Soha ne add fel! Mondhatta Pallaghy Botond és Hetesi Viktor, mikor az évadzáró Mecsek Rallye előtt nem sokkal kapituláló Hondájukat hirtelenjében lecserélték egy olyan Peugeot 106-osra, ami Rallye2-es berkekben egyáltalán nem ismeretlen. Ezzel az autóval Kondor Lajos és Dara Robi abszolút bajnokságot tudott nyerni, mégpedig 2009-ben. Botondék sajnos nem voltak ennyire szerencsések, az orfűi parkolóban a fék hibája miatt tetőre dobták a kis Peugeot-t, ami után kénytelenek voltak feladni azt a versenyt, amelyen Botond nagyon sok mindennel nem tudott a pilóta. Többek között erről kérdeztük Pallaghy Botondot.
Rallye2.hu: Részt tudtatok e venni a Mecsek Rallye előtti hivatalos teszten?
Pallaghy Botond: Igazából a hivatalos tesztig jutottunk el. Ezt azért mondom így, mert a verseny előtt még úgy volt – a nevezési listán is úgy szerepeltünk- hogy egy Hondával állunk rajthoz. A Honda sajnos megadta magát és ha azt megjavítjuk többe lett volna a leves, mint a hús, ezért úgy döntöttünk, hogy kibérelünk egy Peugeot 106-os versenyautót, amivel egy kategóriaváltást is eszközöltünk, az A/6-ba álltunk végül rajthoz. A teszten ismerkedhettem meg a Peugeottal, előtte nem ültem benne. Kb. 20-30 kilométert teszteltünk
Rallye2.hu: Milyenek voltak az első tapasztalatok?
Pallaghy Botond: Tetszett az autó, utcáról volt már némi tapasztalatom 205-ös Peugeot-val. A merevhíd az elsőre egy kicsit riasztó volt, de kezesebbnek tűnt, mint amennyire féltem tőle. Figyelni kell rá, mert meg tudja lepni az embert, de kezelhető volt. Más egyéb paramétereivel az autónak nem volt módunk megismerkedni, vagy játszani a beállításokkal. Gondolok itt a futómű keménységére, lágyságára és a geometriára.
Rallye2.hu: A pályabejárás hogyan sikerült nektek?
Pallaghy Botond: Azt gondolom, hogy sikerült egy jó itinert írnunk. Mecsek Rallye-n már szerepeltünk többször is, Rallye2-ben még most először, de nagyon örültem, hogy nem a már korábban is megismert szakaszokat kellett ezúttal is feldolgoznunk. A felírás jó lett, de az autó ismeretlensége és az időjárási körülmények úgy alakították a versenyünket, hogy nagyon óvatosan kellett autóznunk a gyorsasági szakaszokon. Főleg miután bérelt autóval álltunk rajthoz…
Rallye2.hu: Nézzük gyorsaságiról gyorsaságira, hogy mi történt veletek?! Kezdjük Trefort pusztán!
Pallaghy Botond: Nagyon izgultunk azért, hogy ne legyen etap a szakaszból. Imánk félig-meddig meghallgatásra talált, hisz nekünk még rendes gyorsasági volt, ám később utánunk sajnos etap lett. De mindenütt így volt. A P csoportnak nagyon szerencsétlenül alakultak a gyorsasági szakaszai, megértem, hogy elkeseredettek voltak a srácok. Elég óvatosan kezdtünk bele, mivel nekem nincsenek komoly tapasztalataim hosszabb távon a slick gumikkal sem és intermédiát is most használtam életemben először. Ezek szerencsére újak voltak. Az abszolút 16. helyre voltunk jók. A videóinkat visszanézve azt látom, hogy rengeteg másodpercet hagytunk bent, többet lehetett volna kihozni az autóból és a gumikból is. Azt látva, hogy milyen sok autó „vérzett” el ezen a szakaszon én jónak mondanám ezt az eredményt. Ezek után Pécsváradon megpróbáltunk egy kicsit lendületesebben bekezdeni, hogy a Trefort pusztai sikereink örömére lépjünk egy kicsit előbbre. Ez a gyorsulás odáig fajult, hogy az egyik nagyon saras kanyarban, a vártakkal ellentétben nem kifelé húzott minket a sper, hanem betolt az árokba. Ott időztünk nagyjából 40 másodpercet. Értelemszerűen itt is sok benne maradt. Szervizeltünk, száraz slickeket tettünk fel és mentünk tovább. Közben azt gondoltuk, hogy itt már túl nagy verseny nem lesz a géposztály negyedik helyéért, ezért kivárásra kezdtünk autózni. A gumik jól működtek, bár mint említettem korábbról ezekkel sem volt túl komoly kapcsolatom. Eddig N-es autóval mentem, szinte utcai gumikkal a sprinteken, de szerintem jól tettük, hogy gumit cseréltünk. Nyárasvölgyön elég jól lejöttünk, de ekkor már érezhető volt a fékrendszerünknek, leginkább a fékbetéteknek a hiányossága. De itt még rendben leértünk.
Rallye2.hu: Jött az Orfű, ami mindenkinek az utolsó gyorsasági volt, de nektek elég korán véget is ért.
Pallaghy Botond: Itt szintén jól indult a szakasz, egészen jó rajtot vettünk, kezdtünk bemelegedni, az autó rendben volt. A pálya teljesen más volt, mint az eddigiek. Nem szűk, saras úton, hanem szárazon és picit vizes aszfalton autózhattunk. Lehetett lendületből menni. Az abaligeti résznél újra jelentkezett a fékproblémánk, ami annyit jelentett, hogy a fékpedál olykor beesett. Föl kellett pumpálni. Ezt arra vezettük vissza, hogy elfogyott a fék. Az orfűi parkolóban végleg megadta magát, ami nagyon meglepett, az ominózus visszafordítóban teljesen beesett a fékpedál. Sajnos annyi idő nem volt már, hogy akkor is rápumpáljak, mert már nyakig voltunk a szituációban, amit meg kellett oldani. Én a rendelkezésemre álló tizedmásodpercek alatt úgy döntöttem, hogy be kell fordulnunk. Kézifékkel megindítottam az autót, de szerencsénk sem volt, mert a padka megdobott minket és ezáltal fordultunk egyet a kocsi tetején. Én még ekkor is mentem volna tovább, de a hűtőfolyadék tartályából kitört egy darab, elfolyt az összes hűtővizünk és, mint később kiderült egy lengőkarból is kitört egy darab, így jobb, hogy nem mentünk tovább, biztosan nem jutottunk volna messze. Itt föl is adtuk a versenyt.
Rallye2.hu: Mennyire tetszett neked a Mecsek Rallye?
Pallaghy Botond: A pályák nagyon jók voltak, a pályákon tapasztalt mostoha körülményeket az időjárás számlájára írjuk, de azt hogy a verseny lebonyolítása is elég mostoha volt a Rallye2 mezőnyére nézve, azt már valamelyest a rendezőség felelősségének vélem. Mostohagyereknek éreztem a Rallye2-t Pécsett. Tavaly nem ezt tapasztaltam. Csak egy apróságot emelnék ki. Azt láttam, hogy elég nagy zűrzavar volt a Rallye2 komplett versenyeztetése során, a versenykiírás elkészítését is ideértve. Eredetileg a parc ferméből közvetlenül az első gyorsaságira kellett volna mennünk. Nem értem azt, hogy a rendező miért csak utólag tette be a 10 perces kerékcsere lehetőséget a parc fermé után és a rajt előtt. Előzetesen nem gondolta azt a szervező, hogy így október közepén bármikor leeshet az eső és ezt nyugodtan beletehetné kapásból a kiírásba? Akkor később talán nem kell(ett volna) időtervet módosítani és végrehajtási utasítást kiadni ezért? Nem éreztem az átgondoltságot. Komlóra tették a szervizparkunkat. Nem volt prológunk, rajtdobogónk. Belefért volna. Sokan tudom nem szívesen gyilkolják az autójukat a prológon, de nekünk most különösen jól jött volna, még jobban megismerhettem volna a Peugeotunkat. Az időbeosztás sem tetszett. Nem tudtam megérteni, hogy miért kell az éjszakába beletolni a Rallye2 mezőnyét, ahol az október közepi időjárás miatt elég nagy valószínűséggel számolni kellett volna az időjárási körülmények rosszabbra fordulására. Értsd ködre, ami veszélybe sodorja a verseny megtarthatóságát. Olyan dolgok voltak itt nekünk a Rallye2-ben ezúttal tálalva, amire ha ránéztem azt gondoltam, hogy nem is volt ezzel a versennyel igazán foglalkozva.
Rallye2.hu: Idén láthatunk még titeket valahol versenyezni?
Pallaghy Botond: Elég mély sebet ejtett rajtunk ez a gépkocsi borogatás, ezért némileg átíródott a versenynaptárunk. Szerettünk volna immáron licences versenyzőként elindulni a magyarhertelendi sprinten, egy másik autóval. Tesztelni szerettük volna és lehet, hogy később akár át is ültünk volna bele, mint sajátba, de ezek a tervek most törlődtek. Terveztük a Szilveszter Rallye-t is, de jó eséllyel az is sztornó. Egy horvátországi Santa Domenica rallye show-n gondolkodunk erősen, oda nagyon jó lenne még november 28-29-én eljutni.
Salánki Gábor
Köszönjük a segítséget!
H-I 87 kft
Vattenteknik Hungary Kft.
Tikkurila Festék Bolt Pécs
Grappa Pizzéria
Jump Energy
Alföldi Róbert EV.