Prígyeni Tiszák Peti és Erdélyi Laci mozgalmas másfél héten van túl. Elestek a Győr Rallye-n, de már az árokban elkezdték a Ladájuk újjáépítését aztán, mint pók a falon, úgy szaladgáltak az ország egyik szegletéből a másikba. Kimondhatjuk, megérte, hiszen ott lehetnek Diósgyőrben és favoritként szállhatnak harcba a kategóriájuk bajnoki címéért. Prígyeni Tiszák Péterrel beszélgettünk.

Győrben, pontosabban Tényőn, szeptember 10-én pereceltetek egy jókorát. Onnan hová vezetett az utatok?

Természetesen haza, ahol az esés után másnap beindítottam a motort, hála az égnek rendben volt. A gépkönyvet visszakaptuk, öv, cső nem sérült. Már a gyorsasági mellett nekiláttunk az autónk javításának a megszervezésnek, így 11-én, hétfőn este már a lakatosnál aludt az kocsink. Sőt! Szetei Norbi már ott a helyszínen nekilátott a munkának. 🙂 A külső átalakítás elég látványosra sikerült, Cigány után szabadon mi is Compact-á faragtuk a Ladánkat. Nagyon szorított a határidő, abból kellett dolgoznunk, amink volt, azokból az elemekből kellett kihoznunk a maximumot. Egyetlen hátsó nyúlványt cseréltünk, a többi elem ki lett húzva, kalapálva, helyre lettek rakva. Persze mi sem unatkoztunk ez idő alatt, revízióra, javításra vittük a többi alkatrészt. A hátsó hidat Bacsa Tamáshoz vittem el, Berettyóújfaluba, köszönjük neki, hogy soron kívül rendbe szedte nekünk. Jártam Szatymazon is.

A lakatosnak, Császári Józsinak nagyon hálásak vagyunk, hogy azonnal fogadott minket, félre tette a munkáját, hogy segíthessen nekünk. Szombaton beszélgetünk, mikor olvassátok, akkorra már beszereltük a hűtőt is, amit Husi intézett, Székesfehérvárra kellett neki elutazni vele és érte, a Nagradnál rendkívül hamar kipofozták nekünk a sérülését. Én nagyjából 3000 kilométert autóztam hazánkban az elmúlt napokban, ehhez Husi még hozzádobott legalább 400-at, de azt mondom, hogy a szerencsétlenség után legalább a javításnál hatalmas szerencsénk volt, segítőkész emberekkel, cégekkel találkoztunk, akik mindent megtettek azért, hogy hétvégén ott lehessünk Miskolcon. Hétfőn beállítjuk a futóművet, kipróbáljuk a kocsit pályán pár kör erejéig, aztán pedig nagy gázzal mehetünk Borsodba. Örülünk, mert a nehezén túl vagyunk, fénysérült a technika, de sportolásra tökéletesen alkalmas. 🙂

Fotók: Prígyeni Tiszák Péter/magánarchívum

Nem fénysérült, patinás. 🙂 Mi a terv Diósgyőrben?

Természetesen az év végén szeretnénk megőrizni valamennyit a mostani előnyünkből, ha már ilyen jól állunk, akkor jó lenne megszerezni a P13-as kategória bajnoki címét. Jól akarjuk érezni magunkat, talán nem is kell annyira féltenünk az autót, hogy esetleg megkarcoljuk. A hibánkból tanultunk, okultunk, ám nem csak poroszkálni, vagy taktikázni akarunk a pályákon, hanem jó tempóban, élvezetesen közlekedve szándékozunk eljutni a célig, valamint az év végi győzelemig.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!