A fotóért köszönet Hajókának!

Pályafutása negyedik Rally2-es abszolút elsőségét szerezte meg az idénynyitó Orfű Rallye-n Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter, akik a számukra kedvezőtlen előjelek ellenére magabiztos futamgyőzelemmel indították a 2021-es szezont.

Március elejére volt eredetileg kitűzve az Orfű Rallye időpontja, ezt végül egy hónappal későbbre halasztottak. A döntés egyszerre volt jó és kedvezőtlen, hiszen azok, akik nem készültek el az autóikkal a márciusi időpontra, azok kaptak plusz egy hónap haladékot, és ha jól dolgoztak, akkor nevezhettek Orfűre, miközben akadtak olyan Rally2-es versenyzők is, akik a bajnoki pontok gyűjtögetése helyett az egy héttel későbbi, hozzájuk lényegesen közelebb eső Boldogkővár Rallye-t választották, és ott indulnak el az ORC-ben, egyedi rajtengedéllyel. Akárhonnan nézzük, a Rally2 Bajnokság mezőnyébe, Orfűre „összesereglett” 27 páros – még a négy előfutóval kikozmetikázva is – igen csekélynek tűnt, hiszen tavaly ugyanez a szám, az év első versenyén, Salgótarjánban meghaladta, 2019-ben, Egerben pedig megközelítette a 60-at. A 27-ből végül csak 23-an rajtoltak el vasárnap reggel, ám a kicsi a bors, de erős mondás ezúttal is maximálisan igaz volt a Rally2 mezőnyére. A legtöbben arra tippeltek a rajt előtt, hogy az abszolút elsőségért várhatóan öt-hat páros lesz majd kiélezett csatában, de volt több helyi, a Rally2-ben még kevésbé ismert újonc a mezőnyben, akiktől lehetett meglepetésekre számítani.

Sokan fogadtak volna végső győztesként Janovich Rolandékra a futamot megelőzően, de a főtengely jeladójának a hibája keresztbe tett a párosnak, egész nap hátráltatta őket, miközben az önindítóval is küszködtek. Idő előtt, a hetedik szakaszon ért véget a versenyük. Péter Pálék folyamatosan, az élmezőnyben autóztak, a 6-os géposztályban és a 2WD kupában is megnyertek minden szakaszt, bár egy lassítót azért sikerült megostromolniuk a nagy igyekezetben. Várnai Dávidék az igencsak foghíjasra sikerült 2020-as évük után annak is tudtak örülni, hogy egyáltalán ott lehetnek Orfűn, és az eddigi eredménycentrikus felfogásukat félre téve jó mélyre hajították a stopperüket az orfűi tóba. (Természetesen csak képletesen értve.) Talán ez hozta meg nekik a rég várt sikert, mert felszabadultak voltak, célba értek és szép kupákkal térhettek haza. Rónavölgyi Endre új csapattal és új navigátorral kezdte meg az évet. Akadtak problémáik, de a csapat mindent orvosolt, és a kezdeti talán túlzottan nagy hév után picit visszább vettek a lendületből, és a végére már a legjobb ötbe is sikerült beférkőzniük a power stage-en. Bartha Nándorék, Bucsi Józsefék és Tordai Gáborék megújult, teljesen egységes csapatkülsővel jelentek meg az orfűi szervizparkban, igazán jól mutatott egymás mellett, és a gyorsaságikon egymás mögött is a három egyforma külsejű autó. Régen volt példa ilyesmire a Rally2-ben. A végeredmény sajnos már nem lett annyira szép a csapatnál, mint a dizájn, mivel Tordaiék a második szakaszon elestek, a pilóta lába sajnos meg is sérült, Bartháék pedig a hetedik szakasz végén egy technikai hiba miatt adták le a menetlevelet. Bucsiék célba értek és boldogok voltak, mivel az autójuk gondok nélkül teljesítette a versenytávot. Ruszó Krisztiánék a verseny előtt elég nagyot hajráztak, hogy mindennel elkészüljenek az autón, ez sikerült is, de Krisztián állandó navigátora Geró Gábor nem tudta vállalni a versenyt, így a borsodi pilóta a szintén távol maradó Ruszkai Attila navigátorát, Bodnár Attilát kérte és kapta kölcsön az orfűi futamra. Az ismerkedés hamar ment a srácoknak, az utolsó szakaszon nem sokkal csúsztak le az abszolút szakaszgyőzelemről, de nem maradtak siker nélkül, a végére a Lada kupa győzelmét szereztek. A ZúZoo-ZúZoocska páros után egy újabb apa-lánya párossal gyarapodott a Rally2 Bajnokság mezőnye Tellér Antalnak és Tellér Antóniának köszönhetően. A bemutatkozás jól sikerült Telléréknek, a célban fejezték be a versenyt, ami mindenképpen jó alapja lehet az idei évüknek, hiszen teljes szezont terveznek a Rally2 Bajnokságban. Cseke Péteréknek sem kezdődött könnyen az év, a rajt előtt az utolsó pillanatban állt össze a VFTS-ük, de amekkora a sietség volt náluk a futam előtti napokban, a boldogság is legalább akkora volt a célban, mivel a P12-ben és a Lada kupában is serleget érő helyen fejezték be az Orfű Rallye-t. Goller Ákosék Rally2-es bemutatkozása is remekül alakult, a teljesen újonc pilóta olyan gyorsan tanult, hogy mindössze 1,1 másodperccel maradtak le az összetettben, az egyik gyorsaságin a győzelemről. A kilenc szakasz és a 78,45 kilométernyi gyorsasági táv után Ifj. Fogarasi Attiláék örülhettek a legjobban, mivel a kedvezőtlen előjelek után – elég későn, pénteken délelőtt kapták vissza Csehországból a Hondájuk computerét, sokáig az is kérdéses volt, hogy elutaznak e egyáltalán Orfűre – az 5-ös kategóriában, és az abszolút értékelésben is győzni tudtak.

A fotóért köszönet Hajókának!

A végső győzelemre egyértelműen esélyesnek tartották Zsebe Gáborékat és ők nem is cáfolták meg ezt. Egész nap nagyot mentek, szakaszt is nyertek, de a végelszámolásnál „csak” a második hely jutott nekik, a P12-es géposztály győzelmén kívül. A kategóriában Ruszó Krisztiánék és Cseke Péterék követték őket a végelszámolásnál. Péter Pálék az abszolút bronzéremmel teljesen elégedettek voltak, hiszen mellé még átadták nekik a 6-os kategória, valamint a 2WD kupa győzelméért járó serlegeket is.  A kategóriában Rónavölgyi Endréék és Szetei Norberték, a kupában pedig Rónavölgyiék és Molnár Ferencék végeztek mögöttük. Az 5-ös géposztályban Ifj. Fogarasiékon kívül csak Várnai Dávidék vehettek át kupákat. A P13-ban az első Rally2-es versenyüket teljesítő Seben Jánosék egyedüliként értek célba, a remekül megszervezett és pontosan levezényelt Orfű Rallye végén, ahol még az időjárásra sem lehetett panasz, mivel az égiek az első perctől, az utolsóig kegyesek voltak az évad első rallye versenyéhez.

A folytatásra május 14-16 közt kerülhet sor, Magyarország túlsó szegletében az Ózd-Eger Rallye-n.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!