Egyetlen pont. Mindössze ennyit kell összegyűjtenie a Veszprém Rallye-n elért abszolút győzelme után Borsodban a Bereczki Norbert-Kozma László duónak, ahhoz, hogy az év végi abszolút bajnoki címet is besöpörjék. Most azonban másra gyűjtögetnek. Restaurálásra. Mert bár Hondájuk ugyan még nem veterán korú, de egy „mezei” felújítás biztosan kevés lenne neki a Balaton parti kiruccanás után. Bereczki Norbit kérdeztem veszprémi élményeikről.
Bereczki Norbert: Bükfürdő után újra egy széria váltóval voltunk kénytelenek Veszprémben is rajthoz állni, mivel a tolókerekes váltónk rendbe rakásával megbízott mester csúnyán felültetett minket és nem készült el a rábízott feladattal a megbeszélt időre. Szerencsénkre ismét Boci barátunk sietett a segítségünkre és az ő váltóját építettük be ezúttal is az autóba, aminek ugyan nagy hátránya a másik váltónkhoz képest, hogy –érzésem szerint- kilométerenként 0,5-1 másodperccel lassabban tudunk csak haladni, a roppant nagy előnye viszont az az, hogy van. A saját váltónk is jó kezekbe került most már, nagyon bízunk abba, hogy Kazincbarcikán használhatjuk is. A felkészülésünkre, az autó felkészítettségére egyébként semmiféle panaszunk nem lehetett, mert a verseny során erre az időszakra visszavezethető műszaki meghibásodással nem kellett bajlódnunk és a gumiijaink is jók voltak. Volt azonban gondunk bőséggel a versenyszakaszok minősége miatt. Rengeteg technikai problémánk származott ebből, de tisztában vagyunk vele, hogy a veszprémi pályák ilyenek, ezen nem lepődtünk meg, tudtuk, hogy erre számíthatunk. Tehát, aki rámegy ezekre a pályákra, nem számol ezzel a ténnyel és utólag ezt szóvá teszi, az egyszerűen nem más, mint nyavalygás. A verseny során leginkább a Sólyi erdőn tudtunk előnyt szerezni. Szentkirályszabadján a 3. gyorsasági szakaszon csúnyán kikaptunk Órai Balázséktól, de aztán ők sajnos hibáztak és így sikerült visszaszereznünk a vezető pozíciót. A Veszprém Rallye során nem szokatlan, hogy defektet kapunk a szakaszokon. Nem volt ez másképp most sem. Ellenben érdekes volt azt látni, hogy a legtöbb defektet megegyező márkájú gumival versenyző vetélytársaink gyűjtötték be. Az ellenfeleinkre kitérve egy kicsit meg kell, hogy említsem, hogy különösen örültem és örültünk annak, hogy Kuncz Dezső újra igazán jó eredményeket tudott elérni, megtette hatását a pihenő, amit a regenerálódással töltött. Órai Balázsék teljesítménye már egyáltalán nem meglepő számunkra, kiegyensúlyozottan versenyeznek és állandóan a nyomunkban vannak. Ami meglepett minket inkább, az a Baksai Laciék szereplése volt, aki az ORB mezőnyéből érkezett közénk és most már egész biztosan tudhatja, hogy van keresnivalója a Rallye2-ben is. Nagy Tamásék korai búcsúja viszont elkeserített, mert nagyon jól álltak, – a 3.helyen- amíg egy kettős defekt a pálya mellé nem kényszerítette őket. A szervezésben az nagyon tetszett, hogy két napba sikerült belesűríteni a komplett versenyt, aminek a tetejére, habként érkezett meg a vasárnapi, mérsékelten forró időjárás. Bár azért így sem kellett a fűtést bekapcsolnunk… És akkor lássuk, hogy mit kell rendbe hoznunk az autón. Gyakorlatilag mindent. Az autó alján, ami a motortértől hátrább van az úgy ahogy van minden mehet a kukába. A tank, a teljes futóművek, lengéscsillapítók, minden, minden. A szervizcsapatnak igazából most következik a második szervizpark, rengeteg munkájuk lesz a srácoknak. De ez van, nem adják ingyen a veszprémi sikert.
Rallye2.hu: Egyetlen pont kell ahhoz, hogy a soron következő versenyen megszerezzétek az abszolút bajnoki címet. Nyomaszt e ez titeket, téged valamennyire? Milyen tervekkel indultok majd el Kazincbarcikára?
Bereczki Norbert: Természetesen mi is figyeljük a bajnoki összesítést, tudjuk, hogy nagyon jól állunk. A végső siker eléréséhez elegendő lenne a 10. helyen célba érni, de nem erre fogunk törekedni, azt elárulhatom. Most mikor beszélgetünk, és szóba került ez a téma azt mondom, hogy egyáltalán nem nyomaszt ez a kellemes teher. Remélem a rajtnál is így érzem majd. Egész biztosan lesznek olyan szituációk, amelyekbe Kazincbarcikán nem, vagy csak jóval óvatosabban fogok bele menni, de ha esetleg ez még sem így lenne, akkor Laci fog közbe avatkozni, ugyanis teljes körű felhatalmazást kap arra, hogy bármilyen fizikai eszköz –akár sokkoló- használatával is, de eltántorítson a túlzottan kockázatos helyzetek kialakításától.
Salánki Gábor