Papp Arni és Lászka Alex Miskolc Rallye-ja nem is érhetett volna váratlanabbul véget, mint, ahogy véget ért. A prológ után, etapon, utcai tempóban, mint a szélvédőket javító cég rádióreklámjában a szélvédő, egyszer csak pááákkkk, 🙂 és eltörött a motorban, a főtengely. Arniék ezek után gőzerővel készülnek az Iseum Rallye-ra, és bíznak benne, hogy murván még inkább partiban lehetnek majd a Rallye2 Bajnokság élmezőnyével, mint aszfalton. Papp Arnolddal beszélgettünk.

Már az Eger Rallye-n is szerettél volna részt venni, de nem sikerült. Mi történt és hogyan készültetek Miskolcra?

Vizelli Karcsiékhoz, Bodogán Feriékhez és még több Ladás pároshoz hasonlóan az év elején még én is úgy gondoltam, hogy az idei évet az ORC-ben szeretnénk eltölteni, mert ott lesznek a legnagyobb csaták. Úgy tűnt, hogy sikerülhet, de az Eger Rallye előtt már körvonalazódtak a dolgok, hogy nem lesz idő felkészülni egy ORC-s versenyre. Rengeteg lett a munkánk a PSZA-nál és nem engedhettem meg azt magamnak, hogy a mi autónk felkészítése miatt másoknak ne legyen lehetősége rajthoz állni. A mi kocsink lett a háttérbe szorítva és emiatt Egerben nem lehettünk ott. A két verseny közt elkezdtünk számolgatni, osztottunk, szoroztunk, és azt láttuk, hogy a távozó versenyzők nélkül is elég erős mezőny maradt a Rallye2 Bajnokság P12-es géposztályában. Láttuk, hogy lesz kivel csatázni, így emiatt, plusz anyagi megfontolásból visszakértük magunkat a Rallye2 mezőnyébe, és igyekeztünk összerakni a Miskolc Rallye-ra, az induláshoz szükséges feltételeket. Alapvetően mi örültünk, hogy olyan pályákon mehettünk, amelyeket mostanában nem használtak gyorsaságiként, mert úgy gondoltuk, hogy a szép számmal jelen lévő helyi erőkkel ezáltal jobban fel tudjuk venni a versenyt. A vasárnapi pályákon lényegesen nagyobb előnyben lettek volna a Miskolc környéki párosok velünk szemben. A navigátorom új volt, Alexel a pályabejárás alatt amennyire lehetett összeismerkedtünk, de ennyi volt a kapcsolat. Izgalmas autózásra készültünk, ám nem akartunk életre-halálra küzdeni senkivel. Figyeltünk az itinerre, a csapattársainkkal, Baksai Laciékkal is átvettük közösen a dolgokat, és a taktikát, úgyhogy készen álltunk egy tökéletes szombati versenynapra.

Sem a taktikára, sem az itinerre nem lett szükség végül. Kívülről hallgatva már a prológon sem volt valami kerek, rossz volt a motor hangja.

Sajnos tényleg nem kellett taktikáznunk, a prológon pedig tudom, hogy mi volt a gond. Én hibáztam. Nem szoktunk légszűrőt használni a motoron, de a salakpályán tartottam tőle, hogy nagy lesz a por, meg akartuk óvni ettől az erőforrást és kölcsön kértem egy légszűrőt, de rossz döntésnek bizonyult, mert nagyon nem tetszett a motornak. 3000-es fordulatnál és kb. 10%-os gázpedál állásnál nem tudtam jobban terhelni, mert azonnal beszippantotta a légszűrőt és onnantól nem kapott a motor levegőt, nem tudott kiforogni. Miután ezzel szembesültünk próbáltunk a nézőknek alakítani valamit, harmadikban, amit hagyott a technika. Nem örültünk ennek. A prológ után elvittük a Ladánkat lemosni. Levettem a levegőszűrőt, elindultunk a parc fermébe, az úton pedig úgy döntött az főtengely, hogy ő ott és akkor köszöni szépen, de inkább ketté törik. Számoltunk a lehetőséggel, mert a Miskolc Rallye után lett volna cserés, gondoltuk, hogy most még kibírja, de tévedtünk, megelőzött minket. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem volt nagy a terhelés a töréskor, semmi más nem sérült meg a motorban, ezt a részét legalább olcsóbban megúsztuk, mintha versenytempóban történt volna a meghibásodás.

Hol folytatjátok? Május végére készen lesz?

Remélem, mert szeretnénk ott lenni a Szombathely Rallye-n, de nem csak a szervizben, hanem versenyzőként a pályákon is. Úgy néz ki, hogy Gergő vissza tud ülni mellém navigálni, a Szilveszter Rallye-n és tavaly az Eger Rallye-n is jól mentünk együtt. Készülünk, bízok benne, hogy meg tudjuk javítani a kocsinkat. Új gumikat is tervezünk vásárolni, ami újdonság lesz nekünk, mert korábban még nem mentünk soha új gumikkal. Igaz, hogy nem teszteltünk semmit, – bár jó lenne – és igaz, hogy Miskolcon sem mentünk sokat, de úgy érzem, hogy a murván jobbak lesznek az esélyeink, még úgy is, hogy kevesebbet ültünk az autóban, mint az ellenfeleink, mert murván még senki nem ment egy centit sem az idén, ami nekünk kedvez. Szeretnénk abszolútban is villantani valamit, és ha sikerül, akkor ráhajtunk egy előkelő pozícióra az összetettben, valamint a P12-es géposztályban egyaránt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget:

Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT, Solar Pro-Tech Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., ZTR Kft., Menzak.hu, TomeeTrans, Pelixír Centrum Kft., Szuvorov Kft., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft, FoliaZ.hu, Extremelmenyek.com, Petersgumi.hu, Matricakell.hu – matrica webáruház, Kasza Motorsport, FervillSound Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!