Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_294Tajmel Tibi mérhetetlenül csalódottan érkezett meg Csendes Zsoltival a jobb1-ben a Mecsek Rallye célceremóniájára és ezt nem is tudta leplezni. Ami a szívén, az a száján alapon bele is mondta minden bánatát a nagy pécsi éjszakába. Aki esetleg ott nem értette meg a bánatát az most biztosan átérzi majd a helyzetét, hiszen Tibi tövéről hegyére mindent elmondott most nekünk, ami az évadzáró futamon történt velük és előzetesen elárulhatjuk a kedves Olvasóknak, hogy nem sikerült túl örömtelire a mitsubishis pilóta mecseki beszámolója. Tajmel Tibit kérdeztük.

Rallye2.hu: Részt tudtatok e venni a verseny előtti teszten?

Tajmel Tibor: Nem voltunk tesztelni, nekem igazából soha sem volt erre lehetőségem és sajnos ezúttal sem adatott meg. A hét közepén mi még javában dolgozunk és az autót is próbálom kímélni, hogy minél kevesebbet kelljen rá költeni, mert elég szűkös a keret, amin néhány szponzor és támogató biztosan tudna pozitív irányba változtatni. Jelenleg nincs ilyesmire pénz a büdzsénkben és kímélem is az autót.

Rallye2.hu: Két pályán nemrégiben a Baranya Kupán is autózhattatok, bár ettől még ezeket is alaposan fel kellett térképezni a pályabejáráson.

Tajmel Tibor: Azoknak a gyorsaságiknak az itinerét, amelyeken augusztus elején autóztunk igazából csak átnéztük, javítottuk benne, hogy honnan hová kerültek a lassítók. Mi a munkánk miatt nem tudtunk csütörtökön elutazni Pécsre ezért csak pénteken jártuk be a szakaszokat. Egyetlen napunk maradt a négy – felírás szempontjából- elég nehéz pálya bejárására. Nagyon figyelni kellett a tövön a nagy balesetveszélyes rönkökre, de végül mindegyik szakaszon tudtunk menni két alkalommal.

Mecsek Rallye 2015 Salánki Gábor_174

Rallye2.hu: Négy gyorsaságiból kettőn autózhattatok. Beszélj nekünk arról, hogy miként sikerült nektek ez a harminc meg egy kicsiy kilométernyi gyorsasági!

Tajmel Tibor: Elég keserű a szám íze, ha erre visszagondolok. Én nagyon szeretem a mecseki pályákat, jó a Mecsekben versenyezni. Általában Markó Tibi rendezvényein álltam eddig itt rajthoz, nem is volt ott semmilyen probléma. Valójában ezúttal csak később jöttem rá, hogy nem ő a rendező. Megéreztük. A kiírás megtekintése után már látszott, hogy a verseny biztosan nem fog ebben a formában a tervek szerint lemenni. Ennek ellenére kaptunk nagy ígéreteket illetve a Rallye2 szakági megbeszélésen is elhangzott, hogy minden rendben lesz, a gyorsaságik meg lesznek tartva. Ez az ígéret nagyjából az első gyorsasági szakasz rajtjánál mondott csődöt, miután a pályán állítólag a rescue-k nem tudtak a becsúszott autókkal elbánni. Ott helyben lehetett olyat is hallani, hogy már minden rendben, az autót, autókat elrakták biztonságos helyre, de érzésem szerint volt egy nagyjából 15 perces időbeni csúszás. Én ennyinek saccoltam, pontosan a rendező tudná megmondani. Ezek után azt az infót kaptuk, hogy a Historic EB mezőnye nem csúszhat, ezért alternatív útvonalon elküldtek minket a második gyorsaságira.

Rallye2.hu: Ez így konkrétan ott ki lett mondva?

Tajmel Tibor: A sportbíróktól hallottuk ezt az információt, hogy a historicosok nem késhetnek, ezért induljunk el az alternatív útvonalon a következő szakaszra.

Rallye2.hu: Tehát elindultatok a második gyorsaságira.

Tajmel Tibor: Igen, de arról már ne is beszéljünk, hogy olyan időt adtak a táv megtételére, hogy a KRESZ szabályait át kellett többször is hágni, hogy időre odaérjünk. Ez végül sikerült, de nem csak nekünk, így Pécsváradon ott állt feltorlódva a rengeteg autó. Képtelenség volt autóstól odajutni az időellenőrző állomásra. Zsolti előreszaladt, de ott simán azt mondta neki a poszton lévő sportbíró, hogy nem írja be az időnket, mert nincs bent az állomáson a kocsi. Ekkor annak ellenére, hogy valóban így volt Zsolti fölkapta azért a vizet, mert lehetetlen volt beállni oda az autóval, gyalog sem volt egyszerű odáig elszaladni. Némi verbális küzdelem árán mégis sikerült meggyőzni a sporit, hogy azt az időt írja be nekünk, amikorra a navigátorom odaért hozzá gyalog, hiába van kint a kocsink.

Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_295

Rallye2.hu: Ezek után, hogy teljesítettetek a szakaszon?

Tajmel Tibor: Nagyon óvatosan kezdtünk és azt gondoltam a célban, hogy egy nagyon rossz eredménnyel kezdtük meg a szereplést, mert volt egy beforgásunk is, itt y-onoztam vagy kettőt mire ismét irányba álltunk. Ennek ellenére, ha emlékeim nem csalnak meglepetésünkre autóztunk egy abszolút harmadik időt. Nagyon kihordásos, saras volt a pálya.

Rallye2.hu: Egy szerviz várt rátok Komlón, majd jött sötétben a Nyárasvölgy és jött volna Orfű…

Tajmel Tibor: A szervizben felraktuk a lámpasort, amit előrelátóan és rendkívül okosan nem próbáltunk ki korábban, hogy miként világít. Odaálltunk a harmadik gyors rajtjába, ahol a rajt után nem sokkal rá kellett jönnünk, hogy nem világít a lámpánk elég messze. Jó fénye volt, erős volt, csak az volt a gond, hogy nem világította be a kellő távolságot. Amikor ötödikbe kellett kapcsolni, akkor bizony már kisebb volt az a távolság, amit beláttam, mint amennyin gond esetén meg tudtam volna állni. Volt egy pici árokjárásunk is, de időt emiatt nem vesztettünk, csak belehuppantunk az árokba és azonnal ki is jöttünk. Ennek ellenére második időt jöttünk, de Hevesi Pisti nagyon csúnyán megvert. Nem tudom pontosan mennyit, de nagyjából 20 másodpercet kaptunk tőle. Gond nélkül, ám a kelleténél óvatosabban mentünk. Meg is kaptuk a magunkét.

Rallye2.hu: Jött volna Orfű…

Tajmel Tibor: Nagyon vártuk az orfűi gyorsot. Etapon állítottunk a lámpán is, prímán világított, a távolsága is jó volt már ezek után. Gondoltuk, hogy jöhet a 28 kilométer, jaj de jó lesz. De ebből nem lett semmi. Csak bosszankodás.

Rallye2.hu: Beértetek a pécsi célba, ahol – érthetően- egy csöppet sem volt jó a kedved. Milyen érzések kavarogtak ekkor benned?

Tajmel Tibor: Az orfűi rajtban már beszélgettünk a többi versenyzőpárossal, hogy ez nagyon nincsen rendjén, hogy mi csupán két gyorsaságit autózhattunk a Mecsek Rallye-n. Úgy gondolom, hogy ez egy értékelhetetlen verseny volt. Eredményekben is, mert a verseny gyorsasági kilométereinek a fele távját sem teljesítettük! Számomra ez így értékelhetetlen. Azért lett végül is értékelhető, mert kaptunk egy átlagidőt az első, de kivett gyorsaságira, Trefort pusztára. 9 perc 30 másodpercet. Ez egy teljesen fals szám és idő. Ennyi idő alatt Trefort pusztán szerintem biciklivel is végig lehetett volna tekerni. Többen is mondták, hogy ez így nem mehet tovább, voltak, akik vissza akarták kérni a nevezési díjat. Bár a nevezési díj csak egy töredékét teszi ki a költségeinknek. Utazás több autóval, szállás, csapat ellátása, autó felkészítés, gumivásárlás és a többi, és a többi. Az éjszakai verseny miatt plusz egy nap szállás. Költségileg egy nagyon drága verseny volt és ezért mehettünk kicsit több, mint 30 kilométert. Ezért teljesen fölösleges ezt csinálni. Autót papírozni, gépkönyveztetni, versenyautónak vizsgáztatni, kidobálni a pénzt azért, hogy 30 kilométert autózhassunk. Ez felháborító! Nincs értelme. Én régen Rallye Túráztam és azért szerettem, mert egy hétvégébe belefért tokkal vonóval a verseny, le tudták rendben bonyolítani és általában mindenki jókedvűen tért haza a futam után. Jó, lehet vártunk fél órát is mire rendet raktak, ha a szakaszokon valami gixer volt, de megrendezték a gyorsaságit, nem kellett senkinek sem panaszkodnia emiatt.

Rallye2.hu: Idén láthatunk még autózni valahol?

Tajmel Tibor: A Bajna-Lábatlan versenyen még szeretnék nagyon menni, oda meg vagyok hívva, hogy autózzunk, ez november 13-án lesz. Valamint mielőtt hívtál azelőtt egy fél órával beszéltem egy barátommal, aki már nagyon régen szeretne navigálni, megkért, hogy a Gombás-Sejce közti rallyesprinten induljunk el. Vác környékén van, nem kell trélerezni, csak átgurulunk és ennyi. Bár már egyszer megfogadtam, hogy a sok várakozás miatt – ami nem az én műfajom- nem megyek sprinteken, de most mégis megváltoztattam a döntésem. Nemrégiben versenyeztem egy rallyecross futamon is. Nagyon jó volt menni a régi autómmal, nagy köszönet érte Pit Bull Attilának, hogy lehetőséget biztosított az autózásra. Nem mondom azt, hogy abba az irányba kacsintgatok, de ha nem hagynak nekem más lehetőséget, akkor biztos, hogy komolyabban el fogok játszani ezzel a gondolattal.

Mecsek Rallye 2015 Salánki Gábor_171

Rallye2.hu: A jövő évedről mit tudsz most elmondani?

Tajmel Tibor: Egyelőre semmit. Nekem sajnos sohasem volt még támogatóm és ha őszinte akarok lenni, akkor nem is nagyon van rá esélyem, hogy legyen, mert nem is tudok keresni. Ott megyek, ahol tudok menni, ahol jó verseny van, olyan ami tetszik. Nem akarom elkötelezni magam egyik bajnokság felé sem. Azt viszont nem hinném, hogy egy komplett évet végig tudnék csinálni a Rallye2-ben. Valamint még az is egy nagy kérdés, hogy hol mehetünk jövőre az autónkkal? Jelenleg úgy hallom, hogy az ORB mezőnyébe akarnak minket bekényszeríteni, amire én már most azt a választ adom, hogy nem tudom megcsinálni. Így sajnos még a kérdésedre sem tudok semmit sem válaszolni. Nekem mindig az utolsó percben dől el minden, az is, hogy ott tudok e lenni egy-egy versenyen. Szerintem ez 2016-ban sem fog megváltozni…

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!