Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Péter Pál: Vissza kell találnom önmagamhoz

Egyáltalán nem esett nagyot Péter Pál és Varga Kristóf a Vértes Rallye-n, de mivel Palkó első bálozó volt ebben a kérdéskörben, mégis eléggé megviselte a lelkét a nagyvelegi árokjárásuk. Pálházán éppen ezért elsősorban önmagát kereste, ám eközben közösen találtak egy 2WD kupa első helyet is, de az összetett hetedik helyért sem kell szégyenkezniük. Péter Pállal beszélgettünk.

A Vértes Rallye-n egy kicsúszás után nem tudtatok kijönni a szervizből, a második körre, idő előtt ért véget a versenyetek. Mit terveztetek ezután Pálházára?

Semmilyen komolyabb célunk nem volt a Pálháza Rallye-ra, mert nem ismertük a zempléni pályákat, és azt sem tudtuk igazából, hogy miként kellene felkészülnünk a megmérettetésre. A célunk az volt, hogy célba érjünk, és megtaláljuk a saját tempónkat a gyorsaságikon, nagyjából úgy szerettünk volna haladni, mint, ahogy az Eger Rallye-n, vagy Móron tudtunk. Sejtettük, hogy ez nem lesz könnyű azután, hogy pályafutásom során először kerültem Nagyvelegen a pályán kívülre, és ez szerintem meg is látszott a Pálháza Rallye-n, a teljesítményünkön. Szerintem nem tudtam felvenni a megfelelő tempót, sem a tiszta aszfalton, sem a saras, sodrós helyeken, de a technikás és a gyors részeken is ugyanez volt a helyzet. Utólag nézve azt érzem, hogy vissza kell szereznem az önbizalmamat.

Milyen volt a versenyetek? Annyira rosszul mégsem alakult, hiszen a 2WD kupában mégiscsak összehoztatok egy újabb első helyet.

A legnagyobb hibám az volt, hogy rossz itinert diktáltam fel a Vértes Rallye pályabejárásán, ez pedig még Pálházán is éreztette a hatását. Nem teljesen hittem el, ami benne volt, pedig Kristóf most is jól mondta. Persze, szép eredmény a 2WD kupa elsősége is, nyilván minden sikernek és serlegnek örülünk, de bevallom őszintén, hogy azután, hogy az Eger Rallye-n abszolút másodikak lettünk, és a Salgó, illetve az Vértes Rallye-n is az összetett értékelés, valamint a kategóriánk legelejében autóztunk, a 2WD kupa önmagában nem mozgat meg túlzottan. Kicsit elvárásnak is érzem magunkkal szemben, hogy a Top5-ben, vagy annak a közelében tudjunk autózni. Hetedikek lettünk a Rally2 Bajnokság abszolút értékelésében, amire mondhatjuk azt, hogy nem rossz, de annak fényében, hogy hányan értek célba, és kik estek ki előlünk, már nem annyira jó az összkép. A hetedik helytől előrébb vártam magunkat. Az autó beállításait nem találtuk el, ami szerintem szorosan összefügg azzal, hogy nem ismertük a pályákat, a körülményeket. Egerben és Móron megtapasztaltuk, hogy milyen a jó beállítás, Pálházán pedig megismerkedtünk a rosszal is. De ebből is tanultunk. Kalandunk, kicsúszásunk nem volt, ám kétszer 10 másodpercnyi időbüntetést így is sikerült szereznünk. Az elsőt egy lassítónál kaptuk, bár nem értem, hogy miért? Láttam, hogy hozzáértünk a lassítón lévő fóliazsákhoz. A tükörben kristálytisztán láttam, hogy nem mozdult el a helyéről a gumi, és az utána lévő hosszú egyenesben még volt időm arra is figyelni, hogy bement e a sportbíró a gumit megigazítani? Nem nyúlt hozzá. Ezért érthetetlen nekünk, hogy mire kaptuk a büntetést? A másik tízes pedig egy késés miatt került a nevünk mellé, mert etapon akkora köd volt, hogy alig találtunk el a következő szakaszra. Lehetetlen volt gyorsabban haladni. Meg kellett állnunk beöltözni is, ami után próbáltunk sietni, de lehetetlen volt jobban nyomni a gázt, 40 másodperccel kikéstük az időnket.

A Mikulás Rallye-ra el tudtok jönni?

Érdekes kettősség van bennem a Mikulás Rallye-val kapcsolatban, mert nem szívesen vinném rá a veszprémi murvára az autót, de mégis kíváncsi vagyok, kipróbálnám azt, hogy milyen murván menni. Legszívesebben Szombathely környékén mennék. Talán ott még mindig nem annyira autógyilkosok az utak, mint a lőtéren. Ha minden jól megy Gyöngyösi Marci tud nekünk segíteni néhány murva gumival, ez nagyon jól jönne. Ha tőle megkapjuk a kezdő lökést, akkor valószínűleg komolyabban ráfekszünk erre a dologra, mert annyira túl sok mindenre nem kellene költenünk. A gumik jelentik nekünk jelenleg a legnagyobb kérdést. Reméljük, hogy hamarosan megoldódik.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük