2016-ban, az évad utolsó gyorsaságija előtt csúszott ki az abszolút bajnoki cím Neukirchner András kezéből, de ő soha sem adta fel azt a vágyát, hogy egyszer megszerzi a Rallye2 Bajnokság legnagyobb kupáit. A tavalyi év nem sikerült túl jól. Egerben szuperrallyeval értek célba, Szombathelyen be, Komlón pedig kiestek. András viszont eltervezte, hogy az idei, tizedik, jubileumi Rallye2-es szezonjában, Pardi Katával a jobb1-ben és a sokak által rettegett Honda Civic-jével újra ráhajt az összetett elsőségre. Neukirchner Andrással beszélgettünk.

Régen láttunk Bandi. Mi újság feléd?

A 2018-as Baranya Kupán álltunk legutóbb rajthoz, augusztusban, de a hazai pálya nem hozott túl sok szerencsét, mert hamar kiestünk. A féltengely adta meg magát. A baloldali féltengely külső csuklója esett szét úgy, hogy kifordult belőle a féltengely. Az életben nem láttam még ilyet! Azóta nem versenyeztünk, nem is ültem a versenyautóban. Megjavítottam majd átnéztem a kocsit, de mindössze ennyi történt az elmúlt hét hónapban, már ami a versenyzői karrieremet illeti.

Elég sok idő telt el a komlói futam óta. Történtek fejlesztések a Hondátokon?

Ezen az autón már nincs mit fejleszteni, kiforrott technika. Készen van. 😉

Az a hír járja, hogy ennek örömére ismét teljes évet terveztek a Rallye2 Bajnokságban.

A hír igaz, mind a nyolc futamon szeretnénk ott lenni, és idén is Pardi Kata diktálja majd az itineremet. Most lesz tíz éve, hogy bemutatkoztunk a Rallye2-ben. A 2009-es Eger Rallye-n debütáltunk a mezőnyben. Ez az évtized kisebb-nagyobb sikerekkel, futamgyőzelmekkel, intenzív versenyzéssel és szünetekkel telt. A jubileum okán döntöttünk úgy, hogy 2019-ben ismét nekifutunk, mert szeretnénk végre megszerezni a hőn áhított bajnoki címet.

A léc marad a magasban…

Mint mindig. Nem hiszem, hogy valaha is lentebb fogom engedni. Az nem én lennék.

Egerben már ott lesztek, de hiába az évtizedes tapasztalat, a pályák között találni fogsz újdonságot.

Igen, rajthoz állunk az évnyitón, és izgatottan várjuk a legendás Parádsasvár-Mátraalmás szakaszt. Ezen korábban még nem versenyeztünk, tudjuk, hogy nem lesz könnyű pálya. Öregek vagyunk már, a tapasztalatok azt mondatják velem, hogy egy kicsit máshogy kell hozzáállnunk az Eger Rallye-hoz. Tudjuk, hogy mik az erősségeink, sejtjük hol tudunk nagyot rúgni a labdába, és szerintem Eger és Miskolc nem tartozik ezek közé a helyszínek közé. Bár az Egerbakta-Pétervásárai elágazás és a Verpelét-Egerszalók szakaszon biztosan lesz keresnivalónk a Hondánkkal. A legfontosabb viszont az lesz Egerben, hogy pontot gyűjtsünk, ne essünk ki és ne törjük össze a kocsit. Ez a taktika lesz még érvényben Miskolcon is, mert ott még egyszer sem sikerült célba érni. Ha a borsodi mumust is legyőzzük, utána a számunkra otthonosabb pályákon már szeretnénk maximális erőbedobással támadni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!