Simon György és Simon Tímea több verseny óta küzd a Ladájával, a technika ördöge alaposan befészkelt a magát a sárga Zsiguliba, többször keresztbe tett nekik és a Zemplénbe is elkísérte őket. De ráfázott, mert úgy néz ki, hogy télire sikerült végre kilakoltatni a nem szívesen látott vendéget, ennek pedig az lett a eredménye, hogy a Lada Kupa harmadik helyén értek célba a Simon testvérek. Simon Györggyel beszélgettünk.

Legutóbb a júliusi Székesfehérvár Rallye-n álltatok rajthoz, de nem sikerült célba érnetek. Aránylag közeli verseny volt a Zemplén Rallye, nem voltak ismeretlenek a pályák, viszont az éves értékelésbe már lecsúsztatok minden kupát érő helyezésről. Mit vártatok ezután zempléni évzárótól?

Sajnos nem tudtunk elég pontot gyűjteni év közben és néhány versenyről – például a nagyon messze lévő pécsiről és a győriről – hiányoztunk is, Szerencsen mi már nem tudtunk labdába rúgni az év végi eredmények tekintetében. Kunmadarason voltunk kétszer is tesztelni és a hétköznapok során a közúton is nyaggattam egy kicsit az autónkat – természetesen csak úgy, ahogy a közlekedési szabályok megengedték – mert nagyon szerettük volna kideríteni, hogy milyen probléma tett nekünk keresztbe 2024-ben, több versenyen is. Már a fehérvári futam előtt megkeserítette az életünket és azóta is kísértet minket, bárhol jártunk. A felkészülés során ezúttal is azt tapasztaltuk, hogy minden rendben van és vallottuk is ezt egészen a Zemplén Rallye első etapjáig.

@rallye2.hu

Simon György-Simon Tímea Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Óhuta-Regéc-Fony Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Mi történt veletek szombaton délelőtt és hogyan alakult a versenyetek? Nagyon hamar meglengették nektek az első napon a kockás zászlót…

Valóban nem jutottunk messzire, mert amikor kijöttünk a parc ferme-ből, már akkor láttam hogy vacakol a töltés. Kicsit meseszerű volt a helyzet, mert hol volt, hol nem volt töltés, ahogy haladtunk etapon az első szakasz mádi rajtja felé. Egyszer magához tért, néha meg nem töltött, így a lendületünk az első szakasz közepéig tartott, ott félre kellett húzódnunk. Az egyik hengerbe beömlött a rengeteg benzin és nem tudtunk továbbmenni. Ekkor még hajtás problémára, vagy motorhibára gyanakodtunk, fals elektromos hibákat okozott az, hogy kevés volt a feszültség, – mármint az autóban, mert bennünk akadt bőven – de végül értünk jöttek a srácok visszajutottunk a szervizbe, ott pedig rájöttünk, hogy mi okozta a galibát. Szerencsére nem az történt, amit gondoltunk. Köszönjük a fiúknak a segítségét, mert nem volt egyszerű a feladat, a generátor csere nem oldotta meg a problémát, a vezeték kötegben volt a hiba és azt is sikerült megtalálni. Vasárnap szuperrallyeval visszaálltunk a mezőny végére. Ennek örültünk is, meg nem is, mert jó lett volna élesben versenyben lenni a mezőnyben, de legalább mentünk és bizakodtunk, hogy végre megtalálnunk azt, hogy mi az a hiba, amivel ilyen rengeteget szenvedtünk.

Megérte az időt és az energiát ráfordítani a keresésre, mert végül a Lada Kupa harmadik helyén értetek be a célba, így még serleget is vihettetek haza az évzáró futamról. Milyen volt a négy gyorsasági, amit igazi versenytempóban tolhattatok le?

Miután tét nélkül mentünk nem forszíroztuk különösebben a tempót, így azonban nem volt könnyű versenyezni. Többet hibáztam, mintha rendesen, a saját tempókban autóztunk volna. A lassúság miatt szerintem több hiba volt benne, mint pontosság, de nem volt rossz, így is élveztük a versenyzést. Hajtanunk nem kellett, jobb eredményt nem érhettünk volna el rohanva sem, felszabadultan faltuk a kilométereket. Egyszer jártunk az árokban, akkor lecsúsztunk az útról, de nem volt komoly helyzet, kár nem keletkezett, hamar visszataláltunk az aszfaltra. Ezen semmit nem vesztettünk, semmilyen extra hibánk nem volt, nem siettünk, nem kockáztattunk, emiatt igazából úgy érezzük, hogy nincs is akkora versenyértéke annak, hogy autózunk. Sokat dobott volna történeten, ha az első napot is tudjuk teljesíteni.

De azért nyugtass meg kérlek, hogy nem voltatok szomorúak a célban!

Dehogy voltunk, örültünk a serlegeknek, de legfőképpen annak örültünk és örülünk még most is, hogy remélhetőleg sikerült lezárnunk a csatánkat a technikai ördögével és nem szívat minket egy jó darabig a továbbiakban.

Terveztek még valamilyen versenyt autózást az év végére?

Itthon, Debrecen környékén gondolkodunk KZ Invest kupás versenyeken és ha lesz Szilveszter Rallye, akkor azon jó lenne részt venni.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!