Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Palasics László: Erdőbénye brutálisan jó volt

Palasics László és Gonda Zsolt a Pálháza Rallye-n próbálta ki először, előfutóként a frissen elkészült Ford Escort Maxit, és a sok munkával épített autó nem is okozott csalódást. Jól muzsikált a zempléni pályákon, mindannyian bírták volna a gyűrődést, de azért, hogy kíméljék a vasat, Laciék inkább kiálltak féltávnál. A Pálháza Rallye-ról Palasics Lászlóval beszélgettünk

Ez volt az első „fellépésetek” a Rally2 Bajnokságban, vagy előfutóként a mezőny előtt?

Rally2 bajnokságban még 2002-ben és 2003-ban indultunk egy Skoda Feliciával, előfutóként most debütálunk. A zempléni pályákat is még ebből a két évből ismerjük, nem túl sok jó élmény fűz hozzá…

Mik voltak a terveitek Pálházán, az előfutói feladatok ellátásán kívül?

Ahogy mondtam is a verseny előtt, tesztelni akartuk az autónkat. Nagyon szerettünk volna már menni, hiszen több, mint két éve állt az autó. Niesz Feri és Herr Matyi irányításával teljesen új beállításokat kapott az autó, szerettük volna kipróbálni, hogy működik aszfalton a futómű.

Féltávig jutottatok. Mi történt addig veletek, és miért nem jöttetek ki a folytatásra?

Úgy gondolom, hogy a mi Fordunknak egyedül az Erdőbénye-Aranyosi völgy volt az, ami feküdt, az a pálya volt a nekünk való. Az tetszett, brutálisan jó volt. Az első és a harmadik gyorsasági, főleg a telkibányai szakasz vége igen autógyilkosra sikerült, már-már sajnáltam rajta végig küldeni a kocsit. Ízig-vérig rallyepálya volt mindkettő, ez kétségtelen, de nem a mi széles versenyautónknak való. Vigyázni kell rá, jeligénk „veteránok akcióban”. Hármunk összesített életkora (autó+navigátor+pilóta) közel 130 év 🙂 Emiatt döntöttünk úgy az első kör után, hogy kiállunk. Nagyon sok energiát, időt, munkát tett bele a szervizcsapat, nem láttuk értelmét az autó épségét kockára tenni. Semmi gond nem volt egyébként a kocsival, jött, ment, megállt, gyönyörűen tette a dolgát. A szervezés is rendben volt, kedvesen fogadtak bennünket a Pálháza Rallye-n.

Szeretnék gratulálni valamennyi résztvevő versenyzőnek, nagyon nehéz pályák voltak.

Folytatás? Gondolom, hogy ezután nem a Mikulás Rallye murváján szeretnétek folytatni az autótok tesztelését…

Ott biztosan nem. Inkább majd jövőre, a Rally1 mezőnyében nézünk ki egy-két olyan versenyt magunknak, amin szeretnénk élesben elindulni. De az előfutást sem zárom ki, jó alkalom visszarázódni a versenykörülmények közé. A rallysprinteket is figyeljük, ha lesz olyan közülük, ami tetszik, akkor felkerekedünk, és megyünk. Természetesen csak jó minőségű aszfaltos pályákon szeretnénk menni, ez lesz számunkra az egyik legfontosabb szempont a jövő évi versenynaptárunk összeállításakor.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Nagy-nagy köszönetet szeretnék mondani Niesz Ferinek, Baranyai Józsinak és csapatuknak az autó felkészítéséért; Edisonnak az elektromos rendszer befejezéséért, és az elképesztően jó motorprogramozásért.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.