A mondás úgy tartja, hogy hölgyeké az elsőbbség. De a Navigátorok mesélték című sorozatunkra ez egyáltalán nem igaz, mivel az első női navigátor ezen a pályán csak a negyedik helyen ért célba nálunk, Laboncz Katalin személyében, akivel a bátyja, Laci szerettette meg a rallye sportot. Az ő pályafutásával ismerkedhetünk meg, és biztosak lehettek benne, hogy hamarosan követik őt honlapunkon a Rallye2-es navigátorlányok.

Rallye2.hu: Miért éppen a jobb1-ben ülsz?

Laboncz Kata: Nagyobb kihívásnak és nagyobb feladatnak tartom a navigálást. 😉 Több figyelmet és precizitást igényel, hibázási lehetőség itt nem lehet. Míg a pilóta tud improvizálni, addig a navigátor nem. A munkám végett én egész nap autóban ülök, vezetek így nekem ez „pihenés”.  🙂 🙂

Rallye2.hu: Ki a kedvenc navigátorod itthon és külföldön és miért pont ők?

Laboncz Kata: Sok jó navigátor van itthon!  Csökő Zoli az én kedvencem, tapasztalt precíz, higgadt „vén rókának” számít már.  🙂 🙂

Rallye2.hu: Milyen itinert írsz?

Laboncz Kata: Három színt használok, az alap.  Szép nagy számokat, betűket írok, nem sűrű sorokat, ha lecsúszik az ujjam, akkor is tudjam, hol tartok. 😉 A necces, nagyon kombinált részeket egybe kötöm, a veszélyeset pirossal írom minden esetben.

Rallye2.hu: Kik mellett navigáltál már?

Laboncz Kata: Landherr Zoltán, Baksai László, Váradi „Mercis” Gyuri, Dobossy András, Czakó János, Kertai Csaba, és persze a bátyám Laboncz Laci.

Rallye2.hu: Kedvenc pilótád?

Laboncz Kata: Akivel versenyzem, és, akikkel eddig mentem azokat szeretem, kedvelem. 🙂 🙂 Amúgy Maricsek Miklós, Bathó Zoltán (volt), Petter Solberg, Tommi Makkinen (volt) a kedvenc rallyeversenyzőm.

Rallye2.hu: Mennyire érzed összetett feladatnak a navigálást?

Laboncz Kata: Nagyon! És ebben minden benne van. 😉

Rallye2.hu: Miben segítesz még a navigáláson kívül egy verseny vagy a felkészülés során?

Laboncz Kata: Amibe csak tudok! Intézem a szállást, rohangálok alkatrészekért, gumikat viszem gumiztatni, mindent csinálok, amit a pilóták rám bíznak. Próbálok minél több terhet levenni a pilóták válláról. Pakolom a szervizautót, készítem elő a versenyzésre a cuccainkat.

Rallye2.hu: Melyik a kedvenc pályád?

Laboncz Kata: Igazán nekem mindegyik pálya tetszik. Nem nagyon tudok választani a hosszú évek alatt volt szerencsém elég sok gyorsaságin menni. 🙂 Veszprém Rallye pályái és a klasszikus Esztergom Rallye gyorsasági szakaszai tetszenek. Kánó-Ragály még a kedvenc.

Rallye2.hu: Etapon milyen feladataid vannak?

Laboncz Kata: Figyelem az itinert, itatom, etetem a pilótámat, figyelem a jó csajokat nekik. 🙂 🙂 🙂 🙂

Kitárgyaljuk a gyorsaságit, nevetünk sokat, és integetünk a lelkes gyerekeknek az út szélén. 🙂 🙂

Rallye2.hu: Kedvenc sztorid?

Laboncz Kata: Zolival a mátrakeresztesi gyorsaságin kergettük az ásványvizes üveget a lába közt, és én a bal kezemmel próbáltam kanyarban elkapni az üveget, közben a jobb kezemmel fogtam az itinert, diktáltam, lapoztam. Ez nekünk elég vicces volt, de jól helyt álltunk mind a ketten. 🙂 🙂 A másik, mikor „Mercis” Gyuri mutatta, hogy mi az a gomb a taposón középen. 😉  (Duda) J Na ezt nyomjad mikor bent a szurkolók integetnek! Persze én a gyorsaságin soha nem nyomtam, mert elfelejtettem. De etapon annál inkább. 🙂 🙂 De ott is csak véletlenségből, és akkor baromira megijedtem a saját magam hülyeségétől. 🙂 🙂 🙂  A Gyuri meg csak nevetett rajtam. 🙂  😉

Rallye2.hu: Hogy emlékszel vissza a 2010-es évre? Mit vársz a 2011-től?

Laboncz Kata: Jó évnek mondom a 2010 évet, és a 2011 évre még jobbat szeretnék! Azt hiszem ez mindenkinek nagy feladat és kihívás lesz. Mind a szervezőknek, mind a versenyzőknek. Az ellenfelek komoly technikákkal jönnek és ez nagy kihívás lesz. De a lényeg, hogy jó a társaság és van össze tartás!

Rallye2.hu: Estél e már? Sztori…

Laboncz Kata: Igen, kétszer is. 🙂 Először a Zolival egy amatőr versenyen egy Ladával.  Majd másodjára Andrissal Veszprém Rallye-n egy Suzukival. Na ez már egy nagy esés volt.  🙁 Igazán egy buta pilóta hiba volt. Ezt Andris is elismerte. 🙁  Sajnos nem is tudtuk folytatni a versenyt tovább.  🙁 🙁 🙁

Rallye2.hu: Mivel gyorsítod, illetve lassítod a pilótádat?

Laboncz Kata: Ez mindig az adott szitutól függ.  Mindig az autóban dől el, hogy mit kell mondanom, vagy hogyan kell viselkednem. De eddig szerencsém volt és elég jó pilótákkal mentem, akik hallgattak is rám! 😉  🙂

Rallye2.hu: Olvasod csak az itinert vagy figyelsz a pilótád „lelkiállapotára” is? Nyugtatod, gyorsítod, letolod, dicséred?

Laboncz Kata: Abszolút figyelem a pilótám. Észre lehet venni ha baj van, vagy ha túl van pörögve. Bent a gyorsaságin is észre lehet venni, ha valami nem megszokott dolog van, mert az átbeszélő egyből jelzi.  😉  Ha már hallod a zihálást vagy szapora levegő vételt, na akkor jön a „ nyugi, nyugi semmi gond, okosan, ahogy eddig is”. Ha pánikol valamiért, de tudunk menni tovább, úgy csinálok, mintha nem is hallanám, egyszer rá kérdezek, hogy „tudunk menni tovább”? És diktálok tovább nyugodtan. Majd ha kiértünk a gyorsról, na utána megbeszéljük. És ezért a higgadt viselkedésemért szoktam is dicséretet kapni.  😉  🙂 🙂 Dicsérni akkor szoktam, ha valami parás helyzetet okosan old meg. És a verseny végén jön a maximális dicséret!

Rallye2.hu: Hogyan kerültél és a rallye-ba és a jobb1-be?

Laboncz Kata: Van egy bátyám. 🙂  Tesóm és az ismerősei hívtak el 1997-be egy Budapest Rallye-ra. Na azt nem kellett volna?! J  És a bátyám mellett navigáltam életem első versenyén 2000-ben Esztergomban. Ő fertőzött meg ezzel a sportággal. Ő tehet mindenről! 🙂 🙂 🙂

Rallye2.hu: Tudsz e segíteni, és ha igen, akkor mit műszaki gond esetén?

Laboncz Kata: Igen tudunk! Bármit meg csinálunk, illetve nem tudnak olyat kérni, amibe ne segítenénk. Konkrétan az én navigátor táskámba egy kisebb szerszámos készlet van, amit én magamtól tettem bele, és már többször jól jött! 😉  🙂

Rallye2.hu: Pilótához alkalmazkodsz e vagy saját itinered „erőlteted” a pilótára?

Laboncz Kata: Abszolút a pilótámhoz alkalmazkodom, az ő diktálását, itinerét alkalmazom. De a saját írási formámat használom.

Rallye2.hu: Hányszor jártok pályát?

Laboncz Kata: 3-4 a szokványos.  De Baksai Lacinak elég a kettő is, és teljesen pontos itinert diktál. 🙂

Rallye2.hu: Murva vagy aszfalt inkább a kedvenced?

Laboncz Kata: Aszfalton megyünk leginkább. De persze a murva a fő kedvenc.

Rallye2.hu: Váratlan helyzetekből miként tudsz visszatérni a normál viszonyokhoz?

Laboncz Kata: Nem szokott gondot okozni. Bármi is történjen. Egyszer csináltam nagy hibát, amikor kettőt lapoztam véletlenül. L  (Igaz Gyuri?) 🙂  Ott kicsit bepánikoltam, mert még soha nem csináltam ilyet. De Gyuri nagyon rendes volt és segített vissza találni, és nyugtatni.

Rallye2.hu: Hogy építettek fel egy versenyt?

Laboncz Kata: Év végén kezdjük a következő évet tervezni. Várjuk a versenynaptárt és attól függ, hogy milyen évünk lesz. Onnantól kezdve kezdjük szépen összeállítani az évünket. Ez is egy csapat munka, mint az egész versenyzés! Az egyik verseny után, már kezdjük a másikat szervezni, összeállítani, és készítjük fel az autót a következő megmérettetésre.

És ami még nagyon fontosnak tartok: Itt tényleg csapat munka van! Mindenki nagyon fontos szerepet tölt be. Legyen szervizes, pilóta, navigátor! És ami a legfontosabb szerintem, az a BIZALOM. És végül, ne feledkezzünk meg a nézőkről, szurkolókról. Ha ők nincsenek a pálya mellett, akkor sokszor bajba lennénk. 🙂  Így az ő lelkes segítőkészségüknek köszönhetően esetek nagyobb részében tudjuk folytatni a versenyt!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!