Parkánszki Balázs és Poczang Valér Miskolc Rallye-ja pénteken délután egy palánkrombolással indult a népkerti salakpályán, és másnap is izgalmason folytatódott, ám a második versenyét együtt töltő páros minden nehézségen felülkerekedett és Eger után Miskolcon is célba értek. Balázsék most a Székesfehérvár Rallye-ra készülődnek, ahol tovább szeretnék folytatni a jó szériát, csak annak is örülnének, ha a miskolci eredményeiket sikerülne egy kicsivel überelni. Parkánszki Balázzsal beszélgettünk.


Egerben, az első közös versenyeteken célba értetek Valérral, Miskolcon pedig folytatni akartátok az ismerkedés. Mit vártatok a borsodi futamtól?

Komoly terveink nem voltak, tanulni akartunk, pontosabban szerettünk volna a pályákat felírni, ezért jobban rá is készültünk a futam előtti tréningre. A gyorsulás is az elképzeléseink közt szerepelt. Ezeket a terveket nagyjából sikerült megvalósítanunk, célba értünk és nagyon jó hangulatban teltek a kilométerek.

Pénteken, a salakpályás prológon nem indult zökkenőmentesen a versenyetek. Mi történt veletek és milyen volt másnap a nyolc gyorsasági szakasz?

A prológunk tényleg elég látványosra sikerült, és szerintem a közönségnek is szereztünk néhány vidám és izgalmas pillanatot. Bár a folytatásban nem gondolom, hogy nagyon örültek annak, hogy egy fél óráig ácsolták a szakemberek a mutatványunk után, a palánkot. 🙂 Kicsit segítettünk a rendezőknek, hogy biztosan sötétben mehessen a Rallye1 mezőnye. 🙂 Kicsúsztunk a „szappanra”, amikor egy gödör megdobott, onnantól pedig nem sok mindent tehettem. Slick gumikon voltunk, és amikor a salakpályára értünk, akkor leszakadt az ég, ennyi történt. A buckáig egészen kezelhető volt a játék.

Az autóval nem történt semmi baj, így másnap elrajtolhattunk, de reggel újult erővel szakadt tovább az eső, de ekkor már intermedia gumikkal mentünk ki a gyorsaságikra. Elég kevés tapasztalatom van a vizes gumikról és a vizes aszfaltról is. A vizes aszfalton való vizes gumival történő autózásról pedig még kevesebb. 🙂 Az első gyorsaságink végtelenül óvatos volt. Mindent kerestünk. Féktávot, kanyarsebességet, és minden más egyebet. Mályinkának már bátrabban indultunk neki, de egy levágásnál, kb. a hatodik kilométernél, odaütöttük egy sziklához a felnit, a kerékből rögvest eltűnt az összes levegő, meg kellett állnunk, hogy kicseréljük. Zsebre tettünk ezzel nagyjából hét percnyi hátrányt, ezután már sehová sem kellett sietnünk. Persze próbálkoztunk, ezért Sátán, nem sokkal a vége előtt begyűjtöttünk egy bal hátsó defektet is, hasonló okokból kifolyólag. Nem mintha nem lett volna teljesen mindegy, de ezzel már kimentünk a gyorsaságiról, a jobbos kanyarokban kellett csak spórolnunk egy kicsit. A szakaszon mutatott teljesítményünk már kezdett hasonlítani ahhoz, amit elképzeltünk a rajt előtt. Lyukóbánya teljesen tiszta volt, mert már szinte teljesen VB-s gumizással mentünk. Két slick és két intermedia volt fent, keresztben, még a márkájuk sem egyezett. 🙂

A szervizben nem volt sok dolga a csapatnak, de a gumiválogatottat lecseréltük, felraktuk a helyükre a salakon már bizonyított 🙂 slickeket. A pályák javultak, mi is jobban mentünk a második körben, így sikeresen célba értünk, de az eredményünkkel nem voltunk megelégedve. Ha azt nézzük, hogy milyen sokan kiestek, akkor már maga a célba érkezés is jó eredménynek számít, tehát volt minek örülnünk. Azt szeretnénk elérni, hogy amit az autó tud, – biztos, hogy sokkal többet tud, mint amennyit én ki tudok hozni belőle – azt ki tudjuk aknázni.

Hol folytatjátok az évet?

Azt még összehoztuk, hogy a Székesfehérvár Rallye-n rajthoz tudjunk állni, ott azt tervezzük, hogy az eddig elért eredményeinktől egy kicsit előrébb lépünk a Ladák mezőnyében. Kíváncsian várjuk a júniusi futamot, addig pedig maximálisan felkészülünk, hogy maradéktalanul kiélvezhessük az összes gyorsasági kilométert.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönet főtámogatóinknak:

Insertus HR Kft., Fairium Kft., Villámfutár

   

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!