Győzelmek és kiesések is tarkították a FiaSko SE versenyhétvégéjét az 55. Mecsek Rallye-n, amelyről a csapatvezető, Mang Huba számolt be.

18 páros nevezett be a Mecsek Rallye-ra a FiaSko SE népes csapatából. Mik voltak a tervek a srácoknál?

A legfontosabb a versenytáv teljesítése volt, örültünk volna, ha mindenki a célban tudja megünnepelni a versenye végét, de ez sajnos nem jött össze. Akadtak olyan versenyzőink, akiknek idő előtt ért véget a versenye, de hála az égnek szép nagy kupáknak, és sikereknek is örülhettünk a Széchenyi téren, a céldobogón.

Mi történt a hazai versenyen?

Tíz gyorsasági került fel az útvonallapra, és pénteken délután kezdődött el a verseny. Szürkületben, valamint esti körülmények között, is autózhattunk az első napon a Mecsekben, majd szombaton már nappali fényben várt a mezőnyre további hat szakasz. Ráti Gergőék egy elég komoly motorprobléma miatt álltak ki, felrobbant a motorjuk, de szerencsére van nekik egy tartalék belőle. Köbli Kareszéknak is a technika ördögével, konkrétan a kuplunggal gyűlt meg a baja, az utolsó két szakaszt nem tudták teljesíteni, inkább a céldobogó felé vették az irányt, hogy mindenképpen átguruljanak rajta. Keszler Matyi bácsiéknak az utolsó előtti gyorsaságin a gyújtáselosztó miatt állt meg az Audija. A Just4Fun kategóriában Kaveczki Jenőék nyerni tudtak, – legalábbis ők voltak a leggyorsabbak – mögöttük pedig Téczely Tamásék végeztek, így a Just4Fun-ban FiaSko 1-2 alakult ki a verseny végére. Jól teljesített az egyesület a Just4Fun mezőnyében. A Historic-os versenyzőink közül Ifj. Kóka Tamásék autója csaknem kilehelte a lelkét, de célba vitte a fiúkat. Molnár Zoltánék nem voltak ennyire szerencsések, ők nem értek el a Széchenyi térig. Rácz Tiborék az utolsó szakaszon kaptak egy 30 másodperces büntetést, de abszolválták ők is a távot. Járay Zsoltéknak izgalmas volt a versenye, sietősen kezdtek, de a kuplung megadta magát a Ladájukban. Nagy Dávidék az Orfű Rallye után a Mecsek Rallye-n is karcmentesen vitték célba a legendás Balatonyi Árpád féle Lada VFTS-t. Dunavölgyi Jánosék már pénteken is harcoltak az autójukkal, volt megforgásuk is, szombaton szuperrallye-val folytatták a versenyt, de nem jutottak el minden igyekezetük ellenére sem a dobogóra. Megyaszai Gergőék nagyon hamar, már az első szakaszon kiálltak, vagyis beestek, ahonnan kiszedték őket, de a kuplung miatt nem tudták folytatni a versenyt. Voltak előfutóink is a mezőnyben.

Pallaghy Botondék mókamesterek módjára látványosan autóztak a Suzukijukkal, és végig értek a versenytávon, de Morbel Attiláék sajnos pénteken beestek egy váltóhiba miatt, és nem folytathatták a munkát és autózást. Mi, Béres „Unicum” Attila barátommal az E/1 géposztályban győzni tudtunk, az összetettben pedig az ötödik helyen zártunk, amivel elégedettek lehettünk. Pénteken este volt egy kisebb technikai problémánk, a hosszú állás után megszorult az egyik torok a Skoda Favoritunk motorjában, csak 6500-at forgott a motor. Eleinte a gyújtásra gyanakodtunk, de rájöttünk, hogy nem azzal lesz a baj. Szombaton reggel tudtunk kijavítani a hibát ám onnantól kezdve rendesen tudtunk gyorsulni. Győzni szerettünk volna, boldogok vagyunk, hogy sikerült is behúznunk a győzelmet.

A Kazincbarcika Rallye-ra ellátogat valaki a csapatból?

Természetesen képviseltetve leszünk Borsodban is, bár kétségtelenül kisebb létszámmal, mint a Mecsekben. Guzi Jánosék, Fábián Lóránték és Fóti Péterék biztosan ott lesznek a rajtnál. A navigátorom is utazik, két hét alatt kétszer is versenyez. Kazincbarcikán Györkő József mellé fog beülni a Rally2 Bajnokságban. A Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n legjobb tudomásom szerint senki nem indul a csapatból, de az augusztus végi Vértes Rallye-val már sokkal több FiaSko-s páros szemez. Ha lesz verseny Móron, akkor ott minden bizonnyal újra szép számú brigáddal fog felvonulni a Rally1-ben, a Rally2-ben és a Rally3-ban is a csapatunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

A FiaSko SE együttműködő Partnerei:

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!