Szabó Attila és Keresztesi Peti annak ellenére, hogy megfelelő gumikkal nem rendelkezett a Salgó Rallye-ra, szenzációs eredményeket ért el Nógrádban, alig fértek el a kupák a két versenyző között a célban, a Ladájuk tetején. Ehhez a jó tempón kívül szerencsére is szükségük volt, mert ha a váltójuk néhány kilométerrel hamarabb vagy később krepál be, akkor bizony sok pontot és a gyönyörű serleggyűjteményüket is lepasszolhatták volna az ellenfeleiknek. Szabó Attilával beszélgettünk az évük utolsó futamáról.

A Baranya Kupa után ment egy oroszlányi rallyesprintet az autótok, amit korábban nem adtatok ki bérbe soha, ha jól tudom. Minden rendben volt vele a felkészülésnél?

Tökéletes volt minden, mert ismerős hajtotta a kocsinkat a bányász napi versenyen, tőle vásároltam meg anno a Ladánkat. Szépek az emlékei ezzel a kocsival, 2010-ben, A 1600-ban bajnok is volt vele. Hamar visszaszokott hozzá, meg is nyerte Oroszlányban a MARB-os kategóriájában a versenyt. Az autónkat épségben kaptuk vissza, a PSZA csapata jól fel is készítette, ebben az évben parádésnak mondhatjuk az autónkat. Erre a csütörtöki teszten csak ráerősíteni tudtunk, ott is maximálisan rendben volt a kocsink, a Baranya Kupa után jól esett átmozgatni magunkat, másfél órányit autózgattunk, és gyakoroltuk a négy soros lassítókat is.

Szombaton a városi superspeciál, vasárnap pedig kilenc gyorsasági várt rátok. Milyen volt a salgótarjáni versenyhétvégétek?

Tavaly rengeteget kínlódtunk Salgótarjánban, folyamatosan problémák voltak a motorral. Egy csapnivaló versenyként maradt meg az emlékezetünkben a 2017-es futam, de most legalább hasznát vettük az akkor szerzett pályaismereteinknek. A saját videóink rendelkezésünkre álltak a tréning előtt, de természetesen becsülettel felírtuk most is a szakaszokat. Az amúgy egyáltalán nem volt biztos még másfél héttel a rajt előtt sem, hogy ott leszünk Salgótarjánban, mert sokáig szó volt arról, hogy az Ózd-Salgó Rallye-ra, az ORC mezőnyébe kibérlik a kocsinkat, ám ebből végül nem lett semmi. Amúgy mi is készülődtünk, és végül ott is tudtunk lenni a rajtnál. Gumit nem akartunk venni, amit Oroszlányban rajta hagytak a bérlők, mi is ugyanazokat hagytuk fönt a városi gyorsaságira, pedig már nagyon kopottak voltak. Ezek közül az egyiket annyira elfékeztem a teszten, hogy már kilátszott belőle egy helyen a drót is. 🙂 Tudtuk, hogy gumikat kellett volna vennünk, de spóroltunk. Igyekeztünk szórakoztatni a közönséget, hetedikek lettünk a géposztályunkban a Superspeciálon. Vasárnap reggel is kopott gumikkal indultunk ki az első körre, arra számítottunk, hogy a kategóriatársak már Cereden alaposan „leosztják a szánkat”. 🙂

Az első kör végén viszont meglepetten tapasztaltuk, hogy ez nem is olyan rettenetesen sok, 15 másodperccel voltunk lemaradva az első helyről, és szakaszt is tudtunk nyerni a P12-ben. Ezután felszáradtak a pályák, erre számítottunk és kemény gumikat raktunk fel. Természetesen kopottakat, ezekben már benne volt a teljes Székesfehérvár Rallye és a Baranya Kupa is. Mindhárom gyorsaságit megnyertük velük a P12-ben, a hetediken abszolút időt futottunk, ledolgoztuk a hátrányunkat, miközben az ellenfeleinknek gondjai adódtak, de 13,5 mp-el vezettünk az utolsó kör rajtja előtt. Itt dőlt el a verseny, stabilan hoztuk a legjobb formánkat és a kocsi is hibátlanul működött. Egészen a szervizparkig, ahol óriási szerencsénk volt, már amennyiben egy váltó tönkremenetelét szerencsésnek lehet nevezni. Miután begurultunk a szervizbe, 20-30 méterre jártunk a sátrunktól, akkor akadt össze a váltónk, amit ki kellett cserélni, és szerencsére az idő is elegendő volt a javítás elvégzésére. Hatalmas malacunk volt. Hajdú Tamás barátunktól kaptuk a csereváltót, nagyon hálásak vagyunk neki érte. Az utolsó körben csakis arra volt gondunk, hogy megtartsuk az előnyünket. Ez sikerült, a nyolcadik szakaszt még megnyertük, a power stage-ről pontot loptunk, abszolút harmadikak lettünk, a Lada kupában, valamint a P12-ben győzni tudtunk. Nagyon boldogok voltunk a célban. Be kell, hogy valljam, a verseny rajtja előtt nem számítottunk ennyire jó szereplésre. Szerencsés, változatos, embert és gépet egyaránt próbára tévő verseny volt az idei Salgó Rallye, ami egyértelműen a várakozásainkon felül sikerült. Őszinte elismerésünk mindenkinek, aki célba tudta vinni az autóját.

A Nyíregyháza Rallye van már csak hátra a bajnokságból. Ott lesztek a szabolcsi évadzárón?

Már a Salgó Rallye előtt megbeszéltem magammal, a családdal, és mindenkivel, hogy ennek az évnek itt a vége, a salgótarjáni futam volt az utolsó, nem állunk többet rajthoz az idei esztendőben. Szeptember 30-án egy régi nagy ellenfelem autózik majd a Ladánkkal, a RábaRingen. A Mikulás Rallye-ra is van már bérlő az autóra, sőt valószínűleg a másik, A-s autóm is bérlőre talál a decemberi, veszprémi murvás megmérettetésre. Az évünk vége erről fog szólni, a bukósisakot tavaszig biztosan szögre akasztjuk.

Köszönjük szépen az egész évet a PSZA Motorsport és a Kasza Motorsport csapatának, valamint Kasza Zolinak is. Lovászi Petinek, Maricának, akik minden versenyre elkísérnek minket és szurkolnak nekünk, illetve Zsancusnak, aki nő létére sokat segített Salgótarjánban még a váltócserében is. Óriási köszönet illeti még a páromat, Katát is, aki a versenyeink alatt otthon teljesen átveszi a feladataimat a gyermeknevelésben, és így részt tudunk venni a futamokon.

Együttműködő partnereink:

Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Henci Group Kft., H-D Innovatrans Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., Matricakell.hu – matrica webáruház., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!