Élete első Rallye2-es versenyén alaposan bemutatkozott a mezőnynek BMW M3-asával a P14 2WD csoportjában Novák Balázs és Jagadics Gabi, miután kapásból elpáholták a komplett kategóriát Komlón. Vezető helyüket, tizedmásodpercekre menő csatában mindaddig megőrizték, amíg az ötödik szakaszon le nem szakadt a bömösben a lendkerék és szét nem vert mindent, amivel csak találkozott. Balázs azonban optimista és elszánt. Elhatározta, ha fene fenét eszik, akkor is ott lesznek az évadzáró Mecsek Rallyen, mert a Baranya Kupán nagyon megkedvelte a mecseki pályákat, no és nem utolsó sorban remekül érezte magát a legutóbbi Rallye2-es versenyhétvégén. Novák Balázst kérdeztük.
Rallye2.hu: Milyen volt a felkészülésetek a Baranya Kupára?
Novák Balázs: Túl sok időnk nem volt a verseny előtti felkészülésre, mert minden nap dolgozok, sajnos csak szombaton reggel tudtunk elutazni Komlóra. Ettől függetlenül rengeteg munkát fektettünk az autóba, amit felkészítettük a legjobb tudásunk szerint. A váltót, differenciálművet elküldtük revízióra, új volt a futóműben minden, ide értve féket és kuplungot is. Vásároltunk új gumikat, ezeket a Hankook Magyarország képviseletében Kismarti Gábor biztosított nekünk, amit ezúton is köszönünk szépen. Úgy álltunk oda a rajtba, hogy kíváncsian vártuk azt, hogy mire lehetünk jók a Rallye2 mezőnyében, mit tudunk elérni?! Titkon bíztunk benne, hogy akár a dobogón is végezhetünk.
Rallye2.hu: Sajnos ez nem sikerült, majd erről később beszéljünk. Az ötödik gyorsig jutottatok, de előtte még a prológon és négy szakaszon végig kellett autóznotok. Ezekre hogyan emlékszel vissza?
Novák Balázs: A prológon összességében nem tudtunk túl látványosan autózni, mert egyfelől slickek voltak fönt, nem készültünk sem kiskerékkel sem téli gumival meg féltettük is a kocsit ezért csak óvatosan legurultunk a nyitó penzumon. Nem bántottuk a technikát. Reggel felraktuk az új Hankookokat és azokkal rajtoltunk el. Mi még teljesen újak vagyunk a Rallye2-ben, ez volt az első versenyünk itt, de nem volt ismeretlen mégsem a Rallye2 légköre, mert hasonlít a Túrához, ahol én régebben már versenyeztem, tehát nagyjából képben voltam. A navigátorom viszont még csak sprintversenyen ment, neki ezért több dolog is furcsa volt, de még így is hamar felvettük a ritmust. Ez abban mutatkozott meg, hogy azonnal az első hetvehelyi gyorson mentünk egy kategória első időt, 3,2 másodperccel voltunk gyorsabbak Ifj. Kanyik Antiéknál. Árpádtetőn egy picit nehezebben találtam le, ez meg is lepett, de még az is egész jó volt. A harmadik gyors az ugye etap lett, de a negyedik szakasz végén még mindig olyan jól álltunk, hogy csupán 1 másodperccel ugyan, de még mindig a kategóriánk élén jegyeztek minket, gyakorlatilag tizedekre menő kőkemény csatát vívtunk a géposztály vezető helyéért. A negyedik gyorsaságin mi csupán 9 másodpercet rontottunk az előző időnkhöz képest, ami a vizes utat tekintve szerintem nem rossz eredmény.
Rallye2.hu: Aztán jött az ötödik gyors, ahol feladtátok a csatát.
Novák Balázs: A jó kezdéstől felbuzdulva már nagyon vártuk, hogy a hetvehelyi szakaszt egy etap után ismét versenytempóban teljesíthessük. Nem akartunk már tapogatózni, gondoltuk istenesen elrúgjuk neki. Nagyjából 15 kilométert tettünk meg a szakaszból, amikor egy éktelen nagy robbanás történt, felrobbant a lendkerék és az vitt mindent, ami csak az útjába került. Pedig ez a szakasz már érzésre is nagyon jó volt. Végtelenül sajnálom, hogy így kellett befejeznünk a Baranya Kupát. Remélem, legközelebb több szerencsével járunk, nagyon szeretnék már menni a Mecsek Rallye-n. Ha olyan jó lesz ott is a rendezés, mint amilyen Komlón volt, akkor biztosan nagyon elégedetten térünk haza onnan is. A Baranya Kupán a kiesésünk ellenére is nagyon jól éreztük magunka a versenyen!
Rallye2.hu: Úgy sejtem, hogy a Kassa Rallye kimarad nektek…
Novák Balázs: Két okból sem megyünk Kassára. Az egyik, hogy az autó igen komolyan meghibásodott, no és nem is terveztük a versenynaptárunkba a Kassa Rallye-t. Októberben, Pécsett viszont szeretnénk majd célba érni és minél hamarabb megtudni, hogy mi lesz az elkövetkezendőkben, 2016-ban a kategóriánkkal a Rallye2-ben. A mecseki pályákat kedvelem, bár most mentem rajtuk először. Októberig még van időnk, összerakjuk, csinálunk valamit a kocsival. Nem lesz kis munka, mert a lendkerék mindent ütött-vágott, de azért gőzerővel dolgozunk rajta, hogy az évadzárón újra ott lehessünk a Rallye2 mezőnyében.
Salánki Gábor