Szombati Pisti és Szabó Gyula a Baranya Kupa 2/3-át aránylag eseménytelenül teljesítette, de a futam végén felpörögtek körülöttük az események, mégis behozták a géposztályuk második helyére, az igen hangos E30-as BMW-t. Pistiék nem sokáig gatyáztak, egy-kettőre kijavították a Mecsekben keletkezett hibákat, és már szinte készen is állnak a Rallye2 Bajnokság, utolsó előtti futamára, a szeptember eleji Salgó Rallye-ra. Szombati Istvánnal beszélgettünk.

Székesfehérvárról kupák nélkül tértetek haza, Veszprémben nem indultatok, hogyan készültetek Komlóra?

Negyedikek lettünk Fehérváron, éppen csak lemaradtunk a P13-as géposztályban a dobogóról. Alaposan átnéztük az autónkat, a kötelező folyadékcseréket elvégeztük, fékbetétet cseréltünk, fékeket és futóművet állítottunk, de nagyjából rendben volt a kocsi, nem igényelt semmilyen extra törődést. Edzeni, tesztelni nem tudtunk, kizárólag a fékeket volt időnk kipróbálni, kerültünk kettőt-hármat vele otthon, bekoptattuk a fékeket, csomagoltunk, de a Baranya Kupa hivatalos tesztjére nem értünk oda.

Milyen volt a versenyetek?

A prológ nagyon tetszett, főleg úgy, hogy leesett az eső, így a bemutatkozásra kölcsönkért gumijaink sem koptak. 🙂 Igyekeztünk szép íveket rajzolni, egyszer-egyszer meg is forogtunk a csúszós aszfalton, de élveztük a belvárosi autózást. Azt hiszem elég látványosan és a nézők számára is szórakoztató módon teljesítettük a prológot. Megérdemelték a szurkolók, mert sokan kint maradtak a pálya mellett a felhőszakadás ellenére is. Az első szakaszon egy erős közepes idővel nyitottunk az összetett értékelésben, a géposztályunkban pedig negyedikek lettünk a hosszúhetényi gyorsaságin. Óvatosak voltunk, de nagyon tetszett a nyitószakasz. Szombaton reggel kereket cseréltünk, közepes keverékeket tettünk fel:

Alapvetően eseménytelenül teltek a szakaszok, mígnem az ötödiken megforogtunk a gyorsasági közepe táján. Az autónak nem lett baja, forgalmi akadályt nem jelentettünk senkinek, csak az időnk lett gyengébb, mint első nekifutásra. Az izgalmak a verseny második felében találtak meg minket, mert a piruettünk után, az utolsó gyorsaságin a kezemben maradt a váltókar. Gyula bekínlódta kettesbe és végig szinte maximális fordulaton autózva jutottunk el a szakasz és a verseny céljába. A P13-ban a másodikak, az összetettben pedig a 18-ik helyen végeztünk.

A Salgó Rallye-ra el tudtok e jönni?

Igen, azon lennénk, szeretnénk ott lenni. A Komlón keletkezett károkat már felszámoltuk, olajcsere lesz még és igazából készen is állunk a rajtra. Korábban jártunk már Salgótarjánban, szeretjük a nógrádi gyorsaságikat, ezért különösen várjuk a salgótarjáni futam rajtját.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!