A vártnál jóval kevesebb nevezés érkezett a Rally2 Bajnokság évnyitó versenyére, az Orfű Rallye-ra, de a listát elnézve egy pillanatig sem kérdéses, hogy a legjobb pozíciókért késhegyre menő csatákat fognak vívni a versenyzőpárosok.
Újdonsággal kezdődik a 2021-es év a Rally2 Bajnokság számára, hiszen nem sok olyan verseny volt még az elmúlt évek versenynaptáraiban – a méltán híres Baranya Kupákat leszámítva – ahol a Rally2-é volt a főszerep, mondhatni a „királykategória”. Arra sem sokszor volt példa, hogy a Rally2 nem a Rally1 után, hanem a Rally3-as versenyzők előtt menjen, ez szintén kedvező helyzet lehet a Rally2 résztvevőinek. A szimpatikus időterv, a remekbe szabott szervezés viszont úgy látszik, hogy mégsem hozta meg kellőképpen a Rally2-es versenyzők kedvét az orfűi megmérettetéshez. Ebben valószínűleg a holtszezonban bekövetkezett nevezési díj emelkedés, az ORC-hez közelítő árfekvés, – többen is az ORC-be igazoltak a Rally2 mezőnyéből – a P12-es kategória jövőjével kapcsolatban napvilágot látott hírek, és a vírushelyzet is egészen biztosan közre játszott. Akad olyan versenyző is, aki az egy héttel későbbi Boldogkővár Rallye-ra szavazott, és inkább ott indul el egyedi rajtengedéllyel Orfű helyett. Összességében népes mezőny gyűlt össze az évnyitó megmérettetésre, de a Rally2-be mindössze 27-en neveztek, és ebből a maroknyi csapatból is ketten már a rajt előtti napokban „leadták a menetlevelet”. Csak három ponttal maradtak le Janovich Rolandék 2020-ban a Rally2 Bajnokság abszolút bajnoki címéről, amit eltökélt szándékuk, hogy 2021-ben ismét megpróbálnak elhódítani. Orfűn nem lesz könnyű a dolguk, hiszen a helyi erők képviseletében Zsebe Gáborék gőzerővel fognak támadni, és Gabinál aligha ismeri jobban a mezőnyből bárki a mecseki pályákat. Ifj. Fogarasi Attiláék, Várnai Dávidék, Péter Pálék, Rónavölgyi Endréék, és Ifj. Szőke Andrásék egyaránt Honda Civic Type-R-el állnak oda a rajtvonalhoz, csatájuk igazán érdekes kis „márkakupát” eredményezhet kategóriától függetlenül az abszolút értékelésben. Ifj. Fogarasiékkal, ahol elindulnak mindenhol esélyesként kell számolni, Várnaiék pedig már nyertek egy Mecsek Rallye-t, szeretik a környékbeli gyorsasági szakaszokat. A P13-as kategóriába négy nevezés érkezett, köztük Marton Zoltánéké, akik egy bérelt Citroennel próbálnak szerencsét az új géposztályukban. Ellenfélként Seben Jánosék BMW-jét, és két Ladás párost, Bukulya Istvánékat és Vass Istvánékat kapták. A P12-ben Janovichékat és Zsebééket Ruszó Krisztiánék, Kóródi Koppányék, Bucsi Józsefék és Cseke Péterék igyekeznek majd elkapni, de valószínűleg a P11-be nevező, helybéli Magyar Péteréket is hozzájuk csatolják a zöld, „gombszemű” Ladájukkal. Az 5-ös géposztályhoz csatlakozott az idei évre a Molnár-Kása páros, akik felneveztek ide, és Bartha Nándorékkal, Várnai Dávidékkal és Ifj. Fogarasiékkal fogják összemérni az erejüket, de a 2WD kupában is szeretnének becsülettel helyt állni. A 6-os géposztályt ezúttal a bajnoki címvédő Szetei Norbertékkel együtt összesen kilencen képviselik, köztük öt darab R2-es autóval. Ezek között egy Citroen C2R2 Max-ot, három Peugeot 208 R2-t és egy Ford Fiesta R2T-t találunk. Utóbbival Krajnyák Petra fog rajthoz állni, – Lukács Zoltánnal a jobb1-ben – a mezőny egyetlen női pilótájaként.
A Rally2 Bajnokság mezőnyére összesen kilenc gyorsasági szakasz vár majd, három pályán, amelyeket értelemszerűen háromszor kell teljesíteni mindenkinek ahhoz, hogy eljusson 17:02-re, a célba. A 201-es rajtszámmal a Janovich Roland-Csáthy Miklós duó az időterv szerint vasárnap reggel 7:18-kor rajtol el a Abaliget-Magyarhertelend szakaszon, majd a Hetvehely-Kővágótöttös, és az Árpádtető-Remeterét pálya következik. Összesen 78,45 kilométernyi gyorsasági vár majd a bajnoki címre hajtó párosra, illetve minden résztvevőre. A rajongók sajnos ezt nem láthatják a helyszínen, mivel a kormányrendelet értelmében a teljes futamot szurkolók nélkül bonyolíthatják csak le a rendezők, de némi vigasz a bajban, hogy az online közvetítések révén mindenki betekintést nyerhet otthonról is az aktuális eseményekbe. Ez tudjuk, hogy nem olyan, mint a helyszínen szívni a benzingőzt, de reméljük, hogy hamarosan változni fog ez a helyzet, és újra mindenki szabályozások nélkül, a pályák mentén buzdíthatja a kedvenc versenyzőpárosait.
Rallye2.hu – Salánki Gábor