Papp Arni tavaly mindössze három futamon vett részt a Rallye2 Bajnokságban, de ahol rajthoz állt, ott az abszolútban és a géposztályában is tudott szakaszt nyerni, folyamatosan dobogós helyezésekért csatázott. Arnold most próbálja összefésülni a munkáját a versenyzéssel, de a 2019-es versenynaptárját jóval sűrűbbre tervezi, mint a 2018-ast és nem szerénykedik, hanem kerek-perec kimondja, hogy ő bizony egész évben a Rallye2 Bajnokság legjobbjaival akar harcolni, a legnagyobb kupákért. Papp Arnolddal beszélgettünk.


Tavaly három versenyen láthattunk a Rallye2-ben versenyezni. Milyen volt 2018?

Miskolcon, Veszprémben és Salgótarjánban voltunk ott a Rallye2 mezőnyében. Az elmúlt évre ennyi volt betervezve, erre volt meg a büdzsénk, nem terveztünk többet tavasszal sem. A Miskolc Rallye-n nagyon sajnáltuk, hogy az autónk csak a prológot bírta ki, tönkre ment a motorja. A Veszprém Rallye remekül sikerült, ott egy elsőkerék hajtású Citroen C2R2Max-al álltunk rajthoz. Régi álmom volt már, hogy kipróbáljak egy ilyen kis méregzsákot, ami nem hátul hajt, nem szerettem volna kihagyni a kínálkozó lehetőséget. Murván imádok menni, régen vágytam már egy jó murvás futamra, így a Veszprém Rallye-n két legyet ütöttünk le egy csapásra. Az autó és a futam is tetszett, de furcsa volt bérautóval menni, kicsit feszélyezett ez a helyzet, nagyobb volt a vállamon a felelősség, mint, amit megszoktam. Ha a saját kocsimat összetöröm, majd megcsinálom, de a bérelt kocsiban keletkezett károkat azonnal ki kell fizetni. Ennek terhe mellett is abszolút ötödikek, valamint a 6-os kategóriában harmadikak lettünk. De visszatértünk a Ladánkhoz, amit felkészítettünk a Salgó Rallye-ra, és megpróbáltunk vele hasonlóan gyorsan menni. Nem szerepeltünk rosszul, de egy kis műszaki gond hátráltatott minket. Célba értünk, és a P12, illetve a Lada kupa bronzérmét hoztuk el Nógrádból. Elégedettek voltunk a tavalyi teljesítményünkkel.

2019-ben, ha jól tudom valamivel több futamot írtatok be a versenynaptáratokba. Mit terveztek az idei évre?

Tetszett a Citroen, de nem változtatunk 2019-re, marad a szép, zöld Ladám, azzal tervezünk mindenütt rajthoz állni. Több, mint valószínű, hogy szinte teljes évadot fogunk autózni idén a Rallye2 Bajnokságban. Biztos, hogy lesz egy-két verseny, amit ki kell hagynunk a munkám miatt, de törekszünk arra, hogy ezeknek a futamoknak a száma elenyésző legyen. Nem titok, hogy a PSZA Motorsport csapatánál dolgozok, ahol versenyautókat építünk és készítünk fel más versenyzőknek. Ezt az elfoglaltságomat nem mindig tudom összeegyeztetni a saját versenyzésemmel, és nekünk az ügyfeleink elégedettsége, maradéktalan kiszolgálása mindennél fontosabb. Az Eger Rallye-n ott leszünk, de a Miskolcra nem hiszem, hogy fel tudunk készülni.

Az Iseum és a Székesfehérvár Rallye között is elég szűkös lesz az idő, de ott nem teljesen reménytelen a helyzet. lehet ott leszünk Fehérváron. A murvákat nem szeretném kihagyni, mert a laza talaj a szívünk csücske. A téli szünetben navigátort is kellett keresnem, és kimondhatom, hogy jól állok a kérdésben. Több segítőm is lesz az évben, ám kettő, vagy három futamon szinte biztosan az egyik kategóriatársunknak, Godó Tamásnak a kedvese, Harangozó Csenge olvassa majd az itineremet. Ahol pedig nem Csengével versenyzek majd ott egy jó barátom, vagy egy szponzorunk lesz a segítségemre. Ez még nem dőlt el. Elég rutinos vagyok már a navigátorok váltogatásában. Hálás vagyok Szabó Árpinak, hogy kimenőt ad nekem a PSZA-tól a versenyhétvégékre.

Milyen eredménnyel lennél elégedett az év végén?

Abból kiindulva, hogy az idei évtől nem veszik figyelembe a P13-as autókat, a Rallye2 Bajnokság abszolút értékelésében, azt gondolom, hogy az eddig látottaktól még szorosabbá válik hamarosan az élmezőny. A saját kategóriánkról, a P12-ről azt hallottuk, hogy elég sokan készülődnek, megerősödik a géposztály, ami ádáz csatákra enged következtetni. Komoly ladás csapatra számítunk. Ezért azt gondolom, hogy ha a P12-ben sikerül dobogós helyeken autóznunk, és év végén egy érmet átvennünk, akkor már nagyon jók leszünk. Ezzel az eredménnyel jó lenne, ha az összetettben is az élmezőnyben, a top5-ben szerepelhetnénk. Ennek érdekében sokat fejlesztettünk a Ladánkon, én a futóműben látom a jövőt. Törekszünk a minél jobb kanyarsebesség elérésére, valamint szeretnénk javítani az autónk stabilitásán. Köszönöm a fejlesztéshez nyújtott segítséget Baksai Lacinak, Szabó Atsinak és Ferenc Atinak. Kísérletezünk remélem beválik. Az Eger Rallye-ig igyekszünk végezni a munkákkal, és ha minden összejön, akkor a rajt előtt még egy 20-30 kilométeres teszt is beleférhet a felkészülésbe, a bajnokság várva várt március végi rajtját megelőzően.

Rallye2.hu – Salánki Gábor


Együttműködő partnereink:

Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu – matrica webáruház., LT Communication Kft., Pleixir Centrum Kft., FoliaZ.hu., Ruhan Kft., TEN-LINE Kft., Multi Garage Kft., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., Loppun’s Garage, LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft., DSG Kft.  

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!