Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_00591Nem volt egyszerű dolga Szabó Norbinak és Ignácz Petinek az idei évben, hiszen fel kellett nőniük a Rallye2 által támasztott követelményekhez, tempóhoz és minden egyébhez, amit eddigi pályafutásuk során csak hírből ismerhettek. Jelentjük a feladat sikerült, Norbiék begyűjtötték a P12-es géposztály második helyezését a Rallye2 Bajnokságban, ám most a sikerek után egy év kihagyás következik, hiszen a versenyzésnél most egy kicsit komolyabb dolgokra a munkára és a családra kívánnak koncentrálni a srácok. Szabó Norbit kérdeztük.

Rallye2.hu: Milyen tervekkel vágtatok neki a tavalyi esztendőtöknek?

Szabó Norbert: Első ízben próbálkoztunk a Rallye2 mezőnyében helytállni, de az, hogy végig tudjuk csinálni a teljes bajnokságot az még egyáltalán nem volt biztos a szezon kezdetén. Úgy gondoltuk, hogy elkezdjük, aztán a pozíciónk és a lehetőségeink függvényében majd meglátjuk és eldöntjük, hogy miként fogjuk az évünket kivitelezni. Az egri idénynyitó előtt volt egy egy éves kihagyásom, míg a navigátorom Ignácz Dániel Péter már kétévnyi holtszezonnal a háta mögött várta, hogy újra versenyezhessünk. Ehhez képest az Eger Rallye után nem láttuk azt, hogy, hú de vészesen le lennénk maradva az egyébként rendkívül kemény és népes mezőnytől.

DSC_03204

Rallye2.hu: Egerből tehát mondhatni elégedetten tértetek haza, de hogyan alakult a többi versenyetek?

Szabó Norbert: Persze volt még az év első versenye után hová gyorsulnunk, de a kihagyásunk után azt gondolom, hogy reális helyen, a P12 géposztály hatodik helyén zártuk az Eger Rallye-t. Bár az nagyon meglepő volt számomra az egri versenyen a Rali Túra után, hogy rengeteget autóztunk végsebesség környéki tempóval. Sokkal nagyobb volt a tempó a Túrához képest, ezt külön meg kellett tanulnunk, fel kellett hozzá fejlődnünk. A Miskolc Rallye-n volt egy kisebb bakink, amikor etapon összetörtük az elejét az autónknak. Itt is azt tapasztaltuk, mint egy versennyel korábban, hogy nagyon lobogós részek színesítik a pályákat. Ötödikben, parkettán, maximális fordulat mellett a szűk erdei utakon haladni és onnan féktávot venni nem kis kihívás. Pláne egy dobálós részen. Erre nagyon rá kellett érezni. Egy alkalommal nyomtatási hiba miatt rossz irányba vitt minket etapon az itinerünk, volt egy minimális útvonalelhagyásunk, de végül több heti e-mail-ezés és bizonyítgatás után jóváírtak nekünk minden büntetést.  A törésünket leszámítva pedig kalandmentesen teljesítettük a távot, és a Miskolc Rallye-tól kezdve sikerült egy aránylag stabil pozíciót kialakítanunk a géposztályban. Jött a Szombathely Rallye és vele a murva is. Nagyon vártuk már, nagyon szeretünk a murván menni, jó tapasztalataink voltak már a laza talajról. Az Iseum Rallye-n elért második helyünk jó volt, de nem éreztük igazából mérvadónak, mert sokan kiestek a mezőnyből, ám azért el nem keseredtünk, nagyon örültünk a begyűjtött pontjainknak. Székesfehérváron egy átlagos versenyt futottunk, műszaki hiba miatt szuper rallye-val értünk csak célba, nem tudtunk beleszólni az élmezőny csatáiba. Aztán jött a várva várt Veszprém Rallye, ez a kedvenc versenyem. Hiába a rendkívül autógyilkos szakaszok én ezt vártam a legjobban az évben. Itt már egészen jól tudtunk szerepelni, versenyben voltunk az első helyért és ez óriási dolog volt a számunkra. Egy apró technikai hiba miatt nem jött össze a bravúr. Természetesen nagyon sajnáltuk, de kénytelenek voltunk elfogadni, hogy ennek így kellett lennie. Ám az mindenképpen biztatólag hatott ránk, hogy volt esélyünk az első hely megszerzésére.

DSC_04573

Rallye2.hu: A Baranya Kupán ezután elszenvedtétek az évetek legnagyobb esését.

Szabó Norbert: Igen. A hetvehelyi gyorsasági szakaszon sikerült egy olyan nagyot esnünk, ami megpecsételte a tavalyi évünk végét és még az ideit is. Alaposan összetört a Ladánk, aminek a teljes technikáját át kellett költöztetnünk egy másik karosszériába. Annyi mázlink volt az esés után, hogy Vizelli Karcsinak szerencsére pont volt egy bérelhető kasztnija. Ez mentette meg az évünket és ezért szívből hálásak is vagyunk a kategóriatársunknak és barátunknak. A sors csalafintasága, hogy pont így sikerült Kareszékat megelőznünk az éves értékelésben. Az évből hátra lévő két futamot tehát ezzel az öszvérautóval abszolváltuk. A Baranya Kupa és a Kassa Rallye között lévő mindössze két hetes szünet miatt nem is tudtuk igazán versenyképessé tenni a versenyautót Kassára. Kassán fék és hajtáshibával küszködtünk, esélyünk nem volt labdába rúgni. Ráadásul Peti sem tudott beülni mellém, mert a komlói perecelésünk után több, mint egy héttel jelentkeztek nála az ott elszenvedett agyrázkódásának a tünetei, így Madár Tibivel teljesítettem a kassai megmérettetést. Persze Peti így is sokat segített, mivel ő intézte a versenyünk logisztikáját, Tibi papírjait, tehát vastagon kivette a részét a pályán kívül is a kassai hétvégénkből. A Mecsek Rallye előtt még Borsodnádasdon indultunk tesztjelleggel egy MARB futamon, ahol az autónk felkészítését ellenőriztük az évadzáró előtt. Pécsett Vizelli Karcsiékkal és Bodogán Feriékkel kellett megküzdenünk a bajnokság második helyéért. A végén mi jöttünk ki legjobban a csatából. Karcsiék műszaki gond miatt álltak ki, Feriék kicsúsztak, amivel hozzánk került a P12 géposztály ezüstérme. Az eredmény szerintem éves szinten szerintem nem reális, jóval a várakozásunk felett volt, nyilván örültünk neki, de elévülhetetlen szerepe volt benne a taktikázásnak.

page

Rallye2.hu: Elégedettek vagytok ezzel az eredménnyel? A szavaidból úgy érzem, hogy igen.

Szabó Norbert: Természetesen nagyon jó, örülünk, hogy másodikak lettünk, jól sikerült az évünk. Ha Egerben azt mondták volna nekünk, hogy így lesz, azt boldogan aláírjuk. Egy ilyen mezőnyben ráadásul!

Veszprém-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_242

Rallye2.hu: Mi volt a legnagyobb kihívás számodra a Rallye2-es versenyeken?

Szabó Norbert: Sokszor azt láttam, hogy nem tudunk a leggyorsabbak lenni és azt éreztem, hogy túlhajszolt volt a 2015-ös év. Mindenki a végletekig kihasználta a technikáját és az önmagában rejlő lehetőségeket. Ez abban is megnyilvánul, hogy szinte az egész kategória összetörte a kocsiját, néhány kivételtől eltekintve. Én azt gondolom, hogy mindenkinek fel kell nőnie a Rallye2 által támasztott feladatokhoz és a végsebesség közeli autózással megnövekedő kihívásokhoz. Az is hatalmas kihívás, hogy a GPS által ellenőrzött pályabejárásokon csupán 50-60 km/órás sebességet engedélyeznek a szabályok, holott másnap akár 160-170-es tempóval repeszthetünk ugyanott. Ezt külön meg kellett tanulni és mi versenyről-versenyre próbáltuk minél inkább tökéletesíteni az itinerírási technikánkat. Év végére szerintem már egészen jól sikerült szerintem.

norbi

Rallye2.hu: Mi volt számotokra az év mélypontja és csúcspontja?

Szabó Norbert: A legrosszabb pillanatunk természetesen a Baranya Kupán történt borulásunk volt, ami anyagilag és bevallom mentálisan is megviselt minket. A csúcs az pedig a Veszprém Rallye. Szenzációs érzés volt csatában lenni az első helyért, még akkor is ezt vallom, ha végül nem mi nyertük meg a Balaton parti versenyt. Itt voltak a legjobb részeredményeink is.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_0201

Rallye2.hu: Amikor az éves díjátadó ünnepségen beszélgettünk nem kecsegtettél túl sok jóval az idei évetek tekintetében. Konkrétan azt mondtad, hogy nem indultok 2016-ban sehol. Azóta eltelt egy hónap. Most is ez a helyzet még?

Szabó Norbert: Igen. A bajnokságot nem fogjuk elkezdeni idén ez már szinte teljesen biztos. Ennek nem csak anyagi okai vannak, hanem szeretnénk az autónkat is még versenyképesebbé tenni. Vannak olyan pontjai, amiket szeretnék másképpen megépíteni az új autónkban, mint az előzőben. Az új autót természetesen elkezdjük építeni, ám nem tudom, hogy rajthoz tudunk e állni a Rallye2 bajnokság bármelyik versenyén az idei évben. Ez majd elválik később, attól függ, hogy hogyan haladunk az autó építésével. A munkánkban is változások lesznek, vannak kilátásban az idei évben. A melóban pedig nagyon oda kell tennünk magunkat, arra kell elsősorban koncentrálnunk. Szerintem most nem lesz összeegyeztethető a kettő. A család és a munka lesz ezúttal az első helyen. 2017-et pedig majd meglátjuk. Idénre nincsenek komoly terveink. Kicsit azt mondom, hogy sajnos, de bízok benne, hogy egy év múlva egy rendkívül ütőképes technikával állhatunk majd a rajtvonalhoz.

Mecsek-Rallye-2015-Salánki-Gábor_038

Rallye2.hu: Peti nem ül be valakihez addig, amíg te „szabadságon” leszel?

Szabó Norbert: Nem beszéltünk róla, de nem hiszem. Ő is nagyon elfoglalt lesz várhatóan. Szerintem nem. De ha esetleg lesz egy olyan embertől felkérése, akiben maximálisan megbízik és tiszteli, akkor lehet nem elképzelhetetlen a dolog. De ezt csak én gondolom. Felkérése egyelőre biztosan nincs.

Veszprém-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_247

Rallye2.hu: A kaput résnyire nyitva hagytad 2016-ra, én ezen a résen keresztül érdeklődnék csak úgy suttogva: egy év végi tesztverseny? Mikulás vagy Szilveszter Rallye 2016-ban?

Szabó Norbert: Meglátjuk… Vannak titkos álmaim, kipróbálnék egy másik típusú autót, de erről most nem szeretnék beszélni. Ez csak egy álom, az meg pláne álom, hogy mikor és hol teljesedhet be. Sok körülötte a kérdőjel. De az teljesen reális és nem kérdés, hogy óriási hálával és köszönettel tartozunk a támogatóinknak, csapatunknak és nem utolsó sorban a családunknak! A szervizes barátaink közül Pál Andris, a versenyautó felkészítéséhez szükséges helyet biztosítja nekünk. Katona Sanyi ugyan néhány versenyből kimaradt a munkája miatt, de rengeteget tesz mindig azért, rajthoz állhassunk. Valla Miki barátunk a csapatunk koordinátora az adminisztráció, szállásfoglalás, beszerzés az ő dolga, ügyesen kezeli ezeket a feladatokat. Bacskai Gabinak az alkatrészbeszerzésben és az autó felkészítésében vannak elévülhetetlen érdemei, de bármelyikükről – Ignácz Petiről is- elmondhatom, hogy bármikor ellentmondás nélkül ugranak, ha a segítségükre van szükségem.

DSC_03053

Akár az éjszaka közepén is. Ha úgy alakul, felhívhatom bármelyiküket, hajnal fél kettőkor is felkelnek, kérdés nélkül jönnek és megoldjuk a problémát. Természetesen ez fordítva is igaz. Fantasztikus érzés, hogy rájuk bármikor bármilyen körülmények között számíthatok és számíthattam eddig is. Nagyon büszke vagyok erre a csapatra, megtiszteltetés mindnyájukkal együtt dolgozni. A lányoknak, a családjainknak köszönjük a türelmet és a kitartást. Ignácz Molnár Timinek, Peti feleségének köszönjük szépen a fantasztikus ellátást. De persze az én kedves páromról, Bettiről sem feledkezhetek meg, aki mérhetetlen türelemmel viseltetett a versenyzésünk miatt. Köszönöm neki a megértését, a pozitív hozzáállását, hiszen a kevéske szabadidőmből, amit a családommal tölthettem volna vettem el a 2015-ös bajnokság kedvéért. A második gyermekünk éppen a Baranya Kupa után született meg néhány nappal, de ő akkor mindenórás terhesen is azt mondta, hogy menjek el nyugodtan Komlóra és biztos, hogy rajta is múlt az, hogy a kisfiunk nem akkor született meg, amikor mi a Mecsekben száguldoztunk és éppen a cserjéket valamint a fákat irtottuk. Próbálta magát mentálisan ráhangolni, hogy akkor szüljön, amikor már itthon vagyok. Sikerült. Köszönet érte, hogy ennyire rugalmasan és segítőkészen állt a dolgokhoz. Aztán most rajtam a sor, hogy mindebből, amit csak tudok visszaadjak.

Salánki Gábor

Köszönjük az egész éves támogatást! 

EXTRAPALETT KFT.

UNICAR-PLUSZ KFT.

unnamed (1)

unnamed

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!