Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0158Nagyot lépett előre Régi Peti és Ferenczi Laci miután becsukta maga mögött a Veszprém Rallye-n még kategóriát nyerő Suzuki Ignise ajtaját és kategóriát váltva, egy Citroen C2R2 Max-al érkezett meg a Baranya Kupára. Petiék tesztelni és készülni szerettek volna az új autóval a 2016-os évre, nem sejtették, hogy elsőként éppen a biztonsági berendezéseket fogják kipróbálni egy szerencsétlen technikai hiba folytán. A Kassa Rallye Petiéknek is kimarad, de nem szomorkodnak emiatt, inkább majd egy kevéske tesztel és hatalmas lelkesedéssel készülnek a Mecsek Rallye-ra, ahol szeretnének célba érni az új kis méregzsákjukkal. Régi Petit kérdeztük.  

Rallye2.hu: Új autó, új érzés, új kategória, hogy sikerült a felkészülésetek a Baranya Kupára?

Régi Péter: Így van, lecseréltük az N/2-es Suzuki Ignisünket, mivel kaptunk egy lehetőséget Korda Eriktől, hogy beüljünk egy Citroen C2R2 Max-ba. A felkészülésünk annyiban merült ki, hogy a pénteki, bakonyai Pirelli teszten részt vettünk és tetszett, amit ott tapasztaltunk. A tökéletesen felkészített autóval éreztük, hogy gyorsulunk, jóval gyorsabban történnek a dolgok, mint az Ignisben. De a verseny az nem tartott túl sokáig nekünk.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0157

Rallye2.hu: Hagyjuk még ezt Peti! Majd beszélünk erről is, de most még örüljünk az új autónak. A prológon milyen érzés volt a rengeteg szurkoló előtt autózni az újdonsággal?

Régi Péter: Szenzációs volt az autó, nekem roppantul tetszett, ahogy kanyarodik, viselkedik és az, hogy mennyire remekül irányítható! Bár itt igazából sem a motorerő, sem a fékek, sem a gumik nem jutottak igazából szóhoz, ezért itt a szűk helyeken történő fordulásokat tudtuk rendesen kipróbálni. A prológ tetszett, felemelő érzés ennyi ember előtt autózni.

Rallye2.hu: Ez tehát kitűnően sikerült, de másnap reggel a Golgotánál hiába vártalak titeket.

Régi Péter: Az első gyorsaságin rendben elrajtoltunk. Nagyjából a pálya felénél belementünk egy kátyúba, ettől eltört a kormányösszekötő rúd és ezzel a lendülettel be is estünk. Néhány száz méterrel előtted. A Rescue húzott ki minket. De a javítás után, amiért nagy köszönet a szervizcsapatnak super rallyeval visszaálltunk. Egy kört, vagyis egy gyorsaságit mentünk utána, mivel Árpádtető etap lett, aztán a záró hetvehelyi szakaszra már ki sem mentünk, mert nem akartuk bántani tovább az autót. Nekünk másfél gyorsasági szakasz jutott Komlón, igaz azt jól beosztottuk egész napra.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0155

Rallye2.hu: Milyennek találtad ezalatt a nagyjából 25 kilométer alatt a versenyautót?

Régi Péter: Piszok jó az autó. Ez olyan nagyon versenyautó, tudod. Üvölt, durrog, rettentő jó szerintem.

Rallye2.hu: Hiszek neked Peti, mert egyszer volt szerencsém kb. 8 kilométert utasként élvezni egy C2R2 Maxot, Bereczki Norbi mellett és úgy szálltam ki a jobb1-ből, hogy komolyan örültem neki, hogy a tarkóm összenőtt a fejemmel, mert ha ez nem így van, biztos leesik a búrám, úgy vigyorogtam.

RégiPéter: Nagyon jók a fékek is, bár ideges az autó rettentően, egy igazi kis méregzsák, de pont ezért jó vezetni. Abszolút bejön nekem az autó stílusa.Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0156

Rallye2.hu: A Suzukihoz képest?

Régi Péter: Kétszer olyan erős. A Suzukink volt 100 lóerős, a C2R2 Max pedig majdnem 200 lovas. Nagy köztük a különbség. De attól függetlenül, hogy ideges az autó, jobban kezelhető, mint az Ignis.

Rallye2.hu: Hétvégén Kassa Rallye, ott lesztek e?

Régi Péter: Nem, de jövünk majd a Mecsek Rallye-ra vissza. Oda készülünk gőzerővel. Előtte viszont még szeretnénk kicsit tesztelni az autóval, valószínűleg valami környékbeli, vagy az is lehet, hogy egy saját magunk által rendezett kisebb versenyen szeretnénk előfutóként elindulni. A Kassa Rallye nekünk innen Győrből nagyon messze van és a négy gyorsasági szakaszával ár-érték arányban nem ad annyit, hogy megérje nekünk oda elmenni. Marad tehát a Mecsek, de azt már most nagyon várjuk.

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!