Riskó Dani és Lászka Alex már éppen kezdett belemelegedni a versenyzésbe, amikor Szuhán, az autójuk ugyanazzal a hibával lepte meg őket, mint Nyergesújfalun és újra feladására kényszerítette őket. Riskó Danival beszélgettünk.

A Nyerges Rallye-n, ha kurtán furcsán is, de átgurultatok a céldobogón. Emiatt különösen nagy izgalommal és komoly tervekkel készültetek a számotokra szinte hazai Salgó Rallye-ra.

Így volt. A féltengely tört el az évadnyitó futamon az autónkban, amit megjavítottunk és magasra tett léccel vágtunk neki a Salgó Rallye-nak. Nagyon szerettünk volna a P13-as kategóriában az élen zárni, de ez sajnos most sem jött össze. Sőt, ezúttal még szuperrallyeval sem volt lehetőségünk a céldobogóhoz eljutni. A Salgó Rallye pályáit ismerjük, szeretjük és nekem a pályabejárás alkalmával újra nagyon megtetszettek.

@rallye2.hu

Riskó Dani-Lászka Alex Salgó Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Zagyvaróna-Tótújfalu Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Ez érezhető volt, hiszen nem kezdtétek rosszul a futamot.

Cereden jól letaláltunk bár annyira nagyon nagy idő nem kerekedett belőle, de kezdésként, jó, átlagosnak nevezhetjük. Régen ültünk már az autóban, Nyergesújfaluban is mindössze egy pályát teljesítettünk, így nem tudtam kiautózni azt, ami a kocsiban van. Cered után azt gondoltam, hogy semmi nincs veszve, van még benne bőven, tudunk javulni az előttünk álló szakaszokon. Teljesítettük az etapot, odaértünk a Szuhára, nekivágtunk a gyorsaságinak. Jól haladtunk, rendben autóztunk, Ceredhez képest már javultunk, mindaddig, amíg ismételnem el nem tört a féltengely.

Korábban nem volt jellemző a kocsitokra, hogy falja a féltengelyeket. Tudjátok már, hogy mi lehet az oka? Túl erős lett az autó, esetleg  te vagy vele a szükségesnél vadabb, netán rossz minőségű alkatrész szériával álltok szemben?

Konkrétan a belső féltengelycsukló adta meg magát, rögtön a verseny után remélhetőleg véglegesen megjavítottuk. Az a baj, hogy erre ráment két bajnoki futamunk is. Az biztos, hogy a féltengelytöréseket nem az okozza, hogy az autó túlzottan jó erőben van. Inkább gyengének mondanám, mint túl erősnek. Igyekszek én is úgy versenyezni vele, hogy ne tegyük tönkre, mindig célba érhessünk. A féltengely volt túl gyenge, ezért következhetett be mindkétszer ez a hiba.

Jobbakat tettetek bele, mint amilyen eddig volt?

Elméletileg igen, aztán majd hamarosan kiderül, hogy így van e, mert neveztünk a hétvégi királdi rallysprintre, ahol szeretnénk alaposan kipróbálni az autót. Ha jól muzsikál, akkor valószínűleg megoldódott a probléma, ha pedig most sem jó, akkor az is ki fog derülni. Számunkra ez egy kihagyhatatlan tesztlehetőség, mert Ózdon lakunk, nagyon közel van Királd, és imádjuk a körgyorsot. Nagyon fontos teszt lesz ez nekünk, mert nem szeretnénk még egy bajnoki futamot lenullázni, annak az oltárán, hogy kibírja e a féltengely a versenytávot, vagy nem?

A királdi sprintversenyt felfoghatjuk a Mecsek Rallye-ra történő felkészüléseteknek?

Annak semmiképpen nem, mert nem megyünk Pécsre, nem veszünk részt a Mecsek Rallye-n. Nem is a távolság az, ami most a maradásra késztet, hanem az, hogy túl sűrű lenne így a program, nem fér bele a Mecsek Rallye az időnkbe. Legközelebb júliusban, az Eger Rallye-n fogunk rajthoz állni.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!