Népes mezőny gyűlt össze a Salgó Rallye-n, a 2WD kupában és ebben a hét autót felvonultató kategóriában szeretett volna elsőként célba érni Deli Laci és Losonczi Csabi, de kibabrált velük a technika, egy igencsak furcsa és ritka műszaki hiba kényszerítette őket megállásra. A Salgó Rallye-ról, és a kiesés miatt váratlanul képbe került Mecsek Rallye terveiről Deli Lászlóval beszélgettünk


Elég komoly csapat verődött össze Salgótarjánban, a 2WD kupa mezőnyében. Mit vártatok ettől a bajnokság szempontjából is roppant fontos futamtól?

Ahogy a verseny előtt, az adminisztratív átvételen is elmondtam, egyértelműen a 2WD kupa első helyéért, de mindenképpen sok-sok pontért utaztunk el a nógrádi megyeszékhelyre. Ezt elég komolyan is gondoltuk, ennek megfelelően nyomtuk a gázt és taktikáztunk, de egy műszaki hiba miatt végül nem sikerült megvalósítanunk a terveinket.

Látványosan sikerült lezárni a versenyeteket. Milyen volt, amíg mentetek?

Még nem sokan láttak a miénkhez hasonló kerékkitörést Ladánál, minket is meglepett, ami velünk történt. Egyszerűen a teljes kerékaggyal együtt kiesett egy kerék a kocsink alól. Hogy hogyan, vagy miért történt azt nem tudjuk, mert semmilyen ütés, vagy komolyabb külső erő nem érte a kereket, így abszolút rejtély az eset.

Érthetetlen módon talán egyszerűen elfáradt a kerékagy, aminek ez lett a vége. Nekünk szerencsére nem esett bajunk, mert egy kigyorsítás után esett ki a kerék, nem pedig 160-nál, a féktáv előtt. Még el sem gurult mellőlünk, hanem jött velünk az autó és a szalagkorlát közt, így keresni sem kellet. A Salgó Rallye kezdetén nem ugrottunk neki fejjel a falnak a győzelemért, mint mondjuk a Székesfehérvár Rallye-n, hanem sokkal taktikusabban versenyeztünk, kijöhetett volna a lépés. Partiban voltunk az ellenfeleinkkel, sokszor csak 1-2 másodperc választotta el a 2WD kupa dobogójáért harcoló párosokat, szoros volt a meccs. Magyari Beck Szabolcsékkal és Merényi Zsoltékkal alakult ki nagyobb adok-kapok, miközben éreztük, hogy tudtunk volna még rátenni egy, de még az is lehet, hogy két lapáttal is, ha a szükség úgy kívánja. Emiatt volt különösen nagy az elkeseredésünk, amikor a pálya mellé húzódtunk. A versenyünkön, valamint az eredményen a kiesés miatt összességében nem változtat semmit sem az bosszantó eset, amit a futam közben átéltünk. Nem orrolunk senkire, akkor sem bántana, ha célba értünk volna, de mégiscsak megtörtént az a dolog, hogy egy vetélytársunk neve mellett feltüntetett 30 másodperces büntetés a vasárnapi versenynapon először 20-ra csökkent, majd teljesen eltűnt. Mi pedig azzal az idővel gazdálkodtunk, taktikáztunk, ami végül is nem volt.

Fotó: Deli László/Facebook

Ha egyáltalán nem lett volna, akkor sokkal nagyobb vehemenciával vetjük bele magunkat a versenyzésbe már az elején, mozgósítjuk a tartalékokat, mert tudjuk, hogy sietnünk kell, ha bajnokok akarunk lenni. De mindegy is ez, mert a technika kibabrált velünk, összességében nincs, és nem is lett jelentősége a furcsa esetnek.

A Mecsek Rallye-n még megszerezhetitek a bajnoki címet?

Az évzáró verseny nekünk már semmilyen módon nem volt bekalkulálva a versenynaptárunkba és a büdzsénkbe sem. Ám legnagyobb örömünkre már több versenyzőtársunk és barátunk – Yondi, Berta Józsi, Volosinovszki Misi és Baksai Laci – is felajánlotta nekünk a segítségét, hogy el tudjuk indulni Pécsen , hogy el tudjuk indulni Pécsen. Úgy néz ki, hogy a felajánlásokkal élni is fogunk, mert azon dolgozunk, hogy össze tudjuk rakni a Mecsek Rallye-hoz szükséges dolgokat. Bízunk benne, hogy az eredeti tervek ellenére a szponzoraink is mellénk tudnak még egyszer állni. Nagyon húzós hónap elébe nézünk, nem teljesen lehetetlen a feladat, bízunk benne, hogy össze tudjuk rakni a kirakóst. Sok összetevős a képlet aminek nagy része megvan, de ha egy összetevő is kiesik, akkor veszélybe kerül az indulásunk. Akárhogyan is alakuljon a Mecsek Rallye sorsa, köszönetet kell mondanunk a támogatóinknak, akik egész évben kitartottak mellettünk!

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!