Lányok a volánnál, a Rallye2-ben „első bálozó” fiatalok, előfutó sztárok, 55 éves Trabant, örömautózás és kőkemény bajnoki csaták. Ezek várhatók a Rallye2 Bajnokság évadzáró futamán, a Nyíregyháza Rallye-n, ahol összesen 47 páros sorakozik fel a rajtvonal mögé.

Megkutyulta a lapokat az év végére a hosszú versenytávjával és a másfélszeres szorzójával, a Nyíregyháza Rallye. Az évzáró futamon – ami egyébként a nyolc fordulós Rallye2 Bajnokság leghosszabb versenye az idén – olyan pozíciókért is nyílttá vált a küzdelem, amiknek normál esetben már korábban eldőlt volna a sorsa. A legtöbb szurkoló fantáziáját természetesen az abszolút bajnoki címért folytatott, három résztvevős csata végeredménye izgatja, de mielőtt erre rátérnénk, vegyük át, hogy mire számíthatunk a kategóriákban! A 7-es géposztályt Balics Ákosék (Honda) vezetik, 9 pont az előnyük Fróna Jánosék (Honda) előtt. Biztonságos autózással révbe érhetnek Balicsék. A harmadik hely jelenleg a Hofbauer Tamáséké (Suzuki), de ők nem lesznek ott Nyíregyházán, így nem lepődnénk meg, ha a géposztály címvédői és sokszoros bajnokai, Szepesi Marcellék elhappolnák tőlük az év végi bronzérmet, hiszen mindössze 5 pont a hátrányuk. A 6-os géposztály az egyetlen kategória a Rallye2-ben, ahol már eldőlt a bajnoki cím sorsa. Trencsényi Vincéék (Ford) a kötelező mínuszolással együtt is a győzelmük biztos tudatában indulhatnak neki szülővárosukban, a pénteki Superspeciálnak. Dudás Gergőék (Citroen) 22 ponttal lemaradva követik őket, ám a Rallye2 helyett inkább az ORB mezőnyében állnak rajthoz Nyíregyházán. Ez Gergőéknek azzal a kockázattal jár, hogy a 18 pontos hátránnyal rendelkező Tim-Timár (Opel) kettős egy kategória és power stage győzelemmel megelőzheti őket a tabellán, elorozva az ezüstérmüket. Dudásék számára megnyugtató lehet, hogy a Rallye2 Bajnokság és a 6-os kategória bajnoka, a Trencsényi-Pannuska páros az összetett elsőségért fog küzdeni, a hétvégén. Az 5-ös géposztályban háromesélyes a végső játszma. Várnai Dávidék (Honda) 4 ponttal vezetnek Madari Imréék (Renault) előtt, ebből a meccsből bármi lehet. Várnaiékhoz képest 13,5 pontra vannak lemaradva Nyilas Péterék (Honda), nekik azért már szerencsére is szükségük lesz, ha győzni szeretnének, miközben hátra is figyelniük kell, mivel Bencs Zoltánék (Honda) és a tavalyi győztesek, Gyöngyösi Marcellék (Opel) is lőtávolban vannak a bronzcsatában. Érdekesség, hogy évek óta nem láttunk autót a P11-es kategóriában, Nyíregyházán viszont ebben a géposztályban is lesz induló, bár valószínűleg a P12-be fogják fölsorolni 1963-as évjáratú, 55 éves, P60-as, púpos Trabantjával Kovács Zsoltot és fiát, Kovács Gergőt, akik csak mókázni szeretnének egy nagyot a jó öreg kétüteművel. A P12-es kategória éves győzelmére még hatan esélyesek, akik közül négyen rajthoz is állnak a Nyíregyháza Rallye-n. Az élén Bacsa Tamásék (Lada) tanyáznak, 42 pontot gyűjtöttek, 3,5 ponttal előzik meg Hulmann Gáborékat (Lada). Hulmannékat további kettő ponttal lemaradva követik Pethő Istvánék, akiket szintén két pontos hátrányból üldöznek Üveges Sándorék. Szabó Attiláék (Lada) és Zsebe Gáborék (Skoda) ezúttal nem vesznek részt az évzáró megmérettetésen. A Lada kupában hasonló a helyzet, itt is hatan küzdhetnének meg a bajnoki titulusért, ám Hulmannék ebben az értékelésben jobban állnak, 1,5 ponttal vezetnek Bacsáék előtt. A kategóriák közül a legizgalmasabb küzdelem minden bizonnyal a P13-ban kerekedhet, hiszen Krehlik Nándorék (Lada) és Ráti Gergőék (Ford) ütközete az összetett értékelés végkimenetelére is hatással lesz. Nándiék, ha nem kellene pontot „dobniuk” akkor már bajnoknak vallhatnák magukat a P13-ban 20,5 pontos előnyükkel, de a kötelező mínuszolás miatt legalább 9 ponttól biztosan megválnak. Ebből kifolyólag Ráti Gergőéknél is landolhat még a P13 legnagyobb trófeája, amennyiben a baranyai páros gyors, és Fortunával is lepaktál. A 2WD kupában Molnár Ferencék (Honda) 5 ponttal gazdagabbak a rajt előtt, mint Baksai Lászlóék (Lada), ezért Feri bácsiknak bőven elég a végső sikerhez, ha közvetlenül Baksaiék mögött érnek célba a „Baksai kupaként” is emlegetett kategóriában. A Nyíregyháza Rallye elsőségéért és a Rallye2 Bajnokság 2018-as abszolút bajnoki címéért tehát Trencsényi Vincéék (139,5 pont), Krehlik Nándorék (135,5 pont) és Ráti Gergőék (109 pont) fognak harcba szállni a zempléni pályákon. Az éves végeredmény kiszámolásakor csak hat, vagy annál kevesebb befejezett és pontszerzéssel véget ért verseny eredményét veszik figyelembe, aki hatnál több futamon szerzett pontot, annak egy, vagy két verseny pontjait el kell majd dobni. Az összetettben, a küzdő felek közül, kizárólag Trencsényiéknek kell pontot dobnia, ha a rajt előtti helyzetet vesszük figyelembe, akkor szám szerint 24-et. Így Krehlikéknek van a legtöbb lehetősége a taktikázásra, 20 pont az „előnyük”, 42 a maximum, amit szerezni lehet, nincsenek győzelmi kényszer alatt, de nyilván figyelniük kell a vetélytársak teljesítményére. Rátiék és Trencsényiék csak Krehlikék alapos elverésével és némi szerencsével lehetnek bajnokok.

A Rallye2 versenyzőit nem kisebb nevek vezetik fel előfutóként a Zemplénben, utcai Suzukikkal, mint Németh „Kisubi” István, Szajky Pisti, Balázs Öcsi és Rónavölgyi Endre. A legtöbb Rallye2-es versenyző a rendkívül hosszú 557,65 kilométeres versenytávtól tart, amiből 134,1 km lesz a 9 gyorsasági szakasz hossza, okosan kell beosztani a vasakat. De azt se feledjük, hogy a hideg, a sötét, valamint az esetleges köd sem fogja megkönnyíteni a versenyzők dolgát. A pénteken, 17:30-kor kezdődő ünnepélyes rajtceremónia után, 18:00 órától veszi kezdetét a superspeciál szakasz, Nyíregyháza belvárosában majd szombaton, 10:23 órakor folytatódik a Rallye2 versenyzői számára az Újhuta-Bózsva-Telkibánya gyorsaságin, a száguldás. Ezt, és még további három pályát is kétszer kell teljesítenie napközben a mezőnynek, mielőtt 21:00 órára, a nyíregyházi Kossuth téren felállított céldobogóhoz érkeznek. Itt durranhatnak majd a pezsgők, mindenki köszöntheti az újdonsült bajnokokat, illetve elbúcsúzhatunk a 2018-as, hosszú és igencsak sok fordulatot tartogató, izgalmas bajnokságtól.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!