versenyén letette a névjegyét a Rallye2 Bajnokságban, hiszen a 2WD kupában, a félidőben még vezettek, és csak a köd tudta őket lelassítani. Ennek ellenére ezüstéremmel a nyakukban távozhattak a srácok a Nyíregyháza Rallye-ról, amin egyáltalán nincs mit szégyellni. Életük legelső Rallye2-es megmérettetéséről Takács Márk számolt be nekünk.

A Nyíregyháza Rallye-n mutatkoztatok be a Rallye2 Bajnokságban. Mik voltak a terveitek erre a futamra?

Összességében a rallye-s pályafutásomat sem régen kezdtem, úgyhogy izgatottan vártuk a rajtot. A Nyíregyháza Rallye előtt mindössze három MARB futamon indultam, Norbi pedig pilótaként indult MARB futamokon, de ő már 2017-ben is tekerte a volánt. Első alkalommal navigált, a Rallye2 pedig mindkettőnknek újdonság volt. Első számú feladatként a tapasztalatszerzést tűztük ki magunknak, de persze igyekeztünk ügyesen versenyezni, hogy ha lehetőségünk nyílik rá, akkor szép eredménnyel párosuljon a legelső, Rallye2-es szereplésünk. Ez sikerült is. A 2WD kupában másodikak lettünk, a Lada kupában negyedikek, abszolútban pedig a 12. helyen zártunk.

A superspeciállal kezdődött a versenyetek, ahol rögtön találkoztatok jó néhány újdonsággal. Hogy alakult a versenyetek?

Szerencsére az autónk tökéletesen bírta a hosszú versenytávot, egyetlen csavar esett le a helyéről, az is valahonnan a műszerfal alól. Egyszerűen mindent kibírt a Ladánk. A péntek esti superspeciálon egyszer hibáztunk, tolatnunk is kellett. A köd nehezítette meg a legjobban a dolgunkat, anélkül sokkal jobb lett volna, és a nézők számára is élvezhetőbb lett volna a belvárosi gyorsasági. Szombaton szenzációsan indult a napunk, mind a négy gyorsasági szakaszt rettenetesen élveztük. A kedvencünk az erdőbényei gyorsasági volt, de pont annak a céljában fordultunk el a szalagkorláton, picit sok lett a lendület. Megkarcoltuk az autó oldalát, de nem esett komolyabb kár a kocsinkban, tudtuk folytatni a versenyt. Az eredményekre nem lehetett panaszunk az első körben, szakaszokat is nyertünk a 2WD kupában. A szerviz után óriási köd fogadott minket az újhutai gyorsaságin, amihez bevallom, hogy nem volt elég tapasztalatunk, nem tudtunk annyira jót menni, mint délelőtt, így Baksai Laciék visszaelőztek minket a 2WD kupa értékelésében. Telkibányán lényegében véget ért a versenyünk, mert a Rallye2 mezőnyének két szakaszt eleve töröltek, de nekünk, a mezőny végén, a nyolcadik, erdőbényei gyorsasági is etap lett, egy versenyzőtársunk bukása miatt. A végeredménnyel elégedettek voltunk, hiszen ez volt a Rallye2-es bemutatkozásunk, így spóroltunk, óvatoskodtunk is a gázzal. Ehhez képest két szakaszt megnyertünk a 2WD-ben és az abszolút értékelésben sem vallottunk szégyent.

Mit terveztek az idei év hátra lévő részére?

Idén már biztosan nem versenyzünk, mert a következő évadunkra, a 2019-es esztendőre koncentrálunk. Ha minden összeáll, akkor a jövő évre szeretnénk egy VFTS-t építeni, amivel már a Rallye2-ben tervezünk szerepelni. Norbi, a MARB-ban szeretne az idén elért második helye után az A kategória élén végezni, de én inkább Rallye2-t választom. A navigátorom személye még nem dőlt el, mert ha Norbi tud, akkor beül mellém, de az is lehet, hogy az eddigi navigátorom, és tanítóm, a tapasztalt Skrobák István diktálja majd az itineremet.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!