Nattán Gyuri és az RSB tagjainak lemondása után Botka Endre lett a megbízott, ideiglenes rali-szakágvezető. Ez még egy hétig így is marad, hiszen akkor jár le a 30 nap, és a hónap közepe táján várható az új, végleges vezető: a szavazólapok már a tagoknál vannak. Endre is választható, és azt vallja, hogy az elmúlt pár hétben elindultak egy úton, de ahhoz, hogy célba érjenek, több idő kell. A terveiről és a mikéntekről beszélgettünk.  ( Egész pontosan, beszélgetett a Rallypass csapata.)

– Miért pont téged választottak ideiglenes elnöknek?

– Talán, mert tagja vagyok a koordinációs bizottságnak és az egyik pillanatról a másikra kellett tenni valamit annak érdekében, hogy az Eger Ralival kapcsolatos problémákat leküzdjük. Nem lett volna szerencsés, ha rögtön egy kihúzott versennyel indul az év, így röpke egy óra alatt eldöntöttük, hogy én elvállalom, és próbálom a legjobb tudásom szerint elvégezni ezt a feladatot. Nagyon sok feszültség volt előtte a verseny és az MNASZ körül is, így fontos volt, hogy megtartsuk a versenyt, és mindenki jó szájízzel indulhasson ezen a futamon.

– Eléggé fel voltak, vannak korbácsolva az indulatok: hogy tudnád ezt te csillapítani?

– Szerintem, ahogy beindul a szezon, és a nézők, valamint a versenyzők egyre jobb versenyeket kapnak, akkor a hangulat is javulni fog. Erősebb tempóban, de nagyon komoly dolgokat kell átalakítanunk ennek érdekében.

– Ezért te is választható vagy a tagok számára, és tervezed, hogy szakágvezető legyél…

– Igen, mert szerintem egy hónap alatt nem lehet csodát tenni: ahhoz, hogy látványosat, vagy megítélhetőt lehessen az asztalra tenni, talán egy komplett szezon ideálisabb. Az volna az igazságos velem szemben is, hogy ha decemberig hagynak dolgozni, és akkor értékeljük: jó irányba mentünk-e, jól dolgoztunk-e és folytatjuk-e.

– Vannak konkrét terveid?

– Ami nagyon fontos, hogy még egyszer ne forduljon elő, hogy napi két gyorsasági szakasszal rendezünk egy magyar bajnoki futamot és az egri problémák ne fordulhassanak újra elő: például a több órás várakozásra gondolok. Szeretném egyre inkább versenyző-centrikussá tenni a futamokat, könnyíteni az életüket, a felkészülésüket. Ehhez persze együttműködés kell a rendezőkkel is, és jó koordinációra is szükség van, de szerintem megoldható a dolog.

– Az Interneten megjelent nyílt levelek egyik lényeges momentuma volt a rali-túra: egyesek nagyon ellenezték, mások pedig nagyon támadták. Te hogy vagy a túrával – és általában az utánpótlással?

– Szerintem egyre kisebb a versenyzői bázis, úgyhogy utánpótlásra mindenképpen szükség van. Úgy érzem, hogy az ORB és a Rallye2 már összefonódott, és külön-külön nem tud egy versenyt kitölteni a két osztály, ezért mindenképpen együtt kell, hogy menjenek. Ebbe, hogy időnként bekapcsolódik a túra, azt támogatni tudom – annak fényében persze, ha van elég gyorsasági ahhoz, hogy ne akadályozzák egymást. És be szeretnénk vezetni azt is, hogy aki tovább szeretne lépni a túrából, annak legyen lehetősége integrálódni az ORB-be is akár. Ezen kívül vannak az Amatőr Rali Kupák, amik az ország több részén futnak: ezeket szeretnénk az MNASZ-be építeni. Az erre irányuló munkák már két éve elkezdődtek – ezt én is folytatni szeretném. Az itt indulóknak is szeretném érvényesíteni az előrelépés lehetőségét, tehát ezek a sorozatok lennének az előkészítő iskolái az első- és a másodosztálynak.

– Hogyan és miből tervezed kivitelezni ezeket az elgondolásokat?

– Körbe kérdeztem a baráti körömet tudnának-e segítséget adni nekem, és nagy örömömre szolgált, mert eredményes tárgyalásokat folytattunk ezekkel a cégekkel, akik támogatnák a rally szakágat és a versenyeket is. Ilyen például a Pro-Vino Kft., a Róna Magyarország Kft, a Spuri, a Kärcher és Full Teher 2000 Kft. Nem feltétlenül anyagi támogatásról van csak szó, hanem olyan szolgáltató segítségekről, mint például az üdítőitalok osztása a versenyzők számára, az autómosási lehetőség a szervizparkban, és ilyesmik. A tárgyalások még folynak, de nagyon jól állnak: akár már jövő héten aláírásra kerülhetnek a szerződések.

– A többi, sportpolitikában érintett szakember körülötted és az MNASZ körül hogy fogadja a működésedet? Hogy tudsz együtt dolgozni a jelenlegi tisztségviselőkkel?

– Kétrétű a dolog. Egyrészt nekem a versenyzőket képviselve kell a munkámat végezni, de ezt összhangba kell hozni az MNASZ érdekeivel is: fontos, hogy a szakág folyamatosan fejlődni tudjon. A támogatásom szerintem megvan, és szerintem úgy látják, hogy én ezt véghez is tudom majd vinni: majd meglátjuk, hogy ez a támogatottság elég-e ahhoz, hogy szakágvezető legyek. Az RSB-ben mindenképpen versenyzőkkel szeretnék együtt dolgozni, de a különböző testületek képviselői is kapnának tanácskozási jogot, hiszen a munkához rájuk is szükség van.

– Nattán Gyurival milyen a viszonyod?

– Nem túlságosan tudta elősegíteni az első két hetemet, mert elutazott síelni a lemondása után, így vannak anyagok, amiket még csak most kaptam meg. Ebből voltak álmatlan éjszakáim, de sikerült megoldani, és ez a lényeg. Szerintem nem a sértődött embert kellett volna játszani, hanem a versenyzők érdekében dolgozni és segíteni a szakág munkáját.

Azért kérdeztem, mert a netes fórumokon a megválasztása után sokan adtak hangot annak, hogy örülnek, hogy Gyuri lett a szakágvezető. Tudsz majd vele, vagy akarsz-e vele együtt dolgozni a jövőben?

– Ők más irányba indultak el, de megkértem őket, hogy próbáljunk egységet alkotni, és együtt, egy irányba menni az úton előre. Nem feltétlenül az a jó irány, hogy a neten éljük ki a szaktudásunkat: nyilvános a telefonszámom, nyugodtan fel lehet hívni, és beszéljük meg a dolgokat. Döntsünk együtt, mert a célnak közösnek kell lenni. Ha ezt a szekeret kétfelé akarjuk húzni, csak azt érjük el, hogy szétszakad, és nem lép előre egy tapodtat sem. Ez pedig nem történhet meg.

– A szakágvezetői poszt számodra nem újdonság, hiszen korábban irányítottad már az autocross-t, mégis azt gondolom, a rali egy nagyobb falat. Nem félsz, hogy nem bírsz majd vele?

– Az elmúlt hetekben nagyon sokat tanultam, tapasztaltam. Sok dolgot kell átalakítani majd, például azt látom, hogy sokan a szakág körül csak úsznak a vízen: ezeket az úriembereket meg kell majd kérni, hogy úszkáljanak másfelé, és minket hagyjanak dolgozni. Ha nem tudunk karcsapásokat végezni, nem tudunk majd haladni sem.

Forrás: www.rallypass.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!