Magyar Peti és Späth Szabolcs egy érdekes konstrukciót hozott el a Rallye2 Bajnokság komlói futamára, mivel elég régen láttunk a P11-es géposztályban Ladát, és úgy összességébe sem sűrűn szaladgálnak a Rallye2-ben 1600 köbcenti alatti Zsigulik. Petiék azonban, ha nem is könnyedén, de eredményesen szerepeltek, eljutottak a célba, ahol a kategóriagyőzelem mellé még a ladások közt is sikerült begyűjteniük egy serleget. Magyar Péterrel beszélgettünk.

M


Nagyon régen láttunk téged a Rallye2 Bajnokság mezőnyében, akkor is, ha jól emlékszem navigáltál. Honnan jött most az ötlet, hogy benevezzetek a Baranya Kupára?

Elég régen, 2007-2009 környékén, bő 10 éve már mentem környékbeli rallye versenyeken, egy sárga Renault Clio-val, azóta is nagy vágyam volt, hogy ismét megméressem magam egy ilyen futamon. De idő és büdzsé nélkül maradtak a sprintfutamok, ilyeneken szerepeltünk hosszú éveken keresztül. Az életem úgy alakult, hogy most már a sprintek sem férnek bele az időbe, ezért úgy döntöttünk, hogy ha már küzdünk a versenyzésért, akkor nagyobb versenyekért küzdjünk, így jutottunk el a Rallye2 mezőnyébe. Az adta meg a végső löketet a döntésünkhöz, hogy a Historic Bajnokságban megszűnt a hobby car kategória.

Csak a jókedv volt a kitétel, vagy hajtottatok valamilyen eredményért is?

Legyünk őszinték: aki versenyez, az győzni szeretne. Ráadásul nem sok autó volt a P11-es géposztályban, ezért azt terveztük, hogy minimum egy dobogós helyet begyűjtünk a Baranya Kupa végén.

Erre nem lehetett panaszotok, hiszen a géposztályotokban tiétek lett a dobogó legfelső foka. Milyen volt a versenyetek?

Mivel helyiek vagyunk a pályákkal nagyrészt képben voltunk, de nem közlekedünk folyamatosan ezeken az utakon a hétköznapok során. Nehezen indult a versenyünk, mert a rajtot megelőző estéken nem sokat aludtunk, fáradtan érkeztünk meg Komlóra. A péntek esti vasasi gyorsasági legelején az átbeszélőnk teljesen bedöglött, és az autónk is leállt, amivel 20-25 másodpercet biztosan bent hagytunk. Ez később még egyszer megismétlődött. A verseny végén, az utolsó Árpádtetőn pedig, amikor lefelében ötödikből kapcsolgattam visszafelé egyszerűen letört a váltókar, és a kezemben maradt. A navigátorom nagy nehezen sarokkal berúgta valahogy egy fokozatba a váltót, és így jutottunk el a célig. Viszontagságos helyzet volt, veszélybe került a vezető pozíciónk, rezgett a léc, hogy egyáltalán beérünk e a célba. A P11-es géposztályban aratott győzelmünk mellé sikerült még egy szép eredményt bezsebelnünk, mégpedig a Lada Kupában, a bronzérmet.

Hogyan folytatódik az évetek?

A Sagó Rallye-ra nem fogunk elutazni, sok a munkánk, és egy pár matrica is elkelne még az autóra ahhoz, hogy komolyabban gondolkozhassunk a nógrádi futamon. De a Mecsek Rallye, közel van nekünk, tervbe van, hazai verseny, szeretnénk ott lenni. Akad a Ladánkon egy kis fejleszteni valónk, és a komlón keletkezett hiányosságok felszámolása is ránk vár még. A hosszabb távú terveink között az szerepel, hogy 2020-ban a Baranya Kupán és a Mecsek Rallye-n kívül szeretnénk még ott lenni néhány Rallye2-es futamon, bár azt már most biztosan tudjuk, hogy teljes bajnokságra jövőre sem lesz módunk. Az idei évre talán, de csak nagyon talán, sok kérdőjellel beírjuk magunknak a Szilveszter Rallye-t a versenynaptárunkba, aztán majd meglátjuk, hogy mi kerekedik decemberig belőle.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!