DSC_04581Sorra cserélik tulajdonosaikat a Rallye2 Bajnokság versenyautói, kategóriát, csoportot, kupát nyert színes gyorskocsik találnak maguknak új gazdit, így nem kerülhette el a sorsát a P14 2WD Plusz kupasorozat bajnokjárgánya sem, elköltözött Forgács Lacitól és Szabó Krisztiántól. A srácok azonban már izgatottan böngésznek, keresik a BMW-jük utódját, ám ahogy Krisztián nekünk arról beszámolt, azt sajnos nem a Rallye2 versenyein kívánják majd 2016-ban használni. Pedig a legutóbbi beszélgetésünk alkalmával még nem így gondolta el a borsodi versenyzőpáros a jövőt. Hogy mi változott meg azóta? Arról beszéljen Szabó Krisztián.

Rallye2.hu: Az új gumiszabályok milyen mértékben érintenek titeket?

Szabó Krisztián: Mi egy aránylag kicsi költségvetésből gazdálkodó csapat vagyunk és eddig általában használt abroncsokat szereztünk be a futamokra, ezzel is csökkentve a versenyeink költségeit. De alapvetően számunkra mindegy, hogy milyen gumiszabályok lesznek az év során, mert eladtuk a versenyautónkat, a rallyecross EB-n fogja használni az új tulajdonosa. Visszakanyarodva a gumikhoz: vannak jól kitalált részletei is a dolognak, de számunkra a Pirelli így is elérhetetlen lenne, ezért maradna a Hankook. Ha… De mi sosem tudtunk nagy tételben beruházni gumikra. Egyet, netán kettőt vásárolni, pedig nincs értelme. De nem a gumiszabály döntötte el a mi életünket, hanem a kategóriánk körüli változtatások.

DSC_01233

Rallye2.hu: Elég szép sikert értetek el a BMW-tekkel a 2015-ös évben. Begyűjtöttétek a P14 2WD Plusz kupa bajnoki címét és legutóbbi beszélgetésünk szerint pedig készültök az idei Rallye2-es szezonra, egy új, a szabályoknak megfelelő autóval. Mi igaz ebből jelenleg?

Szabó Krisztián: Igen, nagyon örültünk az éves értékelésben begyűjtött kupáinknak, amikért óriási köszönettel tartozunk támogatóinknak és lelkes, önfeláldozó szervizcsapatunknak. Jelenleg keressük az utunkat, az új autónkat, nem tudjuk még, hogy mi lenne a jó irány. Beszéltem veled is arról, hogy gondolkodunk egy elsőkerék hajtású autó beszerezésén, de aztán rájöttünk, hogy mégsem szeretnénk ilyennel versenyezni.

Mecsek-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_035

Rallye2.hu: Annyi baj legyen! A BMW is csinál kisebb köbcentis motorokat…

Szabó Krisztián: Így van. Pontosan egy kis(ebb)köbcentis BMW-ben gondolkodunk jelenleg. De valószínű, hogy ezzel a MARB északi régiójának a futamain fogunk részt venni. A BMW kupába kívánunk nevezni és esetleg a hozzánk nagyon közel lévő Szlovákiába is átruccanunk majd egy-egy verseny erejéig.

Rallye-díjátadó-ünnepség-2014-Park-Inn-Radisson-Budapest-Salánki-Gábor_0901

Rallye2.hu: Pedig korábban a Rallye2-ben szerettétek volna folytatni az idén is… 🙁

Szabó Krisztián: Mi igazából most a Rallye2-t és a Rallye Challenge-et is kizárjuk. Az utóbbinak a megszületése el is döntötte a mi sorsunkat, távozni kellett az autónkkal a Rallye2-ből, ami után arra a következtetésre jutottunk a kezdeti gondolatok után, hogy egyik fent említett sorozatban sem szeretnénk részt venni.

DSC_03354

Rallye2.hu: Miért ez a merev elzárkózás a részetekről?

Szabó Krisztián: Ne mondják meg nekünk, hogy milyen gumival menjünk! A Rallye Challenge-ről még most sem tudunk semmit, érdekelne, hogy mekkora versenytávok lesznek és egyéb részletek. Bár egy dolgot már biztosan tudunk: a nevezési díj a duplája a Rallye2-es versenyekének. Nem gondolnám, hogy ott népes mezőny lesz, véleményem szerint a kategóriák sem lesznek meg teljesen. Nem látom, hogy sok értelme lenne ennek a Challang-nek, bár tiszta szívemből kívánom, hogy nagyon kellemesen csalódjunk az itt elhangzottakban az Eger Rallye-n.

Rallye2.hu: Miért vetettétek el az elsőkerekes autónak a lehetőségét?

Szabó Krisztián: Nem tetszettek azok a típusok, amik szóba jöhettek volna. Szeretnénk végre egy igazi versenyautót építeni, mert eddig szinte utcai autókkal versenyeztünk. Persze voltak rajta bizonyos változtatások, de attól mindegyik nagyon távol állt attól, hogy hamisítatlan versenyautónak nevezhettük volna bármelyiket is. Az pedig, hogy egy Type-R Hondából a kedvünk szerinti versenyautót építhessük, az kissé sokba kerülne. Sokat számolgattunk emiatt, de kizárólag ezért álltunk el az ilyen irányú korábbi terveinktől.

Mecsek-Rallye-2015-Salánki-Gábor_201

Rallye2.hu: A bajnokság tehát elkerülhetetlenül változik, de ez érinti e a csapatotokat?

Szabó Krisztián: Annyiban egészen biztosan, hogy én idén már nem ülök a versenyautóba, átadom a helyem valakinek, akit még nem is ismerek, hiszen mostanság éppen navigátort keresünk Laci mellé. Furcsa lesz kívülről szemlélni az eseményeket az biztos, mivel együtt kezdtük Forgács Lacival a pályafutásunkat, együtt versenyeztünk végig, most pedig majd kívülről segítem a barátom további versenyzését. De a csapat ügyeit természetesen ezután is intézem. Sőt! Még Ifj. Csomós Mixinek is szeretnék segíteni a támogatói háttér felkutatásában és a versenyzéséhez szükséges feltételek megteremtésében, mert ő egy nagyon tehetséges fiatal versenyző, akiben ott rejtőzik a jó eredmény. Csak még a megfelelő háttér nem áll rendelkezésére, hogy ezt minél több versenyen meg is mutathassa. Tehát nem szakadok el sem a versenyzéstől, sem a Rallye2-től igazán.

Mecsek-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_315

Rallye2.hu: Ezzel megleptél. Miért intesz búcsút a gyorsasági szakaszoknak?

Szabó Krisztián: Egyszerű. Egy olyan szakaszába ért az életem, amibe már nem fér bele az ilyen szintű versenyzés. Egy két versenyen talán elindulok majd, tehát ezt a szálat sem szeretném teljesen elvágni, de komplett szezont biztosan nem fogok egyhamar teljesíteni. Az viszont biztos, hogy a háttérben továbbra is ott leszek, segítem Lacit és remélem, hogy minimum egy ugyanolyan sikeres évet zárhatunk, zárhatnak majd, mint azt tettük 2015-ben.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!