Magyari Beck Szabi és Török Bandi számára furcsán indult a Salgó Rallye, a Renault-juk harci kedve egyre szerényebb lett, miközben a legénysége a maximumot hozta ki magából, a gyorsaságikon. Az autó szerencsére a szervizben adta meg magát, így a párosnak nem kellett a nógrádi erdőben versenyt néznie, ám bármennyire is szeretné a Clio, az évnek még nincs vége, hiszen Szabiék komoly tervekkel kezdték el a felkészítését. Jó hangulatban és eredményesen szeretnének búcsúzni az idei évüktől, az évadzáró nyíregyházi futamon. Magyari Beck Szabolccsal beszélgettünk.

Csaknem két évtizede versenyeztél utoljára Salgótarjánban és környékén. Hogyan készültetek a nógrádi visszatérésre?

Egész pontosan 19 éve mentem utoljára a Salgó Rallye pályáin, akkor a jelenlegi navigátorom, Török Bandi még „csak” szerelt nekünk. A pályák sokat változtak azóta, hála az égnek az előnyükre, sokkal jobb lett a minőségük, élvezetesebben lehetett autózni rajtuk most, mint a kilencvenes évek végén. Tetszett ez a jó minőségű aszfalt. Komlóról hoztunk magunkkal egy váltóhibát, sajnos nem ért rá a váltós szakemberünk a javításra – egyébként a Salgó Rallye után oda is tudtuk neki adni a váltót – de tudtuk kezelni a helyzetet. Úgy álltunk oda a rajtba, hogy a váltót leszámítva minden rendben van a kocsival, de ez az elképzelésünk elég hamar megdőlt, a negyedik szakasz után ki kellett állnunk.

Milyen volt ez az igazából egy körös verseny nektek, és mi történt?

Nem a váltóval történt probléma, hanem elfáradt az AC pumpa. Már Komlón is éreztük, hogy nagyon lassan, ám folyamatosan gyengül az autónk. Ez Salgótarjánban is folytatódott, mert nem találtuk meg a hiba okát, de az elgyengülés Nógrádban fokozatosan felerősödött. Ezt onnan vettük észre, hogy még Komlón is tudtunk csatázni a géposztályunk élmezőnyével, nem nagyon szakadtunk le tőlük, ellenben Salgótarjánban egyre többet kaptunk. Az első kör utáni egy órás szervizben kb. 50 perc után szerettem volna beindítani az autót, de nem sikerült.

Tíz perc volt hátra, ennyi idő alatt nem tudtunk bele életet lehelni. Később kiderült, hogy megszorult az AC pumpa. A versenyt természetesen mi is a superspeciállal kezdtük, szimpatikus volt, jó ötletnek tartjuk abból a szempontból, hogy sok néző volt kint a pálya mellett, de jobban örültünk volna, ha a hosszú egyenes helyett inkább bevittek volna minket kisebb utcákba, technikásabb részekre. Az még nézőcsalogatóbb lenne, talán jobban vissza tudnánk hozni a régi idők nézőszámait. De ahogy hallottuk, Nyíregyházán már ilyesmi is lesz. A rengeteg várakozás miatt, a vasárnap reggel fölszerelt gumik, a rajt tényleges időpontjában már nem voltak ideálisak. Mondjuk ebből hátrányunk nem származott, mert mindenkit egyformán hátráltatott a váratlan késés. Sajnáljuk, hogy fel kellett adnunk a versenyt, mert szenzációs gyorsasági szakaszon várt még ránk két, igencsak élvezetesnek ígérkező kör. Reméljük, hogy jövőre be tudjuk ezeket pótolni.

Nyíregyházán ott tudtok e lenni? Kész lesz az évzáró versenyre a váltó?

Reméljük. Az AC pumpát már másnap megjavítottuk, a váltóra és minden más egyébre is azt az ígéretet kaptuk, hogy időben készen lesz. Ha ez teljesül, akkor Bandi segítségével simán összerakjuk az autót és úgy tervezzük, hogy a Nyíregyháza Rallye rajtja előtt kb. egy héttel még tudunk tesztelni is. Megfogadtam, hogy mindenképpen ki szeretném próbálni az autót, mert úgy hírlik, hogy komoly versenytáv, hosszú etapok és szinte biztosan rettenetesen változatos időjárási körülmények várnak majd ránk novemberben, Szabolcsban. Szeretnénk jó hangulatban autózni, és ha már a bajnokságban lecsúsztunk a géposztályunk dobogójáról, akkor jó lenne legalább az utolsó versenyen valamilyen kupát érő pozícióban lezárni a 2018-as esztendőt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm a sok-sok segítséget Pécsi Daninak és Török Bandinak!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!