Fotó forrása: Madarász Szabolcs/Facebook

Sokat látott, tapasztalt, többszörös bajnok navigátor igazol 2023-ban újra a Rally2 Bajnokság mezőnyébe, ráadásul egy jó autóba, egy kiváló pilóta mellé. A célja mi más lehetne, mint egy szép év végi eredmény megszerzése? Madarász Szabolccsal beszélgettünk.

A Rally1 ORC-ben versenyeztél tavaly, Foczkó Ákossal, akivel másodjára is bajnoki címet szereztek. Milyen érzések törnek rád, hogyan emlékszel vissza az elmúlt esztendőtökre?

Nehezen indult az év, de a vége fantasztikusan alakult, a kezdeti nehézségek ellenére szép emlékek jutnak az eszembe 2022-vel kapcsolatban. A rajtnál még nem állt készen a Mitsubishink, ezért a Salgó Rallye-n a Lada VFTS-el álltunk rajthoz. Ezután bevethettük a Lancer Evo X-et, így a Boldogkő, valamint a Dunakanyar Rallye-t már sikerült megnyernünk. Ezekből a sikerből tudunk építkezni az év hátralévő részében. A szezon végén a Zemplén Rallye-n – ezt teljesen nyugodt szívvel jelenthetem ki – pályafutásunk legnehezebb versenyét teljesítettük. Az egész futam egy valódi érzelmi hullámvasút volt, egyszer a markunkban tartottuk az aranyérmet, néhány pillanattal később már nem, de végül minden jól alakult és Szerencsen másodjára állhattunk fel az Országos Rallye Challenge dobogójának a legfelső fokára.

Fotó forrása: Madarász Szabolcs/Facebook

Ha a kategória elsőségeket nem vesszük figyelembe, akkor ez már a harmadik bajnoki címed volt, 2023-ra mégis ülés nélkül maradtál. Mi történt?

Mindössze annyi történt, hogy Ákos azt a döntést hozta, hogy ezentúl szeretne több időt szentelni a magánéletének, még komolyabban készül a munkájára koncentrálni. Emiatt az idei évben lényegesen többet fog pihenni a Mitsubishi. Leültünk, megbeszéltük a részleteket elmondtam, hogy én szeretnék továbbra is aktívan versenyezni. Az egyeztetésnek az lett a vége hogy az útjaink nem váltak el, mert természetesen szeretne még visszaülni a pilótám a versenyautóba, de ez nem idén lesz. Mehetek nyugodtan, a barátság megmaradt köztünk, egy pillanatra sem merült fel annak a lehetősége, hogy összeveszünk a terveink emiatt.

Fotó: Makkay Zoltán Álmos

Egy ennyire jó ajánlólevéllel rendelkező navigátor nem szokott sokáig ülés nélkül kallódni a piacon. Hogy áll a szénád?

Viszonylag gyorsan híre ment annak, hogy szabadúszó vagyok, hamar meg is csörrent a telefonom. Fábián Donát keresett meg, váltottunk néhány szót és a beszélgetés végén kértem tőle pár nap gondolkodási időt. Régről ismerem őket, az egész csapattal jó a kapcsolatom ezért elfogadtam a felkérést. Biztos vagyok abban, hogy jól fogom náluk érezni magam. Nem mellesleg Donátot ügyes pilótának tartom, és az autója is tudja, amit kell. Ezeknek köszönhetően 2023-ban örömmel térek vissza, az általam nagyon szeretett Rally2 Bajnokságba.

Tervek vágyak álmok? Mire készültök Donáttal és az LL Racing-el az idei szezonban?

A közös munka természetesen az ismerkedéssel kezdődik, mert soha nem mentünk még egy métert sem együtt, meg kell ismernünk egymást a versenyautóban is. Akár egy reptéri sprintfutam, – például Kunmadaras – vagy egy kisebb verseny is szóba jöhet az összeszokáshoz. 2023-ra teljes Rally2-es szezont tervezünk, ez lenne a fő cél, részemről pedig a minél jobb eredmény begyűjtése a legfontosabb feladat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!