Nem sikerült túl jól Kopasz Krisztán és Papp Laci legutóbbi két versenye. Székesfehérváron összetörték a Hondájukat Veszprémben pedig mindössze négy gyorsaságit teljesíthettek egy Citroen Saxo-val. Ettől függetlenül nem szomorkodtak a srácok, élvezték az autózást, de nagyon várják már a Baranya Kupát, ahol a tervek szerint már saját autójukkal róják majd a mecseki pályákat. Kopasz Krisztiánt kérdeztük.
Rallye2.hu: Székesfehérváron összetörtétek a saját Hondátokat ezért Veszprémben egy Citroen Saxo-val érkeztetek. Sikerült e megszeretned és belakni ezt a számotokra idegen autót?
Kopasz Krisztián: A Saxoval nem sok lehetőségem volt ismerkedni, nagyjából 10 kilométert tudtam autózni vele a verseny előtt, ezért csak minimális tapasztalatokkal rajtoltunk el az első szakaszon. Az én saját autómat jobban szeretem. Nekem ez egy kicsi autó volt minden tekintetben. Méretre is, motorerőben is. Nem mondom, hogy rossz autóval versenyeztünk, de hozzám sokkal közelebb áll a Hondám. Ha valaki jól be tudja lakni és kényelmes számára ez a kisautó, akkor garantáltan remek versenyeket lehet vele teljesíteni, de biztosan jó lesz visszaülni a saját autónkba.
Rallye2.hu: Sikerült e jó itinert írnotok?
Kopasz Krisztián: Sajnos nem lett annyira jó az itinerünk, mint ahogy azt terveztük. Háromszor tudtunk a pályákon menni, plusz az egyiken csak maximum 50-el lehetett haladni. Hiányzott volna, hogy egy kicsit gyorsabban, lendületesebben is le tudjuk ellenőrizni a felírtakat. Gyakorolnunk kell még, hogy miként lehet lassan jó itinert írni.
Rallye2.hu: Négy gyorsaságit autóztatok végig, hogyan emlékszel vissza ezekre?
Kopasz Krisztián: Nagyon kevés volt az a tapasztalat, amit az autóról a verseny előtti 10 kilométeren gyűjtöttünk és ez meg is látszott az eredményünkön. A nyitó szakasz abszolút az ismerkedés jegyében telt, de azért igyekeztünk jól haladni. Aztán fokozatosan kezdtünk összebarátkozni, a harmadik, hajmáskéri szakaszon már-már azt mondom, hogy egész jól összerázódtunk, de a szerviz után a negyedik gyorsaságin, Kislődön azt éreztem, hogy fokozatosan fogy a motor ereje, kezd az autó elgyengülni. Az emelkedők már igazi kihívásnak tűntek, alig akart rajtuk a Saxo felmenni. A gyorsaságit végül úgy kellett teljesítenünk, hogy 4000-es fordulat fölé nem sikerült a motornak fölpörögnie, majd meg is állt az autó az etapon.
Rallye2.hu: Tudjátok e, hogy mi volt a konkrét oka a leállásnak?
Kopasz Krisztián: Etapon leálltunk az út mellé, nézegettük, szereltünk, amit tudtunk, de sajnos egy fél órába telt mire nagy nehézségek árán újra tudtuk indítani az autót. A gyújtáshíddal volt baj, ha túlmelegedett egyszerűen nem adott gyújtást. Valószínűleg a meleghez és a túlmelegedéshez is van ennek köze, de nem biztos. Amikor használtuk egy ideig, akkor elment a gyújtás, aztán ha lehűlt újra tudtuk indítani.
Rallye2.hu: Célba nem értetek, de minden pályán sikerült versenytempóban autóznotok egyet. Hogy tetszettek a szakaszok?
Kopasz Krisztián: Eleinte nagyon tartottunk tőlük. Főleg lőtértől, hogy szét fogja bontani az autót és ebben tényleg nem okozott csalódást. Voltak nagy kövek és elég necces részek, de ezeket leszámítva a pályák jók voltak, a murvát pedig szeretjük. Előzetes félelmeim ellenére, meglepő módon nálam pont a Hajmáskér volt a favorit.
Rallye2.hu: A verseny hogy tetszett nektek?
Kopasz Krisztián: Jó volt. Sajnálom, hogy csupán négyen voltunk a géposztályban és, hogy nem értünk célba. Gyanítom a csoporttársaink féltették az autóikat. A szervezéssel, a szervizparkkal elégedettek voltunk, remek helyen voltunk, közel a hatalmas Veszprém Arénához. Az autóban kiválóan tudunk együttműködni Lacival, hibátlan az összhang köztünk a gyorsaságikon. A szerviz tökéletes, amit nagyon köszönök Ferinek, Tibinek, Csabinak és mindenkinek.
Rallye2.hu: Volt e valami kalandotok a Veszprém Rallye-n?
Kopasz Krisztián: Itt is igencsak meleg volt, bár annyira talán nem, mint Székesfehérváron. Az ablakot persze ezúttal is jól esett leereszteni, etapon éltünk is a lehetőséggel, jó kis huzatot csináltunk az autóban. Egyszer azonban az ablak lent is maradt, mert az index vezetékét kidörzsölte a jobb első kerék, ami miatt zárlatos lett és kiverte a biztosítékot. A gyorsasági rajtja előtt 10 másodperccel húztuk fel mindig az ablakot, és ekkor vettük észre, hogy ezúttal ez nem fog sikerülni. Nyitott ablakkal kellett végigmenni a szakaszon és ez nem volt túl jó érzés. Levegőt sem kaptunk, és nem is láttunk. Ez elég kemény volt. A meleg ellen pedig sok vizet vittünk magunkkal.
Rallye2.hu: Komlón ott lesztek e?
Kopasz Krisztián: Igen, már le is adtuk a nevezésünket a Baranya Kupára. Nagyon reméljük, hogy a Hondánk kész lesz addigra, de biztos vagyok benne, hogy Lévai Feriék meg fogják ezt oldani az augusztus eleji versenyig. A tolókerekes váltónk viszont sajnos – jelenleg úgy tűnik- nem lesz velünk, újra egy utcai váltóval kell beérnünk.
Rallye2.hu: Mi az, amit még rendbe kell rakni a Hondán, azért, hogy Komlón elrajtolhassatok vele?
Kopasz Krisztián: A karosszéria munkák elkezdődtek, meg kell csinálni a kuplungot és amennyire én tudom még a felfüggesztés is hátra van. De nagyjából már alakul. Azt láttam már, hogy a jobb oldali ajtó és a küszöb már rajta van, erről már kaptunk képeket. De a Baranya Kupán már remélem, hogy mindenki megláthatja, nem csak mi. Élőben és teljes egészében, a gyorsasági szakaszokon.
Salánki Gábor