Takács Márk és Nagy István jól kezdte a Salgó Rallye-t de egy váratlan műszaki hiba miatt kicsúszott alóluk a talaj, majd felszaladtak a VFTS-ükkel a mátrakeresztesi pálya szalagkorlátjára. A korlát ellátta kocsi baját, a párosnak ezért fel kellett adnia a futamot, de Márkék nem szomorúak, örülnek a jó részeredménynek, és jelenleg is azon vannak, hogy a Mecsek Rallye-ra összerakják a kocsijukat, amivel kezdik megközelíteni az élmezőnyt is a kőkemény P12-es géposztályban. Takács Márkkal beszélgettünk.


A P12-ben elég erős mezőny gyűlt össze a Salgó Rallye-ra, a bajnoki cím volt a tét, ami komoly csatákat vetített előre már a rajt előtt is a kategóriátokban. Nektek mi volt a tervetek?

Természetesen a lehető legjobb eredményt szerettük volna megszerezni a nógrádi hétvégénken, amiben már csak azért is bíztunk, mert egyre inkább rátalálunk, ráérzünk az autónkra. Nagy csatákat akartunk vívni, tanulni szerettünk volna és persze a pontoknak is tudtunk volna örülni.

A csaták részben megvoltak, de végül egy elég ritka tapasztalattal gazdagodtatok. Milyen volt a versenyetek?

A prológra nem voltak nálunk megfelelő utcai gumik, így kénytelenek voltunk feltenni a slickeket, amikkel nem sikerült annyira látványosra a bemutatkozó szakaszunk, de ahol tudtuk, igyekeztünk egy kicsit cifrázni. Mi élveztük, legközelebb pedig felszerelkezünk Pirelli, vagy Hankook utcai abroncsokkal is. Másnap nem tűnt lehetetlennek a küldetésünk, hiszen kezdésként több neves, ladás versenyzőpárossal, – olyanokkal, mint Ruszó Krisztiánék, Foczkó Ákosék – sikerült egy-két másodpercen belül végeznünk a vizslási szakaszon. Reménykedtünk a hasonló folytatásban, de végül nem úgy alakult a mátrakeresztesi gyorsaságink, ahogyan azt elterveztük. Az egyik kanyarban egy szempillantás alatt kicsúszott alólunk a talaj. Addig pontosan, és jó tempóban tudtunk autózni, de az utolsó kanyarunk előtti kanyarban a generátor ventilátora kettétört, ez a motorról két helyen is letépte a hűtőfolyadék csöveket, amikből az összes víz azonnal az aszfaltra és egyúttal a kerekek alá kerültek. Negyedikben, kigyorsításnál, 100-120 kilométeres tempónál megcsúszott ezen a kocsink, amit már nem tudtunk összeszedni. Megtaláltunk egy szalagkorlátot, amire keresztbe felcsúsztunk, felakadtunk, és csak a Rescue csapat tudott kiszabadítani minket a szorult helyzetünkből. Szerencsétlen módon a saját folyadékunkon csúsztunk el. Mi megúsztuk, de a kocsi alja csúnyán megsérült, a kipufogó is odalett, szuperrallye-val sem tudtuk folytatni a futamot.

A Mecsek Rallye-n ott tudtok lenni?

Ha készen lesz a Ladánk, akkor mindenképpen részt veszünk az évzáró versenyen. Már a lakatosnál van, jó lenne minél előbb visszakapni. Szerintem ott leszünk Pécsen. Jó lenne folytatni azt a csatát, amit Salgótarjánban elkezdtünk, mert végre sikerült megtapasztalnunk, hogy hová férhetünk be a kemény P12-es géposztályban, kezdünk a kocsinkkal végre tényleg összebarátkozni. Ha mégsem sikerül rendbe rakni a VFTS-t az októberi évzáróra, akkor még mindig ott van a Nyíregyháza Rallye, ahol mindenképpen szeretnék rajthoz állni.  

Rallye2.hu – Salánki Gábor  

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!