Nyilas Peti és Friedrich Laci számára nehezen indult be 2018-ban, a pontgyártás, az új autójuk kétszer is megtréfálta őket az év elején, de Szombathelyen és Székesfehérváron végre sikerült megszerezni az első pontjaikat, amikkel a számításaik szerint gyorsan fel is kapaszkodtak az 5-ös géposztály dobogójára. Ezt a pozíciót szeretnék megerősíteni Petiék Veszprémben. Nyilas Péterrel beszélgettünk.

Miskolcon kipurcant, Székesfehérvárra elkészült az új Hondátok váltója. Ennek a beszerelésén kívül mivel foglalatoskodtatok még a Székesfehérvár Rallye előtt?

Nagyon örültünk, hogy az új autónk végre összeállt, mert Szombathelyen a régi, kisebb köbcentis Hondánkkal kellett pontokat mentenünk, a nagyok között, az 5-ös kategóriában. A váltót és az autót szerettük volna kipróbálni miután elkészült, de a teszt elmaradt, mert az időjárás közbeszólt. Esett az eső, vizes körülmények között pedig nem akartunk tesztelni. Ezért aránylag volt időnk ellenőrizni, hogy az autónk minden alkatrésze maximálisan rendben legyen. Ennek szenteltük az időnk legnagyobb részét a felkészítés során, így nyugodtan állhattunk oda a rajtvonalhoz.

Nyugisra is sikerült a versenyetek?

Alapvetően igen, mert kalandunk, kicsúszásunk, megforgásunk, elrontott féktávunk, technikai hibánk egyáltalán nem volt, és mi is jól éreztük magunkat a Székesfehérvár Rallye-n. Remek hétvégén vagyunk túl. Kizárólag beállítási gondjaink voltak. Azt éreztük, hogy a teszt valóban jól jött volna, mert a tempósabb részeken eléggé inogott a kocsink hátulja, ezért visszább is kellett engedni egy kicsit a gázpedálból. Nem éreztük annyira stabilnak a kocsit, mint szerettük volna. A következő versenyig ezt a problémát szeretnénk orvosolni. Reméljük, hogy rátalálunk a jó beállításokra. Szerettünk volna jobb időeredményeket elérni, de azt gondolom, hogy a fentebb említett stabilitási gondok miatt lettek gyengébbek az időink, mint azt számítottunk. Arra figyeltünk, hogy inkább a biztosra menjünk, mintsem megkockáztassuk a bizonytalant, vagy egy esetleges kiesést. Az első olyan versenyünk volt ez, ahol célba is értünk az új Hondánkkal, kezdésnek szerintem nem rossz ez a kategória második hely.

Akkor most jöhet a Hondátoknak az első murvás bevetése?

Igen, vagyis jöhetne, de nem szeretnénk az új autót rávinni a sziklás, köves pályákra, így újra elővesszük a jó öreg 1.6-os, békalámpás Civic-ünket. Reméljük, hogy idén tovább jut, a veszprémi szakaszokon, mint tavaly, mert akkor az első, kislődi gyorsasági végén meghibásodott, ki kellett állnunk rögtön a verseny legelején. Szombathely után nem állítottuk vissza aszfaltra a futóművét, így ez is mellette szól. A terv az, hogy célba érjünk és tovább gyűjtsük a pontokat, ha már végre sikerült a legutóbbi két futamon szép számmal szereznünk belőlük.

Veszprém után pedig megyünk tovább, mert Komlón, Salgótarjánban és az év végén, a Zemplén Rallye-n is szeretnénk ott lenni. Ha jól számolgattuk, a Székesfehérvár Rallye-t követően a géposztályunk harmadik helyén állunk. Ezt a pozíciót pedig már nem szeretnénk kiengedni a kezünkből, jó lenne megtartani egészen a zempléni, évzáró futam céldobogójáig.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!