Molnár Zoltán és Molnár Fanni akár abszolút bajnokként is távozhatott volna Győrből, szombaton az élre álltak, de egy váltóhiba folyományaként végül az abszolút ötödik helyről várják az évzáró futamot. Molnár Zoltánnal beszélgettünk. 

Bár úgy volt, hogy nem, de végül mégis Fannival érkeztél a vizek városába, a ponttáblázaton pedig nagyon jól álltatok. A dupla futam végén akár bajnokként is ünnepelhettetek volna, de minimum nagy lépést tehettetek volna a bajnoki cím felé. Milyen tervekkel érkeztetek meg Győrbe?

Azt tudtuk, hogy Faltusz Dávidék Győrben helyben vannak, úgy gondoltuk, hogy leginkább nekik áll a zászló. Ők ráadásul egészen jó háttérrel versenyeznek, velük ellentétben mi csak a családi bizniszből grundoljuk ezt az egészet. Nem lehetetlen, hogy a Mecsek Rallye-n is tudtunk, jókat menni, a Peugeot Kupás időket néztük, nem tartottuk lehetetlennek, hogy nyerünk, a tempónk meg a sebességünk megvan az óra szerint. Viszont a győri környezet, a pályák ismeretlenek voltak a számomra, ezért örültem, hogy a Fannit visszakaptam, mert ő már tavaly ment a Győr Rallye-n Hulmann Gabival, így teljes mértékben rá tudtam hagyatkozni, hogy hol és mit kell csinálni. A pályákon sajnos, csak kettőt, jó esetben hármat tudtunk menni a pályabejáráson, annak ellenére, hogy már csütörtökön reggel 3/4 8-kor ott álltunk az átvételen a sorban, hogy elvégezzük az adminisztratív teendőket, de egyszerűen így sem fért bele ebbe több az időnkbe. Zircről, meg még messzebbről is többször Győrbe kellett mennünk, hosszú etapok voltak, ebből a szempontból semmiképpen sem nevezhető versenyzőbarátnak a Győr Rallye. Sajnos a lebonyolítással is voltak problémák, a szakmai dolgok nem mindig voltak a helyükön. Kiemelném a vasárnapi, etapon történt rohangálásokat, amit nagyon-nagyon rossz és kifejezetten veszélyes dolognak tartok. Nekünk autóversenyzőknek az lenne a feladatunk, hogy megmutassuk a versenypályán, hogy milyen gyorsak vagyunk, viszont a közlekedésben az utcán, amikor az összekötő szakaszokon közlekedünk, jó példát kellene mutatnunk, hogy láthassa mindenki, hogy igenis tudunk szépen, szabályosan közlekedni. Ennek ellenére 120-130-al kellett az utcákon, a városban, meg minden zebrán átszáguldani, hogy tartani tudjuk az időt. Egyszer üssön el egy versenyzőpáros egy gyereket, egy idős embert, vagy bárkit, és megint rá fogják húzni azonnal a rallye-ra, hogy a hülye rallye-sok megint ezt, meg azt csinálták. El kéne gondolkodni annak, aki kitalálja ezeket az etapidőket, mert ez egyszerűen vállalhatatlanok. Vállalhatatlan az, hogy sorozatosan közlekedési szabályt kell szegni azért, hogy odaérjünk a saját rajtidőnkre. Felfoghatatlanul nagy hiba a rendezőségtől! Ezeket leszámítva tetszett az egész rendezvény, de külön kell választani a dolgokat, de alapvetően az elképzelés jó volt. 

@rallye2.hu

Molnár Zoltán-Molnár Fanni Győr Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Kisgyónbánya-Csőszpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Szombaton nem csak a rajtidőkre értetek oda, hanem a célba is, mégpedig egy egészen jó eredménnyel. Milyen volt nektek az említett szaladgálásokon kívül a versenypályán? Mi történt veletek?

Azzal a taktikával álltunk neki, hogy megpróbáljuk beosztani rendesen az autót. Ez egy nagyon hosszú verseny volt, két nap alatt kellett (volna) menni 14 gyorsasági szakaszt. Igyekeztünk úgy vigyázni az autóra, hogy elég legyen, meg a sebességünket is úgy akartuk megválasztani, hogy szombaton és vasárnap is célba érjünk, de Kisgyónbánya végén mindjárt kaptunk 12-13 másodpercet, azt nagyon bántott. Azt mondom, hogy nem spórolunk ennyire, nehéz volt belőni a többiek tempóját, de onnantól elkezdtem rendesen menni, Tésen konkrétan, mint az őrültek úgy mentünk, már tudtunk második időt jönni, de Tésen is csak kétszer voltunk pályát járni. Teljesen Fannira hagyatkoztam, hogyha ő azt mondta, hogy bal2, vagy sima bal, mehet, azt átnyomtam, mint az ökör. 🙂 De ez nem volt túlzottan komfortos. A Bakonybélen tudtunk menni háromszor a tréningen, az tetszett is, ezt a gyorsaságit  meg is nyertük. Akkor megbeszéltük, hogy oké, akkor itt ez elég lesz, menjünk vissza Kisgyónbányára, elindultunk, de oda a sajnálatos baleset miatt már nem jutottunk el. A következő Tésen, meg az elsőként futott, de a győztestől 2,9 másodperccel elmaradt második időnket szerettem volna mindenképpen egy első helyre váltani, annak ellenére, hogy megbeszéltük, hogy nem így lesz. Egyszer 160-nál, ötödikben leúsztunk úgy, hogy a fizika már régen elengedte a kezünket, de az isteni gondviselés tartott fönt az úton. Azt nem tudom, hogy miért nem borultunk föl, de Fanni nagyon zokon vette azt, hogy ijesztgettem, úgyhogy a következő gyorsaságira, Bakonybélre óvatosabb figurára váltottunk. Ahogy tanítottam neki, hogy ha hülye a pilótád, akkor a navigátor szépen lehalkul, hogy csituljon le a pilóta is. Nálam ez viszont pont – tudtam, miért csinálja – rossz reakciót váltott ki, és kiütöttem a harmadik fokozatot a Citroen-ünkből. Sajnos én voltam a hülye és akárhonnan néztük még volt hátra két és fél gyorsaságink, meg körülbelül 100-120 km-nyi etapunk, amit harmadik fokozat nélkül kellett megcsinálni. Tudtuk, hogy győzni már nem tudunk, de küzdöttünk és a harmadik helyre beértünk. Rimárék nem kaphattak pontot és kupát az összetettben a P13-as Hondájukkal, de ők nagyon gyorsak voltak, megérdemelten nyertek. Örülünk a harmadik helynek, akkor nagyon közel kerültünk a sikerhez, már-már a kezünkben volt a bajnokság sorsa. Gyuriczky Zsolték és Kecskés Marciék jóvoltából egy doboz Sadev váltóalkatrész megérkezett a Citroen-ünkhöz, ezeket éjjel beszereltem, össze is raktam gyorsan a váltót, ami működött, nagyon boldogok voltunk, hogy tudunk menni a második versenyen is. 

Az öröm nem tartott sokáig a második versenyen…

Reggel kimentünk a Rábaringre, de sajnos csak kettő kilométert tudtunk rendesen autózni. A váltó hiba akkora motor túlforgásokat okozott, amikor néha a váltó visszadobta magát másodikba, negyedikből, – meg forgatni is kellett, hogy haladjunk – hogy emiatt megnyúlt egy szelep, és lecsökkent kompresszió az egyik hengerben, háromhengerezett a kocsink. Kijöttünk a szakaszról, rájöttünk, hogy nincs kompresszió, ezért ki is álltunk, felesleges volt továbbmenni.

@rallye2.hu

Molnár Zoltán-Molnár Fanni Győr Rallye 2025 Rallye2 prológ Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Folytatás? A Zemplénben eljöttök esetleg?

Mindenképpen, főleg úgy, hogy négy versenyből elméletileg nem tudnak bajnokot hirdetni a Rallye2-ben. Rebesgetik azt is, hogy esetleg ugyanolyan dupla verseny lesz Szerencsen is, mint Győrben, akkor viszont még van esélyünk a bajnoki címre. Ugyan kevés, mert a második és az első helyről most hirtelen az ötödik helyen találtuk magunkat az abszolútban a vasárnapi kieséssel, de nagy pontkülönbségek nincsenek. Talán a kategória vezetésünk az még megmaradt P12-ben. Ezek okán mindenképpen megyünk, valahogy életet lehelünk a motorba, és indulunk az évzárón. Nekem tetszenek és fekszenek a vizes, dzsuvás, felhordásos, ködös körülmények, igazi navigátor pályák lesznek, tehát csak navigátorból tudok menni. Fanni már ment ott kétszer, az Európa-bajnokságon is, szerintem a Zemplénben jók lehetünk, ha a csillagok összeállnak, és kicsit benő az agyam 🙂 helye. , Ha megpróbálnak  észszerűbben közlekedni, akkor talán valami jó is sikerülhetne a végére.

Rallye2.hu /ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!