Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_213Élete első abszolút Rallye2-es győzelmét aratta a Mecsek Rallye-n Neukirchner Andris és Guzi Robi, ezért érthetően nagy volt az öröm és a boldogság a Széchenyi téren, a célban. Andrisék egy problémáktól mentes versenyen három szakaszt megnyertek ugyan, de mégis majdnem kiénekelték a sajtot a szájukból, hiszen Csépe Gabiék Nyárasvölgyön alaposan elkalapálták őket. De Robi Orfűn mondhatni ostorral űzte végig Andrást, aminek a vége az lett, hogy… De erről beszéljen inkább Neukirchner Andris.

Rallye2.hu: Voltatok e tesztelni a verseny előtt?

Neukirchner András: Nem, egy centit sem teszteltünk a Mecsek Rallye előtt. Feleslegesnek tartottam a tesztet, mert miután helybéli versenyzőnek mondhatom magam volt rálátásom bőven a pályákra. Egyedül a Trefort puszta volt az, amiről nem sok információm volt.

Rallye2.hu: A felkészülésetek rendben volt, mindent flottul átnéztetek, megjavítottatok Robival. Milyennek bizonyult az elvégzett munka?

Neukirchner András: Tökéletesnek. Semmi gondunk nem volt a technikával a Mecsek Rallye négy gyorsasági szakaszán. Így kell felkészülni minden egyes versenyre a jövőben és akkor semmilyen gondunk nem lehet. Minden a helyén volt.

Mecsek Rallye 2015 Salánki Gábor_033

Rallye2.hu: Az autó tehát hibátlan volt, a pályákról is ugyanígy vélekedsz?

Neukirchner András: Én a szűk, erdészeti utakat nagyon kedvelem. Csupán egyetlen hiba volt a Trefort pusztával, mégpedig az, hogy az ORB és a Historic EB mezőnye alaposan fölsarazta az aszfaltot ezért igencsak csúszós volt. De ilyen a rallye, menni kell sárban, hóban, fagyban. Kicsit spórolósan autóztunk itt, hosszabb féktávokat vettem, ismeretlen volt még számomra a Michelin intermédia gumija ezért ez egy ismerkedős, bemelegítő szakasz volt, ettől függetlenül megnyertük abszolútban.  Maradt benne bőven, szerintem 15 másodpercet biztosan benne hagytunk.

Rallye2.hu: Treforton akkor biztos megtaláltad a számításod, ami a szűk erdészeti utat illeti. De mi újság a többi szakasszal?

Neukirchner András: Pécsváradon meglepődtem, hogy ennyire saras volt, azt nem gondoltam volna, hogy ennyi sár lesz fölhordva az útra.

Rallye2.hu: Mondtad, hogy ott nőttél fel, oda jártatok motorozni, hóautózni, mentél már ott rengeteget, de akkor neked is tudott valami újat adni ez a szakasz…

Neukirchner András: Igen. 🙂 Meg sem álmodtam, hogy ekkora mennyiségű sárral kell ott megküzdeni. Nagyon óvatosan mentünk, de azért haladósan. Itt újra sikerült nyernünk, úgyhogy továbbra is fogok rallyeautót vezetni! J Vizelli Karcsiékat a technikai gondjaik miatt utolértük, de rendkívül sportszerűen, amint észrevett minket azonnal elengedett, remekül csinálta, köszönjük neki!

Rallye2.hu: Nem lehetett könnyű dönteni a szervizben, hogy miként készüljetek a két éjjeli gyorsaságira…

Neukirchner András: Hát vakargattuk rendesen a fejünket, hogy milyen gumit is tegyünk föl. Abban biztos voltam, hogy az intermédiák nem fogják kibírni a 28 kilométeres orfűi szakaszt. Nem akartam vegyes gumikkal kimenni, intermédiával és slickkel elindulni, ezért a kemény slickjeinket felraktuk előre, hátra pedig közepeseket szereltünk, lévén, hogy nem volt lágy slickünk.Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_003

Rallye2.hu: Hogy muzsikált ez a gumikombináció?

Neukirchner András: A hátulja a nyárasvölgyi szakaszon piszokul csúszott! Orfűre viszont tökéletes lett. Nyárasvölgyön kicsin múlt, hogy az elágazásban túlcsússzunk. Hajszálon híja volt, hogy nem estünk be az árokba. Ekkor visszább is vettem, mert átgondoltam, hogy valójában nem erre a gyorsaságira gumiztuk fel az autónkat. Itt rútul kikaptunk, csak harmadikak lettünk, Csépe Gabiék az élen nagyon ügyesen mentek, majdnem 20 másodpercet adtak nekünk, de ez benne volt, erre számítottunk is, nem lepődtünk meg a vereségen. Bár igazából előzetesen azt gondoltam, hogy 10 mp-el megússzuk majd.

Rallye2.hu: Gabiék át is vették az abszolútban tőletek a vezetést 9.6 mp-el. Jött Orfű, ahová már jó volt a gumitok, megnyertétek a 28 kilométeres gyorsaságit, a célban pedig azt mondtad, hogy Guzi Robinak köszönhetitek a győzelmet, mert olyan eszelősen hajtott végig téged a szakaszon. Meséld el nekünk, hogy milyen volt ez a hatalmas hajtás belülről!

Neukirchner András: Folyamatosan mondta, hogy nyomjad, nyomjad, bíztatott, hogy menjek gyorsabban itt-ott, mert átfér, ne vedd el, később fékezzek, iszonyatosan jól végigűzött a pályán.

Rallye2.hu: A célban hogy élted meg az első abszolút győzelmeteket?

Neukirchner András: Nagyon boldog voltam és ez látszott is rajtam, Régen vártam már erre a pillanatra. Évek óta. Amikor Jancza Tamással elkezdtünk versenyezni 2009-ben, akkor a kis Hondánk még egy viszonylag ütőképes autónak számított a Rallye2-ben. De a technikai problémáink miatt és mivel kezdők is voltunk – estünk, keltünk- ekkor nem sikerült nyernünk. Aztán jött egy nehezebb időszak a gazdasági életben és így a versenyzésre is kevesebb pénz jutott. Csak kóstolgattuk a rallye-t és igazából csak tavaly jött el az a pillanat, amikor már a gazdaság megerősödött annyira, hogy a cég is elbírja a versenyzés terhét, ezért a korábbiaknál valamivel többet tudtunk rá áldozni. Így az álmom megvalósult végre Pécsen, a Széchenyi téren. 🙂

Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_212

Rallye2.hu: Milyen tervekkel készültök 2016-ra?

Neukirchner András: Az autó és minden egyéb marad változatlanul, ellenben a tervek nagyok, az abszolút bajnoki cím megszerzése a célunk, a vágyunk a Rallye2 bajnokságban. Ez a mi oldalunk a kérdésben, mi erre fogunk törekedni. Ellenben a Rallye2-t érintő szabályokkal szemben én azt vallom, hogy nyugodtan el lehetne engedni Rallye2-ben az R3-as versenyautókat is, hiszen gyengébbek, mint az A csoportos Hondák. Szerintem ne zárjuk ki azokat a srácokat, aki már beruháztak vagy esetleg beruháznának például egy R3-as Renault-ba, őket úgy érzem, hogy nyugodt szívvel lehetne elengedni a Rallye2 mezőnyében versenyezni. Már csak azért is, mert az új 1.6-os R2-es versenyautók, többet tudnak tőlük futóműben, hajtásban, bár azt is tudjuk, hogy az áruk nagyjából 20000 Euróval több is. De, aki ezt megengedheti magának, az indulhat simán a Rallye2-ben és ha elég ügyes, akkor könnyedén meg is verheti az újabb, kisebb autójával az A/7-ben valamint az abszolútban is a nagyobb autókat. Ezért is gondolom azt, hogy az R3-as autókkal gond és problémák nélkül lehetne versenyezni a Rallye2-ben is.

Rallye2.hu: Az idei évre visszatérve még egy kicsit kérdezném, hogy az éves eredményetekkel elégedettek voltatok e?

Neukirchner András: Először is zeretném megköszönni mindenkinek, aki hozzájárult az egész éves versenyzésünkhöz a munkájával, segítségével. Támogatóknak, szponzoroknak, szervizcsapatnak egyaránt. A végére teljesen elégedettek voltunk az eredményünkkel. Bár elég furcsának hathat ez a dolog, de én szurkoltam Pécsett azért, hogy ne mi legyünk a harmadikok az éves abszolút értékelésben. 🙂 Lett volna még esélyünk a dobogó alsó fokára állnunk, de Jánosa Ákosék ezért a helyezésért nagyon megküzdöttek és nagyon akarták, így örülök, hogy hozzájuk került, mi pedig mögöttük végeztünk. Bemelegítésnek jó volt ez az évad. De 2016-ban biztos lehet benne mindenki, hogy nagyot akarunk előrelépni és nem a dobogó alsó fokáért, hanem a legfelsőért fogunk harcba szállni!

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!