Egy műszaki probléma és az emiatti kialakult figyelmetlenség kényszerítette a verseny feladására és egy egész napos poros versenynézésre a Ruszó Krisztián-Kopcsó Péter párost Veszprémben. A srácok ugyan jól szórakoztak, bár nem ebben a formában kívánták jól érezni magukat és a Ladájukat sem igazán akarták körbetörni, de ez már így alakult, nincs mit tenni. A Baranya Kupa és Kassa Rallye biztosan kimarad Krisztiánéknak, de szurkolunk, hogy legalább Pécsen, a Mecsek Rallye-n azért ott tudjanak lenni. Ruszó Krisztiánt kérdeztük.
Rallye2.hu: Volt e sok munkátok az autó felkészítésével a Veszprém Rallye előtt?
Ruszó Krisztián: Jól sikerült a felkészítés, nagyon jó ütemben folyt a munka, mivel már a verseny előtt kedden elkészült a Ladánk, így volt időnk rápihenni és fejben is rákészülnünk a Veszprém Rallye-ra, ami már tavaly is elnyerte a tetszésünket. A felkészülés jó volt, a remények nagyok, de végül nem úgy alakultak a dolgok, ahogy azt elterveztük. 🙁
Rallye2.hu: Azt tudjuk, de ne szaladjunk ennyire előre. Jól sikerült e a pályabejárás, fel tudtátok e jól írni a szakaszokat?
Ruszó Krisztián: A tréning jól sikerült én úgy látom, hogy elég pontos és jó itinert írtunk a verseny végkimenetelétől függetlenül. Nem itinerhibára vezethető vissza a kiesésünk.

Rallye2.hu: Hogy tetszettek a veszprémi pályák? Bár versenytempóban most nem tudtál mindegyikkel megismerkedni.
Ruszó Krisztián: Hajmáskért azt nagyon vártam már, mert az egy fantasztikus gyorsasági szakasz szerintem. 2014-ben pokoli jó ritmusban tudtunk rajta menni, de a tavalyi belsőkamerás felvételeket megnézve néhány helyen átírtam az itinert és ezáltal is szerettünk volna gyorsulni. Több másodpercet éreztem még benne a korábbi eredményeinkhez képest.
Rallye2.hu: Másfél gyorsaságit engedélyeztek nektek az égiek, Kislődön kezdtetek, milyen volt nektek az egyetlen teljes gyorsasági szakaszotok?
Ruszó Krisztián: A kislődi pályán elég jól kezdtünk. Azonnal autóztunk egy kategória első és abszolút negyedik helyezést. Ezen egy kicsit meg is lepődtünk, mert vétettünk apróbb hibákat, ami miatt időt vesztettünk. Például egy derékszögű kanyarban túl sok kéziféket húztam, leállt az autó, újra kellett indítani. De az apróbb hibák ellenére is véleményem szerint elég jót jöttünk a nyitószakaszon. Ezt az eredmény is bizonyította. Tetszik is az a szakasz, maradt benne tartalék, de a második körben nem tudtuk már ezt kiautózni.
Rallye2.hu: Én igazából vártalak titeket a szervizparknál, a harmadik gyors után, nem tudtam, hogy mi történt veletek, míg valaki meg nem osztotta velem azt az infót, ami szerint, idézném: „Ruszó Krisztiánék feldőltek”. Hogy is történt ez?
Ruszó Krisztián: 🙂 Ez sajnos nem kamu hír volt, hanem a valóság.
Rallye2.hu: Akkor a BBC és a CNN által közölt információkat nem cáfolod, hanem meg tudod erősíteni? 🙂
Ruszó Krisztián: Igen, meg tudom erősíteni. 🙂 Nézd! Az első gyorsaságin, Kislődön is úgy jöttünk végig, hogy 110 Celsius fokos volt a hűtőnek nevezett vizünk. Nagyon melegedett a motor. Hegyesden, ahogy elrajtoltunk nagyjából egy-másfél kilométer után már a 120 fokot is elhagyta a hőmérőnk nem létező higanyszála. Ezért folyamatosan a vizet és az olajnyomást ellenőrizgettem, és az ominózus kanyarban valójában nem nagyon figyeltem az itinerre, mert a műszerekkel voltam elfoglalva. Későn húztam neki kettest, lecsúsztunk egy jobbos kanyarban és olyan meredek volt a partoldal, hogy rögtön fel is borultunk sajnos.

Rallye2.hu: Csak feldőltetek csúszás közben, vagy nagyobb hempergés volt?
Ruszó Krisztián: Egyet fordult az autó és azután állt meg az oldalán. Kb. 50-60 km/órás tempónál csúsztunk le az útról és borultunk fel, de ez, amikor az autóra nézünk alaposan el van titkolva. Nagyobb esésről árulkodik az összkép. Az összes elem összetört rajta egyedül a jobb hátsó ajtó maradt sértetlen. Lesz honnan elkezdenünk az építkezést.
Rallye2.hu: Javítható vagy kasztni csere lesz belőle?
Ruszó Krisztián: Javítható szerencsére a gépkocsi, csak sajnos nem tudom, hogy mikorra leszünk készen vele.
Rallye2.hu: A Baranya Kupa félő, hogy így kimarad nektek…
Ruszó Krisztián: Hát én attól tartok, hogy nem csak a Baranya Kupát buktuk most el. Mivel csak hosszabb idő alatt javítható a Ladánk valószínűleg további versenyek is törlődtek a versenynaptárunkból.
Rallye2.hu: Akkor kicsit átfogalmazom a kérdést. Látunk e még titeket idén, a Rallye2-ben?
Ruszó Krisztián: Ide írj be egy jó nagy kérdőjelet. Attól függ, hogy a karosszérialakatos és festő barátaim mennyire lesznek aktívak, mikorra tudják megcsinálni a Ladánkat, hogy újra tudjunk támadni vele.
Rallye2.hu: Mi lenne a te terved ebben a kérdésben?
Ruszó Krisztián: Amire azt mondom, hogy reális, az talán a Mecsek Rallye, októberben.
Rallye2.hu: Bízunk benne, hogy legalább Pécsre el tudtok majd jönni. Igazából nyúlfarknyira sikerült a Veszprém Rallye számotokra, de mi az ami mégis nagyon megmaradt neked belőle?
Ruszó Krisztián: A sok por, amit nyeltünk a verseny végéig, mivel az autónkat nem lehetett kimenteni, így végignéztük majdnem az egész Veszprém Rallye-t. De legalább jót szurkoltunk és integettünk a kategóriatársaknak a pálya széléről. 🙂 Reméljük mihamarabb változik ez a helyzet és gyorsan visszatérhetünk a pályákra és nekünk is integetnek majd újra a szurkolók!
Rallye2.hu: Úgy legyen, és legkésőbb Pécsen remélem ismét találkozhatunk személyesen is!
Salánki Gábor
Köszönjük szépen partnereink és a szervizcsapatunk segítségét és munkáját!