Nagyot lépett előre Régi Peti és Ferenczi Laci miután becsukta maga mögött a Veszprém Rallye-n még kategóriát nyerő Suzuki Ignise ajtaját és kategóriát váltva, egy Citroen C2R2 Max-al érkezett meg a Baranya Kupára. Petiék tesztelni és készülni szerettek volna az új autóval a 2016-os évre, nem sejtették, hogy elsőként éppen a biztonsági berendezéseket fogják kipróbálni egy szerencsétlen technikai hiba folytán. A Kassa Rallye Petiéknek is kimarad, de nem szomorkodnak emiatt, inkább majd egy kevéske tesztel és hatalmas lelkesedéssel készülnek a Mecsek Rallye-ra, ahol szeretnének célba érni az új kis méregzsákjukkal. Régi Petit kérdeztük.
Rallye2.hu: Új autó, új érzés, új kategória, hogy sikerült a felkészülésetek a Baranya Kupára?
Régi Péter: Így van, lecseréltük az N/2-es Suzuki Ignisünket, mivel kaptunk egy lehetőséget Korda Eriktől, hogy beüljünk egy Citroen C2R2 Max-ba. A felkészülésünk annyiban merült ki, hogy a pénteki, bakonyai Pirelli teszten részt vettünk és tetszett, amit ott tapasztaltunk. A tökéletesen felkészített autóval éreztük, hogy gyorsulunk, jóval gyorsabban történnek a dolgok, mint az Ignisben. De a verseny az nem tartott túl sokáig nekünk.
Rallye2.hu: Hagyjuk még ezt Peti! Majd beszélünk erről is, de most még örüljünk az új autónak. A prológon milyen érzés volt a rengeteg szurkoló előtt autózni az újdonsággal?
Régi Péter: Szenzációs volt az autó, nekem roppantul tetszett, ahogy kanyarodik, viselkedik és az, hogy mennyire remekül irányítható! Bár itt igazából sem a motorerő, sem a fékek, sem a gumik nem jutottak igazából szóhoz, ezért itt a szűk helyeken történő fordulásokat tudtuk rendesen kipróbálni. A prológ tetszett, felemelő érzés ennyi ember előtt autózni.
Rallye2.hu: Ez tehát kitűnően sikerült, de másnap reggel a Golgotánál hiába vártalak titeket.
Régi Péter: Az első gyorsaságin rendben elrajtoltunk. Nagyjából a pálya felénél belementünk egy kátyúba, ettől eltört a kormányösszekötő rúd és ezzel a lendülettel be is estünk. Néhány száz méterrel előtted. A Rescue húzott ki minket. De a javítás után, amiért nagy köszönet a szervizcsapatnak super rallyeval visszaálltunk. Egy kört, vagyis egy gyorsaságit mentünk utána, mivel Árpádtető etap lett, aztán a záró hetvehelyi szakaszra már ki sem mentünk, mert nem akartuk bántani tovább az autót. Nekünk másfél gyorsasági szakasz jutott Komlón, igaz azt jól beosztottuk egész napra.
Rallye2.hu: Milyennek találtad ezalatt a nagyjából 25 kilométer alatt a versenyautót?
Régi Péter: Piszok jó az autó. Ez olyan nagyon versenyautó, tudod. Üvölt, durrog, rettentő jó szerintem.
Rallye2.hu: Hiszek neked Peti, mert egyszer volt szerencsém kb. 8 kilométert utasként élvezni egy C2R2 Maxot, Bereczki Norbi mellett és úgy szálltam ki a jobb1-ből, hogy komolyan örültem neki, hogy a tarkóm összenőtt a fejemmel, mert ha ez nem így van, biztos leesik a búrám, úgy vigyorogtam.
RégiPéter: Nagyon jók a fékek is, bár ideges az autó rettentően, egy igazi kis méregzsák, de pont ezért jó vezetni. Abszolút bejön nekem az autó stílusa.
Rallye2.hu: A Suzukihoz képest?
Régi Péter: Kétszer olyan erős. A Suzukink volt 100 lóerős, a C2R2 Max pedig majdnem 200 lovas. Nagy köztük a különbség. De attól függetlenül, hogy ideges az autó, jobban kezelhető, mint az Ignis.
Rallye2.hu: Hétvégén Kassa Rallye, ott lesztek e?
Régi Péter: Nem, de jövünk majd a Mecsek Rallye-ra vissza. Oda készülünk gőzerővel. Előtte viszont még szeretnénk kicsit tesztelni az autóval, valószínűleg valami környékbeli, vagy az is lehet, hogy egy saját magunk által rendezett kisebb versenyen szeretnénk előfutóként elindulni. A Kassa Rallye nekünk innen Győrből nagyon messze van és a négy gyorsasági szakaszával ár-érték arányban nem ad annyit, hogy megérje nekünk oda elmenni. Marad tehát a Mecsek, de azt már most nagyon várjuk.
Salánki Gábor