Nedecki Laci és Kovács Géza rengeteg munkaórát tolt bele a Ladája motorjába, makulátlan volt az egri rajt előtt, de hamar vesztett a harci kedvéből és az elektromossággal sem voltak túl jó barátságban Vadkutyáék. Végül csak szuperrallyezva, de hatalmas mosollyal az arcukon értek el a Dobó térre és most gőzerővel azon dolgoznak, hogy a VFTS-ük újra 100%-os állapotban gurulhasson ki a miskolci gyorsaságikra. Nedecki Lászlóval beszélgettünk.

Mivel telt az Eger Rallye előtti időszak nektek?

Versenyezni nem voltunk a holtszezonban, mivel az egész telünk sok-sok munkával és a Ladánk motorjának az újjáépítésével telt. Miután elkészült az erőforrás elmentünk tesztelni, mégpedig Máriapócsra. Beszereltünk egy új futóművet a VFTS alá, azt szintén jól kipróbáltuk és boldogan, nagy lendülettel, valamint várakozással indultunk neki az Eger Rallye-nak és egyben az idei évadnak is. A főpróbán azt éreztük, hogy a munkák jól sikerültek, a motor remekül muzsikált, a futómű pedig tette a dolgát, megfelelt a várakozásainknak.

Milyen volt a versenyetek?

Volt egy jó kis megforgásunk a szombat reggeli első körben, mégpedig az Egerbakta-Sirok gyorsaságin, mert vagy nem tudtak megfelelően melegedni a gumik, vagy csak szimplán túl sok volt a tempó, én nem tudom. Kár nem keletkezett, csak bent maradt egy kis időnk. A géposztályunk negyedik, ötödik helyén autózgattunk, kezdtük fölvenni a ritmust, de már a második szakaszon is éreztük, hogy a motor kezd veszíteni az erejéből, folyamatosan gyengült, miközben nagyon ette az olajat. Egy elektromos hiba is folyamatosan jelen volt, mindig megszakadt a gyújtás, de akkor még nem jöttünk rá, hogy mi lehet a baj. Ennek az lett a vége, hogy a napunk utolsó előtti gyorsaságijára az akkumulátor feladta a harcot, bent ragadtunk a koromsötét erdőben.

Szuperrallye?

Igen, reggel jelentős büntetéssel, de folytathattuk a versenyt. A csapatunk éjszaka megjavította az autót, mi pedig a saját magunk és a nézők szórakoztatására autóztunk tovább. Az eredménylistán előrébb már nem tudtunk lépni, de célba értünk, ötödikek lettünk, és remekül éreztük magunkat a vasárnapi napon.

A Miskolc Rallye-ra el tudtok jönni?

Miután itthon megvizsgáltuk kiderült, hogy az Eger Rallye-n megsérült a motor, miközben mintegy hat liternyi motorolajat pusztított el. Ezen felül egy elektromos hiba, kábelszakadás is történt az évadnyitó versenyen, úgyhogy ezeket a hibákat mindenképpen el kell hárítani a következő futamig. A mester még dolgozik a motoron, így a hétvégi, KakucsRingre tervezett tesztünket is ki kell hagynunk. Reméljük, hogy a Miskolc Rallye előtt itt a környékünkön gurulhatunk a versenyautónkkal egy kicsit, utcai körülmények között, hogy legalább a munkák sikerességét ellenőrizni tudjuk. A Miskolc Rallye a térkép szerint közel lesz hozzánk, de annyira nem mondom hazainak az útvonallapon lévő pályákat, hogy a Szombathely Rallye szakaszai, ózdiként komolyan mondom „hazaibbak” nekünk, mint a most ránk váró miskolci szakaszok. Azokon már többször mentünk, mint ezeken. A vasárnapi Lyukóbánya lesz kizárólag ismerős, azon már tényleg sokat versenyeztünk. Az a legfőbb vágyunk, hogy baj és probléma nélkül, a mezőnyben abszolváljuk a versenytávot. Van a géposztályunkban öt, vagy hat olyan kocsi, amelyik nagyon erős, komoly, jó pilóták ülnek a volánnál. Ha ebbe a hatos társaságba be tudunk férkőzni a verseny végére, pláne ha ez dobogós helyen sikerülne, akkor különösen elégedettek lennénk a miskolci szereplésünkkel.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!