Ősze Róbert és Malek Péter mindkét Győr Rallye-n jól szerepelt, szombaton két második, vasárnap pedig két első hely került a nevük mellé, ez pedig még a srácokat is alaposan meglepte. Ősze Róberttel beszélgettünk.
Két kemény nap várt rátok a Győr Rallye-n. Milyen tervekkel érkeztetek meg Győrbe, a hazai pályára?
Ez volt az első Győr Rallye, amin el tudtunk indulni, az előző két évben mindig történt valami, ami miatt végül nem tudtunk ott lenni a rajtnál. A cél az volt, hogy mindenképpen és mind a két napon célba érjünk, hibamentesen, karcmentesen. Igazából ennyi volt a tervünk. Figyeltünk rá, hogy pontosan írjuk fel a pályákat, ez sikerült is, bár Tésen találtunk kisebb korrigálni valókat a füzetben. Hazai verseny abban a tekintetben volt nekünk a Győr Rallye, hogy itthon aludtunk, a saját ágyunkban, de a Rábaringen kívül nem volt ismerős egyik pálya sem.
@rallye2.hu Ősze Róbert-Malek Péter Győr Rallye 2025 Rallye2 prológ Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Már ismerősek. 🙂 Hogyan alakult nektek a szombati verseny?
Még egy picit, ha lehetne, visszamennék a péntek délutánra. A prológon már az első körben láttam, hogy nagyon megy felfelé a vízhőmérséklet a műszerfalon. Mint utóbb kiderült máshol kellett a bajt keresni. Szombat reggel nem indult be az autó a parcferme-ben, amikor nyomtam az indítót, csak kattogott a kocsi, akkor már sejtettem, hogy valami elektromos probléma lesz, mert az nem létezhet, hogy 120 fokra felment a víz hőfoka, és semmi baja nem lett a motornak. A reggelt egy kis tornával kezdtünk, kitoltuk a parcferme-ből az autót, a szervíz bejárata előtt pedig még benyúltam alulról, mert akkor már sejtettem, hogy valami testkábel probléma lesz. Így is volt, a testkábel egyszer csak a kezemben maradt, a saru egyszerűen elrepedt a karosszérián. Ahogy hozzáérintettem, Petya, beindította az autót, gyorsan beültem, és a szervízben, a fiúk egykettőre elhárították a problémát. Ezután kimentünk az első körre, száraz gumikkal. Kisgyónbányától tartottam egy kicsit, de sokkal jobb állapotban volt, mint ahogy gondoltam a pályabejárás tapasztalatai alapján. Azt hiszem, hogy sikerült egy jót menni rajta.
A Tés-Olaszfalun, valamint a Bakonybélen az első körben egy óvatosat, biztonságit autóztunk, de már látszott, hogy magunkhoz képest meglepően egészen jó időket sikerült produkálni. Ezután sikerült javítanunk egy kicsit és a kategória második helyén, valamint a BMW Kupa második helyén értünk célba. Rendben volt minden egész nap, a szervizben nem kellett hozzányúlni az autóhoz. Éreztem ugyan egy kis fékproblémát a vége felé, de nem nagyon zavart, ám este kiderült, hogy az első féktárcsák elrepedtek. Mondjuk ez az én hibám volt, mert már láttam rajtuk, hogy cserések lennének, csak nem tudtam eldönteni, hogy melyik kezembe harapjak? Féktárcsákat vegyünk, vagy két új esőgumit? Az esőgumira esett a választás, de raktunk fel este a szervizben két utcai féktárcsát, és azokkal vasárnap is végigment a BMW-nk. Az utolsó Tésen a végén, ahol mások beestek, szóltak előre, hogy ott óvatosan menjünk. Mondtam Petyának is, hogy figyeljünk oda, összesen két kanyar van, ott simán átgurulunk, nehogy valami galiba legyen. A kanyar egy bukkanó után van, és ahogy átbukkantunk, már elkezdtem direkt korábban fékezni, erre nemhogy lassult volna az autó, hanem majdnem, hogy még gyorsult is. Nagy nehezen tudtam csak összeszedni úgy, hogy miközben beleléptem a kuplungba, felpörgött a motor. Kiderült, hogy a gázpedálunk felakadt. Valahogy legurultunk a gyorsaságiról meglett a mért időnk, ki tudtam akasztani a gázpedált, teljesítettük az etapot és fel tudtunk gurulni a céldobogóra. Ott volt egy kis meglepődés, de ezen a két dolgon kívül más váratlan esemény nem volt.
Milyen volt a vasárnapi napotok? Vasárnap nem volt már meglepődés?
A Rábaringtől abszolút nem tartottunk, az első körre kimentünk száraz gumikkal, ez a kör úgy rendben lement, a Ravazd-Tényő is teljesen jó volt. Akkor még Németh Bálint barátomék is versenyben voltak a BMW-vel, ők ott meg is vertek minket, de onnantól már végig vezettük a P13-at, Bálinték a második kör elején kiestek. A második körre mi már vizes gumikkal mentünk, ki, a féktárcsák helyett tudtam venni ugye két újat, kettőt pedig a Czang Gyuri barátomtól kaptunk mivel nem lett kész az autójuk. Innen is köszönjük neki az abroncsokat még egyszer. Mind a két körön fönt hagytuk a vizeset, amikkel egy jó, húzós tempót tudtunk menni, pláne magunkhoz képest. Sajnos a Ravazd-Tényőre nem volt a legjobb az itinerünk, de a második, harmadik körben már tudtam, hogy mi az, ami nem stimmel, és akkor kicsit lassabbra kellett venni a figurát, főleg az egyre gyarapodó felhordások miatt. Hozzáteszem, hogy azok nekem nagyon tetszettek, ezek a levágós, sáros, kihordott kanyarok kiválóak voltak, tetszett, ahogy úszott rajtuk az autó. Ez az igazi rallye szerintem. Vasárnap egyedüli BMW-s és P13-as kategóriás versenyzőpárosként értünk célba, így a márkakupát és a géposztályt is megnyertük, amivel elégedettek voltunk.
@rallye2.hu Ősze Róbert-Malek Péter Győr Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Kisgyónbánya-Csőszpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Lesz még igazi rallye az idei évben? Jösztök a Zemplénbe?
Nem, mert kettő, nagyon kimaxolva a lehetőségeinket három versenyt terveztünk idénre, és ez a hétvégi duplázással megtörtént. Ellőttük az összes puskaport, amit 2025-re szántunk, így a Zemplén Rallye nekünk már kimarad. Győrben nagyon tetszett a rendezés, minden flottul ment, az eredményünk pedig minden várakozásunkat felülmúlja, nem vártuk ide magunkat. Őszintén szólva egy kicsit úgy bele nézegettem, összehasonlítottam az első osztályos időkkel is a sajátunkat, és nem is értem egyébként, hogy mit keresünk ennyire elől? Nem tudom, hogy a többiek mennyire nyomták a gázt, a végére mindenki kiesett mögülünk, de csak ámulunk és bámulunk az időket látva. Szabó Zoliékat külön megemlíteném, őket nagyon sajnáltuk, mert kétszer is pórul jártak, vasárnap már az utolsó etapon estek ki, talán a kuplungjuk robbant fel, pár kilométerre a céldobogótól. Úgyhogy remélem ők behúzzák majd a Zemplénben a bajnoki címet. Sok sikert kívánunk neki és mindenkinek, aki ott, vagy bárhol máshol idén még rajthoz áll!
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor















