Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Szabó Krisztián: Anyaghiba miatt mehetett tönkre a motor

Miskolcon a célban zárta a versenyt Forgács Laci és Bartók Erik, de Salgótarjánban elhagyta a srácokat a szerencse, mert az egy versenyt és még másfél gyorsaságit futott motorjuk aktiválta az önmegsemmisítő funkcióját. A csapatuk mindenese, Szabó Krisztián viszont nem csak emiatt bosszús, hanem a hirtelen másfélszeres szorzóssá vált Iseum Rallye miatt is, mert a Laci ugyan nem rajong a murváért, de a több pont reményében valószínűleg ők is elutaztak volna a vasi versenyhétvégére. Szabó Krisztián beszélt nekünk a Forgács-Bartók páros legutóbbi futamáról.
Hogyan készültetek a salgótarjáni versenyetekre? Mi lett volna a terv a futam előtt?

Az első számú terv, a tisztes helytállás és a biztos célba érkezés lett volna, de ezt nem sikerült megvalósítani. Utólag visszanézve a salgótarjáni hétvégét, már akkor is boldogok lettünk volna, ha átgurulnak a fiúk a céldobogón. Egy technikai hiba tett nekünk keresztbe. Salgótarjánban eddig háromszor voltunk versenyezni, minden alkalommal elég jelentős anyagi kárral tértünk haza a nógrádi megyeszékhelyről, gondolom nem mondok azzal meglepő dolgot, hogy nem a salgótarjáni, a kedvenc versenyünk.

Mi történt az autótokkal és milyen volt ez, az eléggé rövidre sikerült futamotok?

Leszakadt egy szelep és az, amit csak lehetett mindent tönkre tett maga körül. Ezt sem lesz olcsó összerakni, gyakorlatilag újra kell építeni az egész motort. Az okát nem tudjuk, de valószínű, hogy anyaghibával, minőségi problémával állunk szemben. Kazáron óvatosak voltak Laciék, sokat csúszkáltak, mert nem akartunk puha keverékű gumikat felrakni, inkább a következő gyorsaságikra, Ceredre és Sámsonházára készültünk alapvetően. A szelep Cereden, a tető után tört el, így legalább le tudtak gurulni a gyorsasági szakaszról, nem kellett bent tölteniük az egész napot a pályán. Nagyon rövid volt a versenyük. Hogy valami jót is mondjak, a prológ az tetszett, jó volt rajzolgatni az íveket a fő utcán a rengeteg néző előtt. Kitűnő volt a hangulat, de sajnos többet nem tudunk beszélgetni a legutóbbi versenyünkről.

Akkor beszélgessünk a következőről! Nem vagytok nagy rajongói a murvának.

Szombathely eredetileg nem szerepelt a versenynaptárunkban, nem is megyünk, de mégis bosszantó egy kicsit, hogy menet közben találják ki az illetékesek, hogy másfélszeres szorzós versenyt csinálnak, és ez nincs az év elején tisztázva. Fontos a bajnokság mindenki számára, mert a megszerezhető pontok függvényében tervezi az évét az ember. Ebben a formában még mi is elgondolkodtunk volna az Iseum Rallye-n, pedig egyáltalán nincsenek jó murvás emlékeink. Így mi már Székesfehérvárra koncentrálunk. Szeretjük az ottani pályákat, a murvával és Salgótarjánnal ellentétben onnan jó emlékekkel térhettünk haza. Ha addigra nem készülünk el az új motor, akkor beszerelünk egy régebbi, 2000 cm3-es erőforrást, amit egy kicsit megpiszkálunk és azzal tervezzük a székesfehérvári megmérettetést. Szeretnénk, ha onnan már kizárólag szép emlékeink lennének, hiszen Salgótarjánban bőven kijutott nekünk a rosszból, és ezt jó lenne minél hamarabb elfelejteni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Partnereink:

Zempléni Építő és Gépészeti Kft, Alu Casting Support Kft, Certa Kft, Orbitex Kft, Vári- Vill Kft, Toptimber- Road Kft, Mika Gábor e.v., Lakat- Tank Kft, Alinea-B Bt, Autóbontó Sátoraljaújhely, Pizza Rosso, A-G Trans Kft, Szalontai Pálinka, www.fedortanya.hu, Forgács Tomi és Németh Robi
Médiapartnereink: www.rallye2.hu, ztvmotorsport.hu, RallyFeeling
Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük