Szabó Attila és Keresztesi Peti számára nem kezdődött jól a Baranya Kupa, de a tempójuknak és a kieséseknek köszönhetően egykettőre az abszolút értékelés dobogójának a közelében találták magukat és egészen a célig ott is maradtak. Komló után most a Salgó Rallye-ra készülődnek, ahol ők nagyon szeretnének rajthoz állni, de akadnak még számukra kérdőjelek, a szeptember eleji futam körül. Szabó Attilával beszélgettünk.

A Veszprém Rallye-ra nem jöttetek el, inkább fejlesztettetek egy kicsit autón. Mivel foglalkoztatok a másfél hónapnyi szünet alatt?

Nekem leginkább gyermekneveléssel és munkával telt az idő a két futam között, maximum esténként volt időm belsőkamerás felvételeket nézegetni. Komlón szerencsére ugyanazokon a szakaszokon autóztunk, mint tavaly, így a saját videóim is a rendelkezésemre álltak a „virtuális felkészülés” során. Tudtam nagyjából, hogy hol hibáztam a legutóbbi Baranya Kupán, ezekre a helyekre komoly figyelmet fordítottam, igyekeztem nem elkövetni ugyanazokat a hibákat. Székesfehérváron az egyik szelephimba tört el, ezt megjavították a PSZA-s fiúk, plusz beszereltek egy új kormányművet a Ladánkba, amit igazából a Veszprém Rallye szánt összegből vásároltunk. A Baranya Kupa hivatalos tesztjén ott voltunk, mindenképpen ott akartunk lenni, hogy az éles bevetés előtt megismerkedjünk a kormányművel. Mentünk, amennyit csak lehet, vízre nem volt gumink a teszten, szerencsére a főpróba végére felszáradt a pálya, akkor már érdemi tapasztalatszerzésre is lehetőségünk nyílt.

Ezután jött a verseny, ahol a prológon nem fogadtak jobb körülmények, mint, amivel a teszt elején találkoztatok. Milyen volt a versenyetek?

Nem vagyunk túl nagy prológmenők, ahhoz többet kéne autóznunk, és utcai gumikkal „bohóckodnunk” hogy szépen megrajzolhassunk egy ilyen gumikból felépített pályát. Előbányásztunk a garázsból több ezer éves utcai gumikat, aztán csapattuk, ahogy tudtuk. Azt éreztük, mintha jégen mentünk volna a szakadó esőben. Ezért örültünk, hogy volt szerviz a prológ után, ahol tudtunk gumizni az első szakaszra. Csak nem volt egyszerű a helyzetünk, mert minket is megzavart az eső, valamint a gumikészletünk sem volt túlzottan optimális a kialakult helyzetben. Csak igazi esőgumink volt, vagy nagyon meleg aszfaltra való kemény slick. Pontosan a kettő közt lett volna szükségünk valamire, Hosszúhetényre. Tudtuk ezt mi is, de az esőgumik mellett döntöttünk, ezt viszont mindenütt hűteni kellett. Kerestük a pocsolyákat és a vizet, hogy ne menjenek tönkre, a csaknem teljesen száraz aszfalton az esőgumik. Szerencsére nem égtek meg, és az eredményünk sem lett csapnivaló, abszolút kilencedikek lettünk. A P12-ben pedig csak Bacsa Tomiék előztek meg. Szombaton már fel tudtuk tenni a száraz pályára való gumikat, bár ezek sem voltak újak, Székesfehérvárról maradtak meg.

Miután többen is kiestek az első szakaszokon, hirtelen az összetettben, a harmadik helyén találtuk magunkat, a dobogós helyezésekért kellett csatáznunk. Az autó, tökéletesen működött, a napunk pedig szinte hibátlan volt. A Ladánkat csak letörölgettük a szervizben, egy csavart sem kellett meghúznunk a hét gyorsasági szakasz után. Annyi gondunk adódott, hogy Mecsekpölöskén mindháromszor belementünk egy kátyúba, – valószínűleg ugyanabba – ami mindig megcsipkedte a gumi oldalfalát. Defektet nem kaptunk, de minden alkalommal sérült a jobb első gumi. Összesen három szakaszt nyertünk meg a kategóriában, a P12-ben és a Lada kupában, a futam végén a másodikak, összetettben pedig negyedikek lettünk, amivel alapvetően elégedettek voltunk. Bő két másodperccel előztek meg minket Bacsa Tomiék, gratulálunk nekik. Miután nincs beleszólásunk a bajnoki cím sorsába a végén már nem siettünk túlzottan, ha nyertünk volna, akkor is inkább kiállunk a cél után, hogy ne befolyásoljuk a bajnoki címért küzdő párosok csatáit.

Folytatás?

A hétvégi, bányásznapi, oroszlányi rallysprinten ki van adva bérbe az autónk. A Salgó Rallye-ra augusztus 21-én lesz a nevezési zárlat, ha nem lesz komoly baja a kocsinknak – nem gondolnám, hogy lenne, Komlón sem volt – ha vigyáznak rá, akkor megyünk Salgótarjánban. Szabó Árpi, a csapatvezetőnk csapatszinten leadta a nevezésünket, aztán meglátjuk, még nincs eldöntve véglegesen a salgói futamunk sorsa. Tavaly sok gondunk volt Nógrádban, nem jött össze a versenyünk, egyik gyorsaságin sem tudtuk azt a tempót autózni, amire képesek vagyunk, de a pályákat nagyon szerettük. Már év elején elment számunkra a bajnokság, nincs tétje annak, hogy megyünk e vagy sem, de az biztos, hogy szívünk szerint mindkét év végi futamon ott lennénk, a Rallye2 Bajnokság mezőnyében.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!